/  /  / Primastar
Nissan Primastar

Nissan Primastar

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Kombi Van
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Nissan Primaster to średniej wielkości van, którego przeznaczeniem jest przede wszystkim pomoc przy prowadzeniu niewielkiej działalności gospodarczej. Jego historia rozpoczęła się w roku 2002, kiedy to model ten został zaprezentowany podczas salonu samochodów użytkowych w Hanowerze. Nissan Primaster powstał w wyniku kooperacji koncernu General Motors i Renault, której wynikiem oprócz tego modelu były jeszcze Renault Trafic oraz Opel/Vauxhall Vivaro. Poza niewielkimi różnicami stylistycznymi wszystkie te pojazdy praktycznie nie różnią się od siebie. Wszystkie też zaliczane są do klasy średnich aut dostawczych. Pojazd ten występować może ze ścianami przeszklonymi lub też stalowymi. Nadwozie występować może ponadto w dwóch wersjach wysokości i długości, przez co pojazd może pochwalić się gabarytami na poziomie 4,78 lub też 5,18 metra długości. W zależności od wersji przestrzeń ładunkowa może pomieścić nawet do 14 m3 ładunku, zaś maksymalna ładowność wynieść może 1285 kg. Dostęp do przestrzeni towarowej ułatwiają tylne drzwi otwierane na oścież i niska platforma załadunkowa oraz opcjonalne podwójne, rozsuwane drzwi boczne. Z kolei załadunek i przewóz ułatwiony jest dzięki płaskiej podłodze oraz standardowym zaczepom podłogowym. Konstruując pojazd inżynierowi chcieli otrzymać jak najwięcej właściwości jezdnych charakterystycznych dla samochodów osobowych. Dlatego też o przyczepność dba zawieszenie przednie tyłu MacPherson i tylne z belką skrętną oraz automatycznie ustawiane amortyzatory. Produkcja Nissana Primaster odbywa się w zakładach japońskiego koncernu w Barcelonie w Hiszpanii oraz fabryce należącej do General Motors w Luton w Anglii.

Stylistyka Nissana Primaster dopasowana została do podstawowego założenia, które spełniać miał ten pojazd, czyli do przewożenia jak największej liczby materiałów przy zachowaniu komfortu dla podróżujących. Stąd też wygląd pojazdu nie jest awangardowy jak w przypadku samochodów osobowych. Projektanci postawili na niemal płaskie powierzchnie i dużą ilość kantów, przez co pojazd przypomina pudełko, w szczególności w tylnej części. To co wyróżnia ten model to potężny zderzak przedni z równie dużym wlotem powietrza, w którym umieszczono także okrągłe światła przeciwmgielne. Równie charakterystyczne są przednie reflektory wystylizowane na kształt rozciągniętej przez pęd powietrza kropli wody. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy furgon oraz 4-drzwiowy kombi-van.

W podstawowym wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego znajduje się tylko jedna poduszka powietrzna oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. Za dodatkową opłatą potencjalny klient otrzymać może jeszcze poduszkę powietrzną pasażera, a także elektroniczny system kontroli stabilności toru jazdy ESP. Nissan Primaster nie został poddany dotychczas testom zderzeniowym przeprowadzanym przez niezależną organizację EuroNCAP.

Konkurencją modelu Primaster jest Citroen Jumpy, Opel Vivaro, Peugeot Expert, Ford Transit, Fiat Ducato oraz Renault Trafic.

 
Reklama