/  /  / Cabstar
Nissan Cabstar

Nissan Cabstar

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Nissan Cabstar to wielofunkcyjny samochód dostawczo-ciężarowy, który produkowany jest od roku 1982 i zaliczany jest do klasy średnich samochodów dostawczych. Model ten znany jest w dużej części świata pod nazwą Atlas, a jego dotychczasowym głównym rynkiem zbytu oprócz macierzystego azjatyckiego były Stany Zjednoczone. Jednak wraz z nową koncepcją firmy Nissan postanowił zdobyć również rynki europejskie. Dlatego też stworzono pojazd zupełnie od podstaw, opierając go o nową platformę LDT przeznaczoną dla niewielkich ciężarówek. Przy tworzeniu Cabstara brali udział inżynierowie zarówno z oddziałów Nissana w Europie jak i w Japonii. Konfiguracja tego pojazdu pozostała wierna swojemu poprzednikowi, czyli zastosowano ułożenie kabiny nad silnikiem (COE – Cabin Over Engine). Najbardziej wyraźną zmianą jest całkowicie nowy wygląd kabiny, która uległa powiększeniu o 8 cm jeżeli chodzi o wysokość, 10 cm długość oraz 7 cm jeżeli chodzi o szerokość. Model ten występuje w kategorii pojazdów o dopuszczalne masie całkowitej od 2,8 do 4,5 tony. Potencjalni klienci mogą wybierać pomiędzy skrzynią ładunkową wykonaną ze stali oraz aluminium. Możliwości przewozowe pojazdu uzależnione są między innymi od rodzaju kabiny, w której zmieścić się może 3 lub 6 osób, oraz od długości rozstawu osi, która wynosić może 240, 290 lub też 340 cm. W zależności od tych czynników ładowność auta może wahać się pomiędzy 1890 a 1930 kg. Nowością w tym modelu jest system Easy Hill Start, który gdy pojazd stoi pod kątem, po zwolnieniu hamulca i puszczeniu sprzęgła klocki jeszcze przez kilka sekund zapobiegają stoczeniu się. W Cabstar można regulować długość działania hamulców. Model ten produkowany jest w hiszpańskich zakładach w Avila, położonych niedaleko Madrytu.

Nissan Cabstar dostępny jest w jednej wersji, którą jest 2-drzwiowe podwozie do zabudowy, które wyposażone może być kabinę pojedynczą lub podwójną. Budowa tego modelu jest bardzo prosta, a konstruktorzy zastosowali praktycznie płaskie powierzchnie. Sama kabina przybrała kształt prostopadłościanu, a jej jedynymi wyróżnikami są ogromne klosze reflektorów przednich, połączonych z kierunkowskazami. Zajmują one niemal całą długość nieoszklonego przodu. Pomiędzy nimi znajduje się użebrowany grill, na którego środku umieszczono logo japońskiego producenta. Z boku wyraźnie zaznaczono nadkola, które pomimo swojej wielkości nie utrudniają wejścia do pojazdu.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżujących jest bardzo mizerne. W podstawowej wersji znajdują się tylko to co jest wymagane prawem polskim, czyli pasy bezpieczeństwa i zagłówki. Dopiero w najdroższej wersji premium pojawia się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, a także poduszka powietrzna czołowa kierowcy. Testy zderzeniowe przeprowadzane przez organizację EuroNCAP nie objęły dotychczas tego modelu.

Konkurencją dla Nissana Cabstar jest Mitsubishi Fuso Canter, Fiat Ducato, Renault Trucks Mascott oraz Kia K2900.

 

Cabstar najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Fuso Canter
Fuso Canter
Renault Master
Renault Master
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama