/  /  /  / Nowy szef Nissana w regionie Europy Środkowej i Wschodniej
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowy szef Nissana w regionie Europy Środkowej i Wschodniej

Nissan|
null
© Nissan
null

Andrey Akifiev obejmuje stanowisko dyrektora zarządzającego w firmie Nissan Sales Central & Eastern Europe. Nominacja wchodzi w życie z dniem 1 marca bieżącego roku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Doświadczenia zawodowe Andreya Akifieva związane z Nissanem sięgają roku 1993 kiedy rozpoczął pracę w Marubeni Auto Company. W owym czasie był to dystrybutor samochodów Nissan w Rosji. Po 10 latach pracy w Marubeni menadżer objął stanowisko dyrektora ds. sprzedaży w przedstawicielstwie Nissan Europe w Moskwie, by następnie od 2004 roku przez 7 lat być dyrektorem sprzedaży w nowo utworzonej firmie Nissan Motor Rosja.

Od kwietnia 2011 roku, pracując w europejskiej centrali Nissana we Francji, Akifiev był odpowiedzialny za niezależne rynki jako dyrektor generalny.

Andrey Akifiev (lat 46) jest Rosjaninem. Od marca 2013 będzie pracował w Budapeszcie.

Nissan Sales Central & Eastern Europe powstał w lipcu 2005 z połączenia czterech rynków (Polska, Węgry, Czechy oraz Słowacja) w jedną organizację (Regional Business Unit) z centralą w Budapeszcie.

Rekordowo wysoki udział rynkowy Nissana w Europie

Philippe Saillard, poprzednik Akifieva, obejmuje stanowisko dyrektora zarządzającego regionu East (Rosja i Ukraina). Nissan osiągnął na tym terenie udział rynkowy na poziomie 5,6% w zeszłym roku kalendarzowym, a Rosja jest największym rynkiem Nissana w Europie.

Pod kierownictwem Saillarda firma kontynuowała swój wzrost: w roku kalendarzowym 2010 Nissan sprzedał 18 700 aut, podczas gdy dwa lata później, w 2012 było już to około 22 200 sztuk. Tym samym udział rynkowy wzrósł z 2,75% do 3,49%. W tym czasie także firma nominowała 18 nowych dealerów, aby zapewnić dalszy wzrost.

Biuro warszawskie Nissana zatrudnia około 25 osób, a dyrektorem polskiego przedstawicielstwa marki jest Paweł Bielecki. W 2012 roku Nissan sprzedał w Polsce 13 377 samochodów osobowych, z udziałem rynkowym prawie 5%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama