/  /  / NV200
Nissan NV200

Nissan NV200

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Cena62 841 zł - 102 484 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2130 g/km - 166 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,2 L/100km
 
Nissan NV200 Combi
© Nissan
Nissan NV200 CombiNissan NV200 CombiNissan NV200 CombiNissan NV200 CombiNissan NV200 VanNissan NV200 VanNissan NV200 VanNissan NV200 VanNissan NV200 VanNissan NV200 Van
Nissan NV200 to samochód przeznaczony dla osób prowadzących niewielką firmę bądź też posiadających dużą rodzinę. Auto może bowiem występować jako furgon, bądź też kombi-van z 5 lub 7 miejscami siedzącymi. Pierwsza wersja zaliczana jest przy tym do grupy lekkich samochodów dostawczych (segment T). Premiera auta, jeszcze jako wersji koncepcyjnej, odbyła się podczas salonu samochodowego w Tokio w 2007 roku. Masowa produkcja ruszyła z kolei w maju 2009 roku w japońskiej miejscowości Shatai, zaś w europejskiej fabryce, położonej Barcelonie w Hiszpanii, w listopadzie tego samego roku. Mimo stosunkowo krótkiej obecności na rynku, jury złożone z 23 europejskich dziennikarzy, przyznało NV200 tytuł „Międzynarodowego Vana Roku 2010”. W tym samym czasie podobne tytuł „Vana Roku” w Wielkiej Brytanii przyznał magazyn „What Van?” oraz „Instytut zarządzania transportem”. Auto zostało zbudowane na zmodernizowanej płycie podłogowej B, która znana jest z takich modeli jak Renault Clio, Dacia Logan, czy też Nissan Tiida i Renault Twingo. Wiele innych rozwiązań również jest zaczerpniętych z modeli aliansu Renault-Nissan, w tym silnik benzynowy 1.6, który występował w modelach Micra czy też Qashqai. Zawieszenie jest sprawdzonym rozwiązaniem obejmującym z przodu kolumny MacPhersona na osobnej ramie, a także zawieszenie tylne na resorach piórowych. Przestrzeń bagażowa pomieścić może nawet 4,1 m3 ładunku, którego łączna maksymalna waga wynosić może 771 kg.

Obie wersje nadwoziowe, zarówno furgon, jak i kombi-van, posiadać mogą przesuwane drzwi z każdej strony, a także rozchylane podwójne drzwi tylne. Sama stylistyka jest dość ciekawa jak na auto użytkowe, w szczególności w przedniej części. Wyróżniają ją przednie reflektory rozciągające się niemal na całej długości maski. Sama maska płynnie przechodzi w przednią szybę, tworząc z nią jedną powierzchnię. Część boczna i tylna jest już zdecydowanie bardziej stonowana i podporządkowana właściwościom przewozowym. W skutek tego dominują płaskie powierzchnie, stykające się pod kątem płaskim.

Jak przystało na nowoczesny samochód użytkowy wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Nissanie NV200 porównywalne jest z samochodami osobowymi. W jego skład wchodzi system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania. W standardzie znajdują się również czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Za dopłatą uzyskać można jeszcze poduszki boczne, a także elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP. Zadbano także o bezpieczeństwo pieszych poprzez zwiększenie ilość materiału pochłaniającego energię uderzenia w pokrywie silnika oraz zastosowanie konstrukcji maski pochłaniającej energię. Na modelu NV200 nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Ze względu na swoje nietypowe rozmiary Nissan NV200 nie ma równego konkurenta, najbliżej mu do Fiata Doblo, czy też Volkswagena Caddy i Renault Kangoo Express.

 

NV200 najczęściej porównywany z

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Scudo
Fiat Scudo
Nissan Evalia
Nissan Evalia
Opel Combo Van
Opel Combo Van
Renault Kangoo Express
Renault Kangoo Express
Renault Trucks Master
Renault Trucks Master
Reklama