/  /  /  / Przeboje rynkowe w Norwegii
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Przeboje rynkowe w Norwegii

Nissan|
null
© Nissan
null

Wyposażony w napęd elektryczny Nissan LEAF po raz pierwszy znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Norwegii.

W październiku ten bezemisyjny rodzinny samochód wyprzedził pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy wszystkich swoich rywali z silnikami spalinowymi oraz napędem hybrydowym i elektrycznym, uzyskawszy prawie 6-proc. udział w rynku samochodów osobowych w Norwegii.

Zmodernizowana wersja modelu LEAF, wprowadzona do sprzedaży w bieżącym roku, pozostaje pionierem bezemisyjnej mobilności. W Norwegii, będącej niekwestionowanym liderem światowym  w użytkowaniu samochodów elektrycznych, sprzedaż omawianego Nissana utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie: w ujęciu od początku roku LEAF zajmuje czwarte miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów, z udziałem rynkowym przekraczającym 3%.

Czołowe modele na rynku w Norwegii za październik 2013 to kolejno:
- Nissan LEAF:716 sztuk
- Toyota Auris: 679 sztuk
- Volkswagen Golf: 646 sztuk
- Skoda Octavia: 540 sztuk
- Toyota Yaris: 446 sztuk
- Volvo V40: 319 sztuk
- Toyota RAV-4: 300 sztuk
- Mazda CX-5: 299 sztuk
- Volvo V70: 291 sztuk
- Suzuki SX4: 277 sztuk

Najpopularniejsze modele w Polsce

Czołowe modele na rynku w Norwegii od stycznia 2013 to kolejno:    
- Volkswagen Golf: 6239 sztuk
- Toyota Auris: 3982 sztuk
- Mazda CX-5: 3950 sztuk
- Nissan LEAF: 3755 sztuk
- Toyota Yaris: 3656 sztuk

Jean-Pierre Diernaz, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, z zadowoleniem skomentował ostatnie sukcesy na norweskim rynku: "W bieżącym roku odnotowujemy nadzwyczajne wyniki sprzedaży w Norwegii, a dzięki wprowadzeniu nowego Nissana LEAF w połowie roku udało nam się nie tylko je utrzymać, ale nawet poprawić".

"Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży to niezwykłe osiągnięcie, nawet jak na najchętniej kupowany samochód elektryczny na świecie, jednak szczególnym powodem do dumy jest dla nas czwarta pozycja wśród najlepiej sprzedających się samochodów od początku 2013 roku. Wciąż odnosimy sukcesy w największych norweskich miastach, ale większość wzrostu sprzedaży zawdzięczamy klientom z terenów wiejskich, co potwierdza coraz szersze zainteresowanie Nissanem LEAF".

Norwegia już od jakiegoś czasu jest centrum europejskiego rynku pojazdów elektrycznych. To poniekąd zasługa pakietu zachęt takich jak zerowe stawki VAT i podatku drogowego, którymi objęto te samochody w ramach działań na rzecz poprawy jakości powietrza.

Jacek Górski, dyrektor zarządzający Nissan Nordic Europe, uważa, że sukces modelu LEAF to efekt właściwego rozpoznania potrzeb norweskiego klienta: "Fakt, że nowy Nissan LEAF pobił kwietniowy rekord swojego poprzednika, który zajął wówczas drugie miejsce w rankingu sprzedaży, nie jest zaskoczeniem, ponieważ wiemy, że nowa wersja jeszcze lepiej wpisuje się w norweski styl życia. Zwiększona pojemność bagażnika, 5-miejscowy przedział pasażerski i standardowy układ szybkiego ładowania sprawiają, że jest to doskonały samochód rodzinny".
 
"Ponadto nasi inżynierowie opracowali specjalny 'pakiet skandynawski' z układem podgrzewania akumulatorów, montowanym w egzemplarzach przeznaczonych do sprzedaży w tym regionie, co klienci docenią szczególnie w czasie tutejszych srogich zim".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama