/  /  /  /  / Nissan podsumowuje udany rok
Nissan Micra

Nissan Micra

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena33 100 zł - 50 450 zł (aktualizacja: 2016-11-01)
Emisja CO2115 g/km - 125 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 5,4 L/100km
 

Nissan podsumowuje udany rok

Spółka|
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nissan może śmiało zaliczyć rok 2010 do jednego z najbardziej udanych w swojej historii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Był to rok największej ilości premier samochodów tej marki.

Nissan może śmiało zaliczyć rok 2010 do jednego z najbardziej udanych w swojej historii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Był to rok największej ilości premier samochodów tej marki, a z sukcesem zostały wprowadzone dwa zupełnie nowe modele: Nissan Juke i Micra.

Skumulowane roczne wyniki na koniec grudnia 2010 roku pokazują sprzedaż na poziomie 11 792 samochodów osobowych i jest to wzrost o prawie 17% w stosunku do wyniku roku 2009. W samym grudniu Nissan sprzedał w Polsce łącznie 960 samochodów osobowych, co potwierdza silną pozycję naszego kraju w regionie oraz coraz większą popularność modeli Nissana wśród polskich klientów.

Według danych CEPIK za okres styczeń-listopad 2009/2010, te bardzo dobre wyniki znajdują także odzwierciedlenie w udziale rynkowym Nissana w Polsce, który wzrósł z 3,34% do 4%. Na podstawie tych samych danych Nissan znalazł się na czwartym miejscu wśród piętnastki wiodących marek samochodowych w Polsce pod względem wzrostu sprzedaży.

Oprócz zupełnie nowych modeli (Micra, Juke), których premiery były głównymi wydarzeniami w Nissanie w roku 2010, w dalszym ciągu doskonałe wyniki sprzedaży notuje model Qashqai, plasujący się na trzecim miejscu pod względem największego ilościowego przyrostu sprzedaż wśród wszystkich modeli na rynku. W okresie styczeń-grudzień sprzedano polskim klientom 7 323 sztuk Qashqai, co stanowi wzrost o 2 176 egzemplarzy w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Udział rynkowy tego popularnego crossovera wzrósł na koniec listopada 2010 do 2,27% (w porównaniu do 1,55% z tego samego okresu).

Powodem do szczególnej dumy jest Nissan Juke, którego wyniki sprzedaży zapowiadają kontynuację sukcesu swojego poprzednika (Qashqai) oraz potwierdzają silną pozycję Nissana w segmencie miejskich crossoverów.

„Pozycja Polski w pierwszej ósemce największych europejskich rynków dla Nissana stała się faktem dostrzeganym globalnie, co nie tylko daje nam ogromną satysfakcję, ale także konkretne przywileje handlowe - powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor polskiego oddziału Nissana. „Cieszy nas także, że Nissan stał się jedną z najbardziej pożądanych marek na polskim rynku nie tylko przez klientów, ale również przez inwestorów branży motoryzacyjnej, co udowodniło IV niezależne badanie satysfakcji dealerów, przeprowadzone przez Ernst&Young”.

Przyszły rok to okres pełnej dostępności naszych nowych modeli: Micry i Juke, co pozwoli na realizację ambitnego planu wzrostu Nissana w roku 2011. „Chcemy kontynuować dynamiczny rozwój marki i osiągnąć w przyszłym roku fiskalnym poziom bliski 5% udziału w rynku - podsumował Klenkiewicz.

Również Nissan Motor Co. Ltd., może zaliczyć rok 2010 do udanych, a uznanie dla samochodów japońskiej marki znalazło odzwierciedlenie w wielu nagrodach przyznawanych przez niezależne podmioty, liderów opinii i grupy konsumentów w roku 2010. Najnowsza generacja Micry, której poprzednie wcielenia od lat były oferowane w Japonii i Europie, trafiła w roku 2010 na rynki 160 krajów świata.

W uznaniu trwałości i nowych ekologicznych parametrów Nissanowi Micra przyznano następujące nagrody i wyróżnienia:
- Grand Prix International Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego Bangkok 2010 w kategorii Najbardziej przyjazny dla środowiska samochód roku w Tajlandii
- Najbardziej oczekiwany nowy samochód - Salon Motoryzacyjny Pekin 2010
- Jeden z 10 najlepszych samochodów - Japoński Samochód Roku
- Nagroda Fashion Color od Japan Fashion Color Authority
- Najciekawsza premiera 2010 i Najlepszy mały samochód - Yahoo! Indie

Wśród zwycięzców rozmaitych konkursów nie zabrakło także innych modeli marki takich jak:
- Nissan Juke - Kontynentalny samochód roku w Irlandii
- Nissan Teana - Samochód roku według czasopisma Mobilmotor wydawanego w Indonezji (nagrodę przyznano za znakomite właściwości jezdne, mocny silnik V6 i przekładnię CVT)
- Nissan Qashqai uzyskał tytuł Najlepszego crossovera przyznany w brytyjskim plebiscycie What Car? Green Awards za funkcjonalność, przystępne koszty eksploatacji i eleganckie wzornictwo

Rekordową liczbę nagród zebrał przełomowy, stuprocentowo elektryczny, zero-emisyjny Nissan Leaf, który w prestiżowym konkursie na Europejski Samochód Roku 2011 pokonał siedmiu finalistów, w tym takie modele jak Alfa Romeo Giulietta czy Opel/Vauxhall Meriva.

Nagrody przyznawane w różnych krajach przyczyniły się do popularyzacji Nissana Leaf jako samochodu zmieniającego reguły gry pod względem innowacyjności i pomysłowości rozwiązań. Liczne dowody uznania dla pierwszego w branży oferowanego na masowym rynku w pełni elektrycznego zero-emisyjnego pojazdu są potwierdzeniem atrakcyjności jego parametrów.

Nissan Leaf otrzymał między innymi następujące nagrody i tytuły:
- Europejski samochód roku 2011. Leaf był pierwszym samochodem elektrycznym uhonorowanym tym tytułem w 47-letniej historii plebiscytu i pokonał 40 innych pojazdów
- Ekologiczny samochód roku według chińskiego czasopisma Motor Trend
- Najwyższe wyróżnienie Pan European Ecobest 2010
- Ekologiczny samochód roku wedlug serwisu internetowego Green Car
- Nagroda specjalna brytyjskiego czasopisma Auto Express
* Zielona Kierownica od czasopisma Auto Świat w Polsce

Nissan Leaf jest także jednym z trzech finalistów plebiscytu na Amerykański samochód roku 2011. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony 10 stycznia na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Nissan Micra