/  /  /  /  / Rekordowy rok dla Nissana
Nissan GT-R

Nissan GT-R

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena499 900 zł - 775 000 zł (aktualizacja: 2016-11-01)
Emisja CO2275 g/km
Żużycie paliwa12,0 L/100km
 

Rekordowy rok dla Nissana

Nissan|
null
© Nissan
null

Nissan potwierdza, że jego pozycja w Europie jest najsilniejsza w dotychczasowej historii firmy. Dowodem na to jest rekordowa sprzedaż ponad 713 000 pojazdów w roku obrachunkowym 2011, zakończonym 31 marca.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Wynik ten stanowi wzrost o 17,5% w ujęciu rok do roku (+106 000 pojazdów). Jednocześnie Nissan uzyskał najwyższy w historii roczny udział w rynku europejskim, wynoszący 3,9% (+0,6% w porównaniu z 2010 rokiem).

Kolejny rekord firma Nissan ustanowiła na zakończenie roku obrachunkowego. W marcu Nissan odnotował rekordową wielkość sprzedaży (87 457 pojazdów) oraz najwyższy w historii miesięczny udział w rynku na poziomie 4,6%.

Był to także czwarty miesiąc z rzędu, w którym udział Nissana w rynku utrzymywał się powyżej progu 4,0%.

Powyższe wyniki są fenomenalnym podsumowaniem udanego roku w Europie: na 32 z 37 rynków Nissan odnotował wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku.

Do najlepiej sprzedających się modeli należały Qashqai i Juke z fabryki w Sunderland, co potwierdza nieprzerwaną dominację Nissana w segmencie crossoverów.

Nissan szykuje konkurenta dla Golfa

W minionym roku Nissan sprzedał ponad ćwierć miliona sztuk Qashqai w Europie (o 3% więcej niż w 2010 roku). Sprzedaż mniejszego modelu Juke w pierwszym pełnym roku obrachunkowym przekroczyła 135 000 sztuk.

Obydwa crossovery nie tylko odegrały ważną rolę w ekspansji produktowej Nissana, ale także przyczyniły się do wzrostu udziału samochodów produkowanych w Europie wśród pojazdów sprzedawanych przez tę firmę. Wskaźnik ten wynoszący około 80% oznacza, że Nissan jest największym producentem w regionie spośród wszystkich marek azjatyckich.

W roku obrachunkowym 2011 w coraz większej liczbie krajów europejskich wprowadzano także stuprocentowo elektryczny model Nissan LEAF.

Do końca roku obrachunkowego 2012 Nissan LEAF, jako wyraz zaangażowania Nissana we wprowadzanie innowacyjnych produktów i technologii na rynek, będzie oferowany w ponad 20 krajach w Europie, a jego roczna sprzedaż powinna się podwoić w miarę wzrostu podaży oraz rozbudowy infrastruktury do obsługi pojazdów elektrycznych.

Istotne wzrosty w roku obrachunkowym 2011 Nissan odnotował także w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Ogólna sprzedaż w tym segmencie wyniosła 62 000 sztuk (o 16% więcej niż w 2010 roku), przy czym liderami wzrostu były produkowane w Barcelonie van NV200 (wzrost o 39%) i pickup Navara (wzrost o 20%).

W segmencie małych samochodów ważną rolę odegrała Micra, której sprzedaż w ujęciu rok do roku wzrosła o 6% do prawie 77 000 egzemplarzy.

Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: "Pomimo poważnych wyzwań, jakim musieliśmy stawić czoła w 2011 roku, takich jak trzęsienie ziemi w Japonii, powodzie w Tajlandii i spadek popytu w Europie Zachodniej, już drugi rok z rzędu odnotowujemy rekordowe wyniki sprzedaży, uzyskując znaczące i trwałe tempo wzrostu w regionie".

"Jednym z głównych czynników decydujących o naszym sukcesie jest fakt, że duża część naszej produkcji jest zlokalizowana na miejscu, w Europie. Nie tylko produkujemy około 650 000 samochodów rocznie w zakładach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji, ale także projektujemy i konstruujemy samochody w naszych ośrodkach w regionie, co ma istotne przełożenie na wyniki sprzedaży".

"Kolejny czynnik to nasza gotowość do przełamywania konwencji i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Stworzyliśmy segment crossoverów, jesteśmy pionierem w segmencie pojazdów elektrycznych oraz proponujemy klientom unikatowe i odważne modele takie jak Juke".

"W przyszłym roku oraz w kolejnych latach będziemy kontynuować rozwój i rozszerzanie naszej obecności w Europie stosując to samo podejście polegające na reagowaniu na potrzeby klientów oraz zdecydowanym nacisku na osiągi, a także na uatrakcyjnianiu i poszerzaniu oferty produktów".

Na salonie motoryzacyjnym w Genewie Nissan zaprezentował zaledwie kilka modeli, które pomogą mu utrzymać wyniki w krótkim i średnim okresie. Były to takie samochody jak Juke Nismo, którego wprowadzenie na rynek ma nastąpić jeszcze w 2012 roku, zupełnie nowy popularny samochód z segmentu B z premierą planowana na połowę 2013 roku oraz osobowe i dostawcze odmiany koncepcyjnego pojazdu elektrycznego eNV200 (oparte na oferowanym obecnie vanie NV200), które pojawią się w 2014 roku.


Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama