/  /  /  /  / Polska: Teraz Nissan Pathfinder i nawigacja z polskimi mapami
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: Teraz Nissan Pathfinder i nawigacja z polskimi mapami

Nissan Sales Central & Eastern Europe|
null
© Nissan
nullnull

W modelu produkcyjnym 2007 Nissana Pathfinder znalazły się znaczące zmiany. Dostępna jest już nawigacja z polskimi mapami oraz szereg udoskonaleń tego docenionego przez klientów samochodu.

Do tej pory mapy nawigacji obejmowały Zachodnią Europę. Teraz dołączyła Europa Centralna i Wschodnia, m.in. Polska, Węgry, Chorwacja oraz Czechy i Słowacja. Mimo, iż obecnie nie jest jeszcze dostępne pełne pokrycie powierzchni kraju to można już z łatwością poruszać się po największych polskich aglomeracjach: Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Katowice, Gdynia, Zakopane. Podczas poruszania się po obszarze miejskim system prowadzi kierowcę pod konkretny wskazany adres dzięki rozbudowanej siatce ulic wraz z ich nazwami. Widoczne są też najważniejsze drogi łączące poszczególne miasta. W kolejnym roku mapy obejmą obszar całej Polski.
Sprzedaż nowego modelu Nissana 4x4 SUV - Pathfinder - rozpoczęła się w marcu 2005 i wzmocniła pozycję Nissana jako lidera na rynku modeli tej klasy. Auto jest wytwarzane w nowej fabryce koncernu w Hiszpanii.

Auto w wersji z automatyczną skrzynią będzie wyposażone w systemy Hill Descent Control oraz Hill Start Assist. HDC jest systemem wspomagającym i kontrolującym proces pokonywania pochyłości, bez zaprzątania uwagi kierowcy. Hill Start Assist pozwala na łatwe ruszanie pod wzniesienia. Oba systemy wykorzystują oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika i odpowiednią prędkość samochodu, pozwalające kierowcy na skupieniu się nad prowadzeniem auta, bez konieczności odpowiedniego dozowania siły hamowania. Układ wspomagania ruszania pod górę będzie odpowiedzialny za „przytrzymanie” hamulca przez trzy sekundy po zwolnieniu pedału hamulca, dając czas kierowcy na ruszenie bez groźby stoczenia się auta w tył.

Obok tych dwóch systemów, Pathfinder 2007 będzie spełniał normy czystości spalin Euro 4, dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych. DPF będzie standardowo montowany w wersjach ze skrzynią automatyczną, a w wersji z przekładnią manualną będzie to opcja. Takie same zmiany dotyczące jednostek napędowych dotyczą modelu Navara pick-up.

Jest dostępny nowy system CD audio, przejęty z nowego Qashqai, bardzo przyjazny dla użytkownika. Dodatkową zmianą wprowadzoną dla wygody użytkownika oraz dla jego bezpieczeństwa jest wprowadzenie nowego jedno-dotykowego systemu dla kierunkowskazów, który automatycznie miga światłami kierunkowskazów trzy razy. W celu nadania poczucia komfortu i luksusu został wprowadzony nowy, grubszy dywanik oraz skórzana tapicerka.

Pathfinder napędzany jest 2,5-litrowym silnikiem turbo diesel o mocy 126kW (171PS) i momencie obrotowym 403Nm, i daje użytkownikom okazję do czerpania przyjemności z jazdy i uprawiania ich ulubionego hobby w zagonionym stylu życiu zawodowego. Wnętrze stanowi doskonałą kombinację wyjątkowej praktyczności połączonej z wygodą i przestronnością. Istnieje 64 różnych konfiguracji siedzeń dzięki trzem rzędom siedzeń, które mogą być indywidualnie składane na płasko, co daje możliwość dopasowania ładowności przedmiotów aż do 280 cm na długość. Istnieje wiele różnych przestrzeni ładunkowych i nawet przy trzech rzędach rozłożonych siedzeń, przestrzeń ładunkowa jest imponująca.

Pathfinder prezentuje udoskonaloną wersję systemu elektronicznego sterowania All Mode 4x4, który można znaleźć w X-Trail. System pozwala kierowcy modelu Pathfinder na wybranie jednego z czterech trybów poprzez łatwe w użytkowaniu obrotowe sterowanie umieszczone na desce rozdzielczej: 2WD, Auto, 4Hi Lock i 4LO. W normalnych warunkach suchej pogody kierowca wybiera 2WD, co pozwala na wysyłanie mocy tylko na tylne koła. Jednakże gdy warunki zaczynają się zmieniać i jest ślisko, stosowany jest tryb Auto, pozwalający na elektroniczne monitorowanie poziomów ‘trzymania się szosy’ i automatyczną dystrybucje mocy silnika w miejsce, które najbardziej tego wymaga, zarówno na szosie jak i poza nią. Są tu także dwie liczące się cechy Nissana: tylna kamera parkowania, jako pionierskie rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w modelu Nissan Primera, która pozwala na wykonanie ciasnego manewru parkowania, wykonywanego w pełnym zaufaniu do systemu, a także ‘Intelligent Key system’, który pozwala na otwarcie drzwi i uruchomienie silnika bez konieczności włożenia kluczyka do zamka.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama