/  /  / Navara
Nissan Navara

Nissan Navara

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullNissan NavaraNissan NavaraNissan Navaranullnullnullnullnullnullnullbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska kierowca.JPGdeska pasażer.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGdźwignia biegów.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa tył.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkoło.JPGkomputer pokładowy.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko lampki do czytania.JPGlusterko zewn.JPGosłona pasażer.JPGpodłokietnik przód.JPGpodłokietnik tył.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGradio.JPGreflektor p.JPGreflektor t.JPGregulacja kierownicy.JPGregulacja pasa.JPGrelingi dachowe.JPGschowek deska.JPGsilnik.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek kierowcy.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary.JPGnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullprawy bok.JPG
Nissan Navara to większy z dwóch pickup-ów oferowanych przez japońskiego producenta. Początkowo nazwą Navara oznaczano najlepsze wersje wyposażeniowe modelu Nissan Pickup. Jednak z czasem stał się on zupełnie oddzielnym modelem. Zadebiutował on podczas salonu samochodowego w Genewie w 2005 roku i już kilka miesięcy później był dostępny w salonach. Oprócz dobrych zdolności terenowych, uwiódł klientów znakomitym, jak na auto użytkowe, wyposażeniem, które porównywalne jest z samochodami osobowymi. Jak przystało na auto przystosowane do jazdy w cięższym terenie, model ten został zbudowany na ramie, wykonanej ze stali odpornej na naprężenia, a także został wyposażony w niezależne zawieszenie przednie oraz sztywny most z resorami piórowymi z  tyłu. Pozwoliło to skonstruować nadwozie o długości 5,13 metra, szerokości 1,85 metra oraz wysokości 1,77 metra. Nissan Navara dzieli wiele rozwiązań technologicznych z innym modelem japońskiej marki, terenowym Pathfinderem. Stąd też przy zastosowaniu prześwitu auta na poziomie 23 cm. Navara potrafi przejechać przez bród o głębokości nawet 45 cm. W zależności od wersji nadwozia model ten może przewieźć na swojej przestrzeni ładunkowej od 786 do 943 kg ładunku, lub też w razie konieczności ciągnąć przyczepę której masa nie przekroczy 3 ton. Auto zostało już docenione w wielu konkursach, ale najważniejsza jest dwukrotna wygrana w plebiscycie specjalistycznego magazynu „4x4” w kategorii „Pick-up Roku”. Navara na rynek europejski produkowana jest w fabryce Zona Franca w Barcelonie w Hiszpanii. Na rynek amerykański z kolei, na którym znany jest on pod nazwą Frontier, produkują zakłady w Smyrna w stanie Tennessee w Stanach Zjednoczonych, zaś na rynek azjatyckie zakłady w Samut Parkan w Tajlandii.

Nissan Navara dostępny jest w Polsce w dwóch wersjach nadwozia, jako 2-drzwiowy pickup lub 4-drzwiowy pickup z podwójną kabiną. Auto wygląda bardzo masywnie i solidnie, czyli tak jak przystało na auto użytkowe przeznaczone do jazdy w terenie. Styliści w sposób bardzo harmonijny połączyli maskę, kabinę oraz przestrzeń ładunkową, co nie jest łatwe w pickup-ach. Przód auta wygląda identycznie jak w modelu Pathfinder, czyli znajdują się tam charakterystyczne duże reflektory oraz umieszczony pomiędzy nimi duży grill przedzielony logiem japońskiego producenta i dwoma pochyłymi, chromowanymi listwami. W linii bocznej charakterystyczna jest prosta linia dachu i bocznych okien, a także ogromne nadkola podkreślające duży prześwit.

Jak na pickup-a Nissan Navara oferuje bogate wyposażenie, w tym również z zakresu bezpieczeństwa. W podstawowej wersji w standardzie znajduje się poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, a także system wspomagania nagłego hamowania BAS. W lepiej wyposażonych wersjach dochodzą dodatkowo poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. W testach zderzeniowych EuroNCAP zmodernizowany model otrzymał 3 z 5 możliwych gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych. Wynik jest następstwem rozerwania struktury wokół pedałów, a także bardzo słabej ochrony klatki piersiowej.

Konkurencję dla Nissana Navaro stanowi Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Isuzu D-Max oraz Ford Ranger.
 

Navara najczęściej porównywana z

Ford Ranger
Ford Ranger
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama