/  /  /  / Ambitne plany Nissana w światowym segmencie LCV
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Ambitne plany Nissana w światowym segmencie LCV

Nissan|
null
© Nissan
null

Nissan konsekwentnie dąży do zajęcia pozycji największego producenta lekkich pojazdów dostawczych na świecie do 2016 roku. W minionym roku obrachunkowym firma po raz pierwszy sprzedała ponad milion takich pojazdów, wyprzedzając o cały rok założenia średniookresowego planu Power88.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
"Mimo bardzo niesprzyjających dla naszej branży okoliczności w ubiegłym roku (takich jak katastrofalne trzęsienie ziemi w Japonii, powodzie i oczywiście globalna recesja połączona ze zmiennością kursów walutowych) Nissan sprzedał ponad milion pojazdów na całym świecie. Skłoniło nas to do zweryfikowania zamiarów uzyskania rangi globalnego podmiotu na rynku lekkich pojazdów dostawczych. Naszym celem jest teraz zdobycie pozycji czołowego producenta lekkich pojazdów dostawczych do 2016 roku - oświadczył Hideto Murakami, wiceprezes Nissan Motor Co., Ltd. odpowiedzialny za globalny dział lekkich pojazdów dostawczych.

Globalna sprzedaż lekkich pojazdów dostawczych już ma ponad 20-proc. udział w całej sprzedaży Nissana, a ambitne cele będą realizowane poprzez ekspansję na nowych rynkach, strategiczne partnerstwa oraz znaczący wzrost na tradycyjnych rynkach. Pomocna będzie także nieprzerwana ofensywa produktowa, dzięki której firma będzie miała jedną z młodszych ofert modelowych na tle innych producentów.

W Europie do 2013 roku wprowadzonych zostanie nie mniej niż sześć nowych lub znacznie zmodernizowanych modeli lekkich pojazdów dostawczych, a do 2016 roku liczba ta wzrośnie do 11.

Globalna obecność oraz sprzedaż będą wspierane przez innowacyjne projekty takie jak nowojorska "taksówka przyszłości", którą został Nissan NV200. Pierwsze egzemplarze specjalnie zaprojektowanej taksówki wyjadą na ulice Nowego Jorku pod koniec przyszłego roku. Będzie to początek 10-letniego programu, na zakończenie którego wszystkie 13 000 słynnych żółtych taksówek zostanie wymienionych na Nissany NV200.

Dowodem na globalną obecność marki jest też wybór Nissana na oficjalnego dostawcę lekkich pojazdów dostawczych dla odnoszącego sukcesy w Formule 1 zespołu Red Bull Racing.

Klienta trzeba wpierw przekonać do auta elektrycznego

Nissan będzie już nie tylko liderem zeroemisyjnej mobilności w segmencie samochodów osobowych, ale dzięki wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznego e‑NV200 opartego na docenionym nagrodami kompaktowym NV200 już na początku roku obrachunkowego 2013 zajmie analogiczną pozycję także w segmencie lekkich pojazdów dostawczych.

Europa będzie miała duży wkład w rozwój i wzrost firmy. Jak podkreśla Nissan, firma dysponuje najbardziej urozmaiconą ofertą lekkich pojazdów dostawczych wśród producentów obecnych na tym kontynencie. 93-proc. pokrycie rynku pod względem zróżnicowania modeli oznacza, że koncern działa praktycznie w każdym segmencie.

Nissan, sprzedający teraz w Europie około 50 000 pojazdów dostawczych rocznie, w większości produkowanych w Hiszpanii, planuje podwoić tę liczbę do 100 000 sztuk w średnim okresie i opanować 5% rynku do 2016 roku.

Powodzenie tego zamierzenia w dużym stopniu zależy od fabryk zlokalizowanych w Hiszpanii. Od 1980 roku w zakładach Nissana w Barcelonie i Avilii wyprodukowano już prawie 3 mln pojazdów.

Dziś ogromna większość lekkich pojazdów dostawczych na europejski rynek pochodzi z Europy. W Barcelonie produkuje się Navarę i Pathfindera, NV200 i Primastara (występującego także jako Renault Trafic i Opel Vivaro). W Avilii produkowane są Atleony i Cabstary, natomiast model NV400 jest produkowany we Francji przez Renault, który jest partnerem Nissana w sojuszu.

W bezpośrednim sąsiedztwie zakładów Nissana w Barcelonie i Avilii ulokowało się szereg firm oferujących specjalistyczne zabudowy i przebudowy nadwozi różnych modeli pojazdów. Wszystkie te modyfikacje są objęte kompleksową trzyletnią gwarancją Nissana.

W Hiszpanii działa się również tłocznia produkująca elementy nadwozi, odlewnia, zakład mechaniczny, ośrodek badawczo-rozwojowy oraz centra sprzedaży części i dystrybucji. W kraju tym siedzibę ma także dział lekkich pojazdów dostawczych Nissana.

W 2011 roku, mimo kryzysu finansowego w Europie, produkcja w Hiszpanii wzrosła o prawie 50 000 egzemplarzy do 154 492 pojazdów (+47,6%). Produkcja NV200 wzrosła o prawie 67% w ujęciu rok do roku, a Primastar w różnych wersjach osiągnął jeszcze lepszy wynik, czyli wzrost o ponad 28 000 egzemplarzy (68%).

Taki wzrost wydajności produkcji i jakości spowodował, że Hiszpanię wybrano na miejsce produkcji aż trzech nowych i ważnych pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych dwóch latach.

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Avila otrzymała kontrakt na produkcję nowego średniego pojazdu ciężarowego. Nieco później zapadła decyzja o zlokalizowaniu produkcji zeroemisyjnego kompaktowego vana e-NV200 w Barcelonie.

Rozpoczęcie produkcji e-NV200 w Barcelonie już w roku obrachunkowym 2013 jest związane z inwestycjami Nissana w Hiszpanii o wartości ponad 100 mln EUR, co zwiększy konkurencyjność tamtejszych fabryk producenta.

Barcelona będzie jedynym zakładem produkującym e-NV200, a początkowa wielkość produkcji eksportowanej na cały świat ma wynieść około 20 000 sztuk rocznie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama