/  /  / Leaf
Nissan Leaf

Nissan Leaf

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena128 000 zł - 158 250 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Nissan Leaf
© Nissan
Nissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan Leaf
Nissan LEAF to jeden z nielicznych elektrycznych samochodów kompaktowych. Leaf po angielsku oznacza liść, ale wg. producenta to także skrót od Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car co można tłumaczyć jako wybitny, przyjazny dla środowiska, samochód rodzinny dostępny w przystępnej cenie. Jest to pierwszy w pełni elektryczny samochód Nissana. Swoja premierę miał w grudniu 2010 r. Samochód zdobył wiele nagród: między innymi tytuł Car of the Year 2011 oraz World Car of the Year 2011, a magazyn Time uznał go za jeden z 50 najlepszych wynalazków 2009 roku. Obecnie samochód produkowany jest w Oppama w Japonii, w Smyrna w Stanach Zjednoczonych oraz w Sunderland w Wielkiej Brytanii.

Elektrycznego Nissana bardzo łatwo można rozpoznać po dużych przednich reflektorach wystających wyraźnie nad  maskę. Sylwetka została zaprojektowana w taki sposób, by w jak największym stopniu zmniejszyć opór powietrza. Wszystkie linie nadwozia zostały wygładzone. Na pierwszy rzut oka nie sprawia wrażenia elektrycznego samochodu. We wnętrzu zamiast tradycyjnch wskazówek mamy elektroniczne zegary. Elementy na desce rozdzielczej rozmieszczone są w logiczny sposób. Wszystko jest stonowane i nie zawiera nowoczesnych kształtów typowych dla samochodów elektrycznych.  

W 2012 roku model przeszedł face lifting. Choć na pierwszy rzut oka nowy LEAF nie różni się bardzo od auta pierwszej generacji, ale zakres i stopień zmian obejmuje ok. 100 udoskonaleń, wprowadzonych, jak deklaruje producent, z zamiarem uczynienia zeroemisyjnej technologii Nissana dostępnej dla szerszego grona europejskich kierowców. Nowy zespół napędowy LEAF-a  opiera się na synchronicznym silniku zmiennoprądowym o mocy 80 kW (109 KM). Zasilany jest on przez  48-modułowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 24kWh, zamontowane w jednym pakiecie pod podłogą przedziału pasażerskiego w celu obniżenia środka ciężkości. Przeniesienie ładowarki oraz falownika z tyłu modelu LEAF do przestrzeni pod pokrywą silnika i zintegrowanie ich z silnikiem elektrycznym  umożliwiło zwiększenie przestrzeni bagażowej do 370  litrów (o 40 litrów).

Układ napędowy  LEAFa  umożliwia rozpędzenie samochodu do 144 km/h w czasie 11,5 s.  Maksymalny zasięg dzięki udoskonaleniu aerodynamiki, obniżeniu masy i innym zmianom technicznym pojazdu wzrósł ze 175 do 199 km (wg. NEDC) .

W śród nowych opcji znalazła się ładowarka pokładowa 6,6 kW która umożliwia korzystanie z domowych i publicznych ładowarek 32 A. Stacja 32 A umożliwia naładowanie rozładowanego akumulatora w czasie o połowę krótszym niż w przypadku standardowego domowego gniazdka 16 A, czyli w cztery godziny zamiast ośmiu, jednak co ważniejsze, szybka ładowarka umożliwia doładowanie częściowo rozładowanego akumulatora nawet podczas krótkiego postoju.  Korzystając z informacji uzyskanych od właścicieli nissanów LEAF, zmodyfikowano również pokładowy punkt ładowania w pojeździe. Pokrywka ładowarki jest otwierana zdalnie przy pomocy kluczyka lub przełącznikiem elektrycznym (a nie mechanicznym) umieszczonym na desce rozdzielczej. Dodatkowo zamontowano w niewielką lampkę LED, która pomaga odnaleźć gniazdo nocą lub na parkingu podziemnym. Zwiększono również bezpieczeństwo poprzez zainstalowanie elektromechanicznej blokady, która mocuje kable w gnieździe podczas ładowania, tak aby uchronić instalację przed dostępem osób postronnych.

W 2012 r., w testach zderzeniowych EuroNCAP Leaf otrzymał 5 gwiazdek.

Konkurentami  dla LEAF-a mogą być Opel Ampera, Renault ZOE czy Toyota Prius.



 

Leaf najczęściej porównywany z

BMW i3
BMW i3
BMW 4
BMW 4
BMW 5
BMW 5
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Opel Astra IV
Opel Astra
Renault ZOE
Renault ZOE
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama