/  /  / GT-R
Nissan GT-R

Nissan GT-R

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena499 900 zł - 775 000 zł (aktualizacja: 2016-11-01)
Emisja CO2275 g/km
Żużycie paliwa12,0 L/100km
 
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Firma Nissan słynie raczej z modeli osobowych aniżeli sportowych( takich jak :, tak jak Ferrari czy Lamborghini i Porsche), jednak modelem GT-R dołączyła do ścisłego grona najszybszych i najbardziej sportowych samochodów na świecie. Jest to model, który miał zastąpić słynnego już Nissana Skyline GT-R. W oficjalnej segmentacji zaliczany jest do klasy luksusowej (segment F) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Pierwsza wizja następcy popularnej „Godzilli” pojawiła się jako auto koncepcyjne o nazwie GT-R Proto w 2005. Wersja produkcyjna została zaprezentowana po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Tokio w roku 2007( do salonów w Japonii GTR-R trafił   już w grudniu 2007 roku, zaś w Europie na początku 2009 roku). Nissan GT-R może pochwalić się wymiarami rzędu 4,65 metra długości, 1,89 metra szerokości oraz 1,37 metra wysokości, dzięki czemu na pokładzie znajdują się miejsca dla 4 osób, co jest nietypowe jak na auto sportowe. Technicznie jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów na świecie, nawet zostały zbudowane specjalne centra serwisowe tych samochodów. W aucie zastosowano również elektronicznie regulowane amortyzatory, pozwalające na wybór jednego z trzech trybów zawieszenia. Napęd zaś przenoszony jest na wszystkie koła i automatycznie rozdzielany przez zaawansowany układ ATTESA E-TS, który zmienia proporcje rozkładu siły napędowej w zakresie od 100 do 50% na tylną oś. Ciekawostką jest fakt, że silnik oraz skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami składane są ręcznie. Nissan GT-R został wyróżniony w swojej krótkiej historii wieloma nagrodami. Najważniejszą z nich jest tytuł „Międzynarodowego Samochodu Roku 2009”. Produkcja auta odbywa się w zakładach w Tochigi w Japonii.

Jak stwierdził główny designer modelu GT-R wielki wpływ na wygląd tego 2-drzwiowego coupe miała kultura japońska, a przede wszystkim seria anime o nazwie „Gundam”. Auto ma bardzo agresywny, sportowy wygląd. Podkreśla go duży przedni zderzak, ukazujący również jak nisko zawieszone jest pojazd, spore wloty powietrza na nim umieszczone oraz dwa niewielkie wloty umieszczone na masce. O sportowych ambicjach mówi również mocno opadającą linia dachu, która kończy się spoilerem umieszczonym na niewielkiej klapie bagażnika. Reflektory przednie zostały mocno rozciągnięte w kierunku maski, zaś z tyłu umieszczono cztery okrągłe światła tylne i 4 końcówki układu wydechowego.

Nissan w 2011 roku zdecydował się na odświeżenie swojego najmocniejszego modelu. Zmianie uległ przedni zderzak wraz z wlotami powietrza, a przednie światła zostały wyposażone w diody LED do jazdy dziennej. Tył auta otrzymał poprawiony dyfuzor, który poprawia docisk samochodu o 10% w porównaniu do poprzednika. Największe zmiany zaszły pod maską, gdzie inżynierowie Nissana zdecydowali się na lekką zmianę doładowania, co w połączeniu z poprawą całego układu chłodzenia i wydechowego wraz z remapem jednostki sterującej, spowodowało że moc silnika wzrosła do poziomu oscyluje wokół poziomu 530 Koni. Dla poprawy trakcji i przyspieszeń zmieniono amortyzatory oraz skrzynię biegów, która otrzymała nowy moduł sterujący zmianą przełożeń (Transmission Control Module).  Model po liftingu można wyposażyć w bardzo lekkie, kute  20 calowe felgi firmy Rays.

Nissan GT-R naszpikowany jest nowoczesną technologią, która dba również o bezpieczeństwo podróżujących. W standardzie znajduje się system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału sił hamowania EBD, system kontroli trakcji ASR, system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP, elektroniczny korektor hamowania tylnej osi EBV, system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR oraz system kontroli ciśnienia w oponach TPMS i system przeciwdziałający przewracaniu się pojazdu. Całość uzupełniają dodatkowo poduszki czołowe, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Konkurencją Nissana GT-R są Corvette C6, Audi R8, a także Porsche 911.

 

GT-R najczęściej porównywany z

Ferrari F12berlinetta
Ferrari F12berlinetta
Kia Venga
Kia Venga
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Mercedes CLS
Mercedes CLS
Mercedes SL
Mercedes SL
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Porsche 911
Porsche 911
Reklama