/  /  /  /  / Polska: Dwie nowości Nissana
Nissan Murano

Nissan Murano

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: Dwie nowości Nissana

IBRM Samar| Centralna Ewidencja Pojazdów| Nissan|
null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mocne uderzenie marki Nissan w segmencie crossover. W ofercie pojawił się odświeżony Murano i przedłużony Qashqai w wersji +2.

Oba modele trafiły już do sprzedaży. W chwili obecnej najtańsza konfiguracja modelu Qashqai+2 kosztuje 81 900 PLN. W tej cenie otrzymamy samochód w wersji Visia w połączeniu z silnikiem benzynowym 2.0 l i napędem na przednią oś. Nissan Murano został wyceniony na 179 000 PLN (w wersji Comfort), czyli o 36 500 PLN mniej (obniżka o 17%) w porównaniu do wersji sprzed face-liftingu. Oba modele dzielą ze sobą podobne rozwiązania stylistyczne - w szczególności są to tylne lampy zespolone oraz biegnąca do góry krawędź tylnej, bocznej szyby wraz z wznoszącą się dolną linią okien bocznych. Odświeżony Murano pojawia się w zaledwie trzy lata po europejskim debiucie pierwszej wersji, a w pięć lat po jej wprowadzeniu na rynek Ameryki Północnej.

Qashqai +2
W chwili debiutu przedłużonej wersji obecnego od 18 miesięcy na rynku Qashqai’a, klienci będą mogli wybrać pomiędzy 2-litrową jednostką benzynową lub silnikiem wysokoprężnym dCi o tej samej pojemności. Auta w powyższych konfiguracjach są dostępne z napędem na przednią oś lub z systemem All-Mode. W warunkach normalnych w Qashqai+2 napędzane są koła przednie, gdyż wówczas występują mniejsze straty energii i zużycie paliwa. W momencie wykrycia utraty przyczepności układ elektroniczny włącza centralne sprzęgło w tylnej przekładni głównej i siła napędowa zostaje odpowiednio rozdzielona pomiędzy oś przednią a tylną. Jednak kierowca w każdej chwili może sam decydować o wyborze sposobu pracy systemu, który może pracować w trzech trybach wybieranych przełącznikiem na konsoli centralnej. Tryb auto został opisany powyżej. Natomiast wybierając tryb 2WD napędzane są tylko koła przednie, włączając tryb Lock, system przechodzi do sposobu jazdy ze stałym napędem na wszystkie koła, z podziałem momentu 50: 50 między przednią a tylną osią. Dla poszukujących oszczędnego i tańszego w zakupie auta z napędem tylko na przednią oś, producent przygotowuje wersje wyposażone w silniki 1.5 lub 1.6 l. Takie odmiany pojawią się w salonach dealerskich w styczniu 2009 roku. Cena modelu Qasqai+2 w konfiguracji z benzynowym silnikiem 1.6 l o mocy maksymalnej 115 KM będzie najprawdopodobniej wynosić ok. 66 000 PLN, a odmiana z silnikiem wysokoprężnym 1.5 l dCi 106 KM może kosztować ok. 88 000 PLN.
Zakres zmian w porównaniu do pięciomiejscowej wersji Qashqai’a obejmuje m.in.:
-    zwiększony rozstaw osi (+135 mm) do 2 765 mm,
-    zwiększona wysokość (+ 38 mm) do 1 643 mm,
-    zwiększona długość całkowita (+211 mm) do 4526 mm,
-    zwiększona wysokość kabiny wzrosła (+10 mm),
-    wydłużone tylne drzwi i przesuwana tylna kanapa ułatwiające zajęcie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń,
-    powiększone okna boczne z tyłu,
-    nowa, opływowa atrapa chłodnicy stosowaną wyłącznie w wersji siedmiomiejscowej,
-    zwiększona pojemność bagażnika w konfiguracji pięciomiejscowej (+90 l) do 550 l, (pojemność bagażnika po złożeniu także środkowej kanapy wynosi 1 520 l, a w konfiguracji siedmiomiejscowej bagażnik kurczy się do 130 l),
-    wzbogacone wyposażenie standardowe,
-    zestrojenie zawieszenia uwzględniające dodatkową masę pojazdu,
-    zwiększone przednie tarcze hamulców,
-    wydajniejsza klimatyzacja, która może pracować w trybie nawiewu na trzeci rząd siedzeń.

Wersje modelu Qashqai+2 są droższe w stosunku do odpowiednich konfiguracji 5-cio miejscowych o 10 000 PLN (Visia, Acenta, Tekna) lub 8 000 PLN (Tekna Plus). Tak dużą różnicę w cenie producent tłumaczy nie tylko powiększeniem nadwozia i wzrostem funkcjonalności modelu, ale także zastosowaniem wzbogaconego wyposażenia seryjnego. Już w najtańszej wersji klient otrzymuje model wyposażony w 17-calowe felgi aluminiowe, Bluetooth, największy w segmencie dach panoramiczny rozciągający się nad wszystkimi trzema rzędami siedzeń, dodatkowo wyposażony w elektrycznie zasuwaną osłonę przeciwsłoneczną, regulację pochylenia oparć wszystkich siedzeń, dodatkowo przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, przesuwaną tylną kanapę o zakresie regulacji 240 mm, dzieloną w proporcjach 40/20/40, przy czym środkowa część może być zarówno siedzeniem z własnym trzypunktowym pasem bezpieczeństwa, jak i szerokim podłokietnikiem wyposażonym w dwa uchwyty na kubki, wbudowane gniazdko zasilające zamykany schowek, który bez trudu pomieści osobiste odtwarzacze muzyczne i konsole do gier. W momencie, gdy środkowa część oparcia pełni rolę podłokietnika, pasażerowie 3-go rzędu siedzeń mają ułatwioną obserwację wnętrza. Gdy oparcie środkowej kanapy jest w całości ustawione w pionowej pozycji, pasażerowie ostatniego rzędu mogą korzystać z zalet ww. podłokietnika pełniącego rolę schowka wyposażonego w gniazdo 12 V.
Po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń bagażnik posiada płaską podłogę. Qashqai+2 wyposażony jest w zwijaną roletę bagażnika. Przy złożonych tylnych siedzeniach można jej używać w sposób konwencjonalny, ale jeżeli trzeci rząd siedzeń jest zajęty, to można ją zdjąć i umieścić w specjalnym schowku pod podłogą bagażnika. Roleta - podobnie jak dodatkowa para siedzeń - może więc przez cały czas znajdować się w samochodzie.

Jeśli chodzi o sprzedaż modelu Qasqai w Polsce wyniki przedstawiają się następująco: w ciągu 11 miesięcy 2007 roku (debiut na rynku w lutym) zarejestrowano w Polsce 1 544 szt. nowych egzemplarzy. W ciągu 9 miesięcy bieżącego roku (styczeń – wrzesień) ilość rejestracji wzrosła do 1 974 szt. Jeśli chodzi o prognozy dotyczące sprzedaży wersji +2, importer szacuje, iż wyniesie ona 350 szt. w 2009 roku, co będzie stanowić około 10-15% sprzedaży całej gamy Nissana Qashqai.



Murano
Obniżona cena nowego Murano w połączeniu z obecnym kursem dolara 1USD = 3,08 PLN czyni ofertę z polskich salonów Nissana konkurencyjną nawet w porównaniu do importu indywidualnego z USA. Oferowany w Polsce model jest dostępny w jednej wersji silnikowej (V6 3,5 l 252 KM) występującej w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów CVT i napędem na wszystkie koła. Murano jest oferowany w dwóch wersjach wyposażeniowych: Comfort i Premium (wymagającej dopłaty 10 000 PLN) uzupełnionej o elektrycznie regulowane okno dachowe, inne wykończenie 18-calowych felg aluminiowych, srebrne relingi dachowe, pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek, podgrzewane tylne siedzenia, system nagłośnienia Bose, system inteligentnego kluczyka z pamięcią ustawień oraz elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Lista opcji dla nowego Murano jest bardzo krótka. Obejmuje jedynie lakier metaliczny lub perłowy (3 500 PLN) oraz odtwarzacz DVD wyposażony w pilota sterującego i rozkładany ekran zamontowany pod sufitem (9 000 PLN).
Sprzedaż dotychczasowej wersji modelu Murano przedstawia poniższy wykres. Tegoroczny spadek zainteresowania flagowym SUVem Nissana jest związany z nasileniem zjawiska importu indywidualnego zza oceanu. Obserwowany w ostatnim czasie wzrost kursu dolara amerykańskiej waluty w połączeniu ze znaczną obniżką cen zmodernizowanego Murano powinny odwrócić niekorzystny trend. W związku z tym śmiałe prognozy importera, który planuje w 2009 roku sprzedać 80 szt. nowego Murano, wydają się jak najbardziej możliwe do spełnienia.


Szczegółowy cennik modelu Qashqai

Szczegółowy cennik modelu Murano

autor: Tomasz Mach
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Nissan Murano