/  /  / Pathfinder
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska rozdzielcza.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGdźwignia zmiany biegów.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkoło.JPGkomora silnika.JPGkomputer pokładowy.JPGlampa tył.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGlusterko wsteczne.JPGosłona pasażera.JPGpas przód.JPGpodłokietnik przód.JPGpodłokietnik tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGradio .JPGreflektor.JPGregulacja kolumny kierownicy.JPGrelingi dachowe.JPGschowek.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek kierowcy.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPGnull
Nissan Pathfinder dostępny jest na rynku od przeszło 20 lat, a jego nazwa pochodzi od nazwy jednej z amerykańskich sond kosmicznych. Zaliczany jest do klasy wyższej w grupie aut terenowo-rekracyjnych. Pojawił się on na rynku w roku 1986 jako pojazd stworzony na bazie komponentów z pickup-a o nazwie „Nissan Hardbody Truck”. Do Europy model ten został wprowadzony w roku 1990, a funkcjonował pod nazwą Terrano. Najnowsza, trzecia już, generacja została zbudowana w oparciu o pojazd prototypowy o nazwie Dunehawk, zaprezentowany w 2003 roku we Frankfurcie. Wersja produkcyjna miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu w sierpniu 2004 roku, zaś w sprzedaży jest dostępna od początku roku kolejnego. Auto w porównaniu do poprzednika znacznie urosło, długość w modelu po liftingu z 2008 roku jest aż o 25 cm większa, a rozstaw osi o 15 cm. Szerokość jest większa o 3 cm, zaś wysokość tylko o 1,5 cm. Umożliwia to komfortowe podróżowanie 7 osób oraz rozkład siedzeń 2+3+2. Stało się tak dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej o nazwie F-Alpha, która używana była również w modelach pickup-a Frontier, a także SUV-a Infinity QX56. Platforma ta umożliwiła użycie niezależnego zawieszenia dla każdego z kół. Dodatkowo, aby umożliwić przejechanie przez ciężkie tereny, czy też w trudnych warunkach, Pathfinder wyposażony został w reduktor przełożenia, prześwit o wysokości 24 cm, a także blokadę systemu różnicowego tylnej osi. Wersje przeznaczone na rynek europejski, Bliski Wschód i Australię są budowane w fabryce Nissana w Barcelonie w Hiszpanii, z kolei na rynek amerykański w zakładach w Smyrne w stanie Tennesee w Stanach Zjednoczonych.

Sylwetka Nissana Pathfindera jest bardzo masywna i to nie tylko ze względu na wymiary auta. Styliści zastosowali bowiem dużą ilość płaskich powierzchni połączonych ze sobą niemal pod kątem prostym. Auto dostępne jest jedynie jako 5-drzwiowy SUV, a w jego przedniej części w oczy rzucają się duże reflektory oraz umieszczony pomiędzy nimi duży grill przedzielony logiem japońskiego producenta i dwoma pochyłymi, chromowanymi listwami. W linii bocznej charakterystyczna jest prosta linia dachu i bocznych okien, a także ogromne nadkola podkreślające duży prześwit. Tył zaś zakończony jest pionowo. Znakiem rozpoznawczym jest po raz kolejny klamka tylnych drzwi umieszczona w słupku C.

Już w podstawowej wersji Nissan Pathfinder wyposażony został w 4 poduszki powietrzne, dwie czołowe kierowcy i pasażera oraz dwie boczne w przednich fotelach. Ponadto każdy model wyposażony jest w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania, a także w system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS. W lepiej wyposażonych wersjach pojawiają się jeszcze kurtyny powietrzne i system stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał 4 z 5 możliwych gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych i 3 za bezpieczeństwo dzieci. Potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud podróżujących z przodu stanowiły elementy deski rozdzielczej.

Konkurencję dla modelu Pathfinder stanowi Land Rover Discovery oraz Toyota Land Cruiser.

 

Pathfinder najczęściej porównywany z

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Ssangyong Rexton W
Ssangyong Rexton
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama