/  /  /  /  / Nowy Nissan Qashqai już jest!
Nissan Evalia

Nissan Evalia

Zmień
SegmentKombi Van
Cena76 610 zł - 97 700 zł (aktualizacja: 2016-08-01)
Emisja CO2130 g/km - 169 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 7,3 L/100km
 

Nowy Nissan Qashqai już jest!

null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Najlepsze rzeczy przychodzą do tych, którzy czekają. Już lada chwila rozpocznie się kolejny rozdział w historii crossoverów wraz z pierwszą prezentacją modelu Nissan Qashqai nowej generacji.

Qashqai drugiej generacji wyznacza nowy standard w stylistyce crossoverów. W 2007 roku Nissan stworzył oryginalną koncepcję crossovera. Dziś japońska marka rozpoczyna nowy etap, prezentując pojazd wyróżniający się odważnym wzornictwem, zaawansowaną konstrukcją, inteligentnym technologiami i wyjątkową dbałością o szczegóły.

Qashqai II to model nowy pod każdym względem, a nie tylko unowocześniona wersja swego przełomowego poprzednika. Jest od niego o 20 mm szerszy, o 49 mm dłuższy i o 15 mm niższy. Mimo zmiany tego ostatniego wymiaru ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm, a pozycja kierowcy nadal jest podwyższona w stosunku do aut kompaktowych.

Nowy Qashqai zwraca uwagę atrakcyjną stylistyką z wyraźnie zarysowanymi krzywiznami i krawędziami oraz detalami takimi jak na przykład opcjonalne 19‑calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich.

Nowy Nissan Qashqai wyceniony!

Wyrazisty i dynamiczny wizerunek samochodu podkreślają odważnie zaprojektowane elementy, w tym uniesiona linia maski silnika i muskularne nadkola.

W pełni diodowe reflektory przednie
W przedniej części Nissana Qashqai zastosowano rozwiązania należące do najbardziej zaawansowanych technologicznie w klasie crossoverów. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w diodowe światła do jazdy dziennej, a w niektórych zastosowano nawet w pełni diodowe przednie oświetlenie, czyli reflektory z diodowymi światłami mijania i drogowymi.



Nissan dokłada wszelkich starań, by technologie stosowane w samochodach tej marki były naprawdę użyteczne, więc zastąpienie świateł ksenonowych diodami było nie tylko kwestią stylu. Reflektory diodowe emitują bielsze i jaśniejsze światło, zużywając o połowę mniej energii niż ksenonowe. Ponadto kolor światła diodowego jest bardziej zbliżony do koloru światła słonecznego, co zapewnia lepszą widoczność w nocy.

Diodowe oświetlenie tworzy także charakterystyczny kontur, który rozszerzając się od środkowej części przodu ku narożnikom pojazdu jest znakiem rozpoznawczym Qashqaia.

Ukryta technologia
Wprowadzenie zaawansowanych technologii stanowi częsty problem dla projektantów, ale nie dotyczy to zespołu odpowiedzialnego za nowego Nissana Qashqai. Dzięki ścisłej współpracy projektantów z inżynierami zastosowanie nowych rozwiązań nie przyniosło uszczerbku na odważnej stylistyce pojazdu.

Przykładem efektów tej współpracy jest umiejscowienie elementów systemu radarowego. Większość producentów godzi się na ich zamontowanie w mało estetycznych oprawach w zderzaku lub osłonie chłodnicy. W Nissanie są one ukryte za osłoną zderzaka i nie zakłócają estetyki nadwozia.

Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne z aktywnymi elementami
Jak zwykle w przypadku samochodów Nissana, druga generacja modelu Qashqai powstała zgodnie z założeniem, że forma nie powinna istnieć w oderwaniu od funkcji. Zasada ta dotyczy między innymi profilu aerodynamicznego pojazdu. Sylwetka nowego Qashqaia jest nie tylko dynamiczna i odważna, ale także bardzo opływowa, co wyraża się współczynnikiem oporu aerodynamicznego o wartości 0,32.

Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za nowy model dokładnie zbadali wszystkie powierzchnie i detale. Począwszy od widocznych elementów (takich jak spojler dachowy ze skrzydełkami aerodynamicznymi), aż po elementy ukryte (takie jak specjalnie zaprojektowana płaska podłoga), w modelu Qashqai zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w segmencie samochodów rodzinnych. Zaowocowało to obniżeniem oporu aerodynamicznego, niższą emisją CO2, mniejszym zużyciem paliwa i poprawą stabilności podczas jazdy z dużą prędkością.

Kolejną innowacją Qashqaia II jest aktywna osłona wlotu powietrza. Zadaniem tego inteligentnego rozwiązania jest optymalizacja parametrów aerodynamicznych pojazdu poprzez zamykanie przepływu powietrza przez chłodnicę, kiedy nie jest potrzebny. Żaluzja grilla zamyka się automatycznie po przekroczeniu prędkości 30 km/h i otwiera tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika.

Jak zapowiada producent, system ten będzie montowany standardowo w wersjach z silnikami wysokoprężnymi, wyposażonymi w przekładnie manualne.

Zapraszamy do środka!
Komfort, komunikacja i kontrola to trzy podstawowe określenia opisujące stylistykę i rozwiązania zastosowane w kabinie nowego Nissana. Jego wnętrze to połączenie innowacyjnych technologii z racjonalnymi rozwiązaniami ułatwiającymi codzienne korzystanie z pojazdu.

Projektując kabinę nowego modelu, styliści i inżynierowie Nissana wyszli z założenia, że najważniejsze jest miejsce kierowcy. Liczne rozwiązania w zakresie komfortu, wygody i bezpieczeństwa zostały przeanalizowane i zmodyfikowane tak, aby zapewnić kierowcy łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych przyrządów. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi prowadzący może dostosować pojazd do swoich potrzeb, począwszy od włączenia funkcji potrójnego mignięcia kierunkowskazów aż po ustawianie czułości włączającego światła sensora zmierzchu.

Poszczególne menu i informacje ułożone są w logiczny sposób i wyświetlane na nowym ekranie w zestawie wskaźników, ulokowanym między analogowym prędkościomierzem a obrotomierzem. Do nawigacji po menu służą przyciski na kierownicy.

Jeszcze więcej praktycznych rozwiązań
Wszechstronność to kolejna dziedzina, w której Qashqai osiąga celujące wyniki. Dążąc do poprawy elastyczności i funkcjonalności nie pominięto żadnego aspektu wnętrza pojazdu. Przy rozłożonych tylnych siedzeniach pojemność bagażnika nowego Nissana wynosi 439 litrów, czyli o 29 więcej niż w modelu pierwszej generacji.

To jednocześnie więcej niż oferują najpopularniejsze modele z segmentu C, takie jak Ford Focus czy Volkswagen Golf.

Więcej miejsca na poziomie głowy i nóg mają również pasażerowie. Poszerzenie nadwozia nowego modelu Qashqai pozwoliło zwiększyć ilość miejsca na wysokości ramion, zaś gruntowne przeprojektowanie otworów drzwiowych sprawiło, że wsiadanie i wysiadanie jest teraz jeszcze wygodniejsze.

W stosunku do poprzednika w nowym Nissanie Qashqai poprawiono także funkcjonalność bagażnika. Tylna klapa otwiera się 150 mm wyżej niż w poprzednim modelu, a podwójna podłoga pozwala na bardziej uniwersalne zagospodarowanie przestrzeni bagażowej. Dwa dwustronne panele podłogowe można ustawić na różnych poziomach, co daje 16 możliwych konfiguracji, maksymalizujących pojemność bagażnika lub pozwalających uzyskać całkowicie płaską podłogę po złożeniu tylnych siedzeń.

Tylną półkę można łatwo ustawić w pozycji pionowej, co przydaje się szczególnie przy przewożeniu większych zakupów. Przygotowując samochód do transportu dużych i nieporęcznych przedmiotów, roletę bagażnika można schować pod jego podłogą. Panele podłogi bagażnika są pokryte miękką wykładziną z jednej strony i łatwo zmywalnym tworzywem z drugiej.

Dzięki temu na przykład zabłocone po wyprawie w teren buty można schować do samochodu bez obawy o zabrudzenie tekstylnych powierzchni.

Zupełnie nowe fotele
Wygodna kabina to przede wszystkim komfortowe fotele. Nissan zadbał o to, aby Qashqai nowej generacji był jeszcze bardziej przyjazny kierowcy i pasażerom. Konstruktorzy projektujący fotele korzystali z zaawansowanych technik medycznych i doświadczeń NASA, analizując ciśnienie i przepływ krwi w dolnej części pleców siedzących osób.

Modyfikując poszczególne elementy i poprawiając wyprofilowanie w najważniejszych strefach, opracowali fotel zapewniający równomierne podparcie między innymi dzięki dodatkowemu wyściełaniu na poziomie miednicy, kręgosłupa lędźwiowego i łopatek. Nawet daleka podróż w takim fotelu przebiega komfortowo.

Jeszcze więcej dbałości o szczegóły
Podobnie jak każdy nowy Nissan, również Qashqai został wyposażony w rozwiązania, które sprawią, że pasażerowie będą się zastanawiać: "Dlaczego nikt wcześniej o tym nie pomyślał?". Tak będzie na przykład przy konsoli środkowej.

Wejście USB w środkowym schowku to już nic nadzwyczajnego, ale w Nissanie jest w tym miejscu także specjalny kanał na przewód, aby pasażerowie mogli obsługiwać urządzenie poza schowkiem bez konieczności zamykania klapki na siłę i przygniatania kabla.

Kolejnym przykładem racjonalnego podejścia do projektowania są uchwyty na kubki. Są one na tyle głębokie, aby umieszczone w nich butelki nie przeszkadzały kierowcy w obsłudze dźwigni zmiany biegów. W kabinie jest więcej cennego miejsca także dzięki zastosowaniu elektronicznego hamulca postojowego.

Subtelna pomarańczowa iluminacja okolic dźwigni zmiany biegów jest częścią nastrojowego oświetlenia przedziału pasażerskiego. Zaprojektowano je tak, aby nadawało subtelnej elegancji kabinie w czasie nocnych podróży.

Jednocześnie jest w pełni sterowane przez kierowcę, który może zwiększać lub zmniejszać natężenie światła bądź całkowicie je wyłączyć.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Nissan Evalia