/  /  /  / Rekordowo wysoki udział rynkowy Nissana w Europie
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Rekordowo wysoki udział rynkowy Nissana w Europie

Nissan|
null
© Nissan
null

W całym roku ubiegłym Nissan odnotował w Europie rekordowo wysoki udział w rynku wynoszący 3,9%, co stanowi wzrost o 0,1% w stosunku do roku 2011.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wzrost ten odpowiada sprzedaży 665 756 pojazdów w 2012 na całym rynku europejskim, który skurczył się w stosunku do 2011 roku, kiedy to Nissan sprzedał 683 813 pojazdów. W grudniu firma sprzedała łącznie 51 405 sztuk.

Inwestycje na największych rynkach Nissana, w tym w Wielkiej Brytanii i Rosji, przynoszą efekty. W krajach tych koncern odnotował wzrosty w ujęciu rok do roku odpowiednio o 10% i 11%. W Wielkiej Brytanii rok zakończył się także rekordowo wysokim udziałem w rynku i wolumenem sprzedaży.

Zakłady Nissana w Sunderland wyprodukowały ponad 500 000 pojazdów, co dało im pozycję największej fabryki motoryzacyjnej w Wielkiej Brytanii.

Jednocześnie Nissan potwierdził swoją pozycję jako najlepiej sprzedająca się marka azjatycka w Hiszpanii już drugi rok z rzędu, przy rekordowo wysokim udziale rynkowym wynoszącym 5,2%.

Wzrost udziału rynkowego w 2012 roku firma odnotowała aż w 22 europejskich krajach mimo coraz bardziej zaciętej konkurencji i dekoniunktury na europejskim rynku motoryzacyjnym w minionym roku.

Wzrost sprzedaży w Europie jest zasługą niesłabnącego popytu na crossovera Qashqai, który w 2012 roku stanowił ponad 1/3 łącznej liczby sprzedanych modeli Nissan. Mimo że od premiery rynkowej modelu upłynęło już 6 lat, w Europie sprzedano 250 578 tych samochodów, czyli więcej niż w 2011 roku.

Nissan Juke również przyczynił się do wzrostu udziału marki w rynku. Sprzedaż małego SUV-a zwiększyła się w 2012 roku o 13%.

Mówi Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale Nissana: "Grudniowy wzrost sprzedaży niektórych z naszych flagowych modeli był ukoronowaniem pomyślnego roku dla Nissana. Popularność Qashqaia i Juke'a odzwierciedla naszą strategię inwestowania w innowacyjne wzornictwo, którą będziemy kontynuować wprowadzając nowe modele i oferty w 2013 roku. Jako firma umiemy szybko reagować na zmiany koniunktury i rewolucjonizujemy sektor motoryzacyjny, wkraczając do nowych segmentów takich jak masowo dostępne pojazdy zeroemisyjne, których przykładem jest LEAF".

Wyniki Nissana w Polsce
Paweł Bielecki, dyrektor polskiego oddziału Nissana, skomentował wyniki 2012 roku, podkreślając ogrom wzywań, które stały przed firmą: "Fakt, że nie pokazaliśmy żadnego nowego modelu, mógł stawiać nas na przegranej pozycji. Tak się jednak nie stało. Nasz bestseller Qashqai, którego sprzedaliśmy 7 543 egzemplarze pokazał, że na dobre stał się on synonimem najlepszego crossovera na rynku".

Qashqai stanowił ponad 55% całej sprzedaży Nissana.

Godny podkreślenia jest wynik jego mniejszego brata, czyli modelu Juke, którego sprzedaż 2 511 sztuk i 19-proc. udział w sprzedaży modelowej pozuje, że podąża on tropem swego utytułowanego poprzednika.

Micra sprzedała się w ilości 1 576 sztuk i odpowiednio 12% łącznego wolumenu marki, co w bardzo konkurencyjnym segmencie B można uznać za wynik satysfakcjonujący.

Listę najlepiej sprzedających się modeli Nissana dopełnia model Note ze sprzedażą w roku kalendarzowym 2012 on poziomie 1 092 sztuk.

Paweł Bielecki podkreślił, że "dla Nissana rok rozrachunkowy kończy się dopiero 31 marca, dlatego też jest jeszcze za wcześnie, aby świętować sukcesy".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama