/  /  /  / Nissan LEAF w czołówce rankingu modeli w Norwegii
Nissan

Nissan

Zmień
Pierwszy samochód, który może zostać uznany za przodka obecnych Nissanów, skonstruowany został w Japonii, w roku 1911 przez Masujiro Tashimoto. Jego nazwa wywodziła się od pierwszych liter imion konstruktorów pojazdu i brzmiała DAT. W roku 1926 wyprodukowany został model o nazwie Datsun. Jako Nissan, przedsiębiorstwo zaistniało po raz pierwszy w 1934 roku.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nissan LEAF w czołówce rankingu modeli w Norwegii

Nissan|
null
© Nissan
null

Nissan LEAF zajmuje piąte miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży za rok 2013 w Norwegii i trzynaste miejsce w rankingu za rok 2012. Od początku sprzedaży w Norwegii sprzedano ponad 4 500 egzemplarzy LEAF, dzięki czemu stał się on najpopularniejszym samochodem marki na tym rynku.

Starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissana, Paul Willcox spodziewa się jeszcze większego sukcesu nowego modelu, zauważając: "W kwietniu poprzednia wersja modelu sprzedawała się lepiej od całej gamy propozycji innych znanych producentów. Podczas, gdy konkurenci oferują wiele rodzajów nadwozia, typów silników i klas wykończenia, dotychczasowy Nissan LEAF to pojazd, który oferujemy z jednym rodzajem nadwozia i napędu, a także niezmienną gamą podstawowego wyposażenia".

Willcox kontynuuje: "W marcu rozpoczęliśmy w Wielkiej Brytanii produkcję naszego nowego Nissana LEAF, w którym wprowadziliśmy ponad 100 zmian. Obecnie oferujemy też trzy klasy wykończenia. Gdy ten dostosowany do potrzeb rynku europejskiego samochód w maju trafi do salonów, zapewni nam niezaprzeczalną przewagę jako europejskim pionierom sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych. W Norwegii Nissan LEAF jest obecnie samochodem pierwszego wyboru wśród rodzin i przedsiębiorców, ponieważ sprawdza się tak samo dobrze jak pojazd z silnikiem spalinowym, nie wytwarzając jednak żadnych spalin".

Nissan rozpoczyna sprzedaż modelu LEAF w Polsce

Norwegia od wielu lat promuje stosowanie pojazdów elektrycznych dzięki ulgom podatkowym i udogodnieniom dla użytkowników, a jej postępowa polityka dotycząca samochodów elektrycznych przynosi rezultaty w postaci szybkiego wzrostu liczby pojazdów zeroemisyjnych.

Aby zachęcić Norwegów do przejścia na samochody zeroemisyjne zarówno rząd, jak i samorządy lokalne tego skandynawskiego kraju obniżyły podatek VAT do zera, stworzyły parkingi przeznaczone wyłącznie dla samochodów elektrycznych, a także zezwoliły takim pojazdom na korzystanie z pasów dla autobusów oraz możliwość bezpłatnego korzystania z większości tuneli i przepraw promowych.

Wzrost liczby samochodów elektrycznych okazał się tak intensywny, że rada miejska Oslo w planach na następne cztery lata zwiększyła ostatnio liczbę nowo instalowanych punktów ładowania ze 100 do 200 rocznie.
 
Sukces sprzedaży Nissana LEAF poprzedził wprowadzenie na rynek produkowanej w Europie wersji tego modelu, w której znaleźć można 100 ulepszeń w stosunku do modelu dotychczasowego. Rezultaty wprowadzonych udoskonaleń to m.in. większy zasięg (199 km), o 50% szybsze ładowanie, 40 litrów dodatkowego miejsca w bagażniku, a także o 70% wydajniejsze ogrzewanie kabiny, które istotnie wpływa na wzrost zasięgu zimą.

Pozostałe udoskonalenia obejmują zoptymalizowane pod kątem warunków europejskich zawieszenie, a także dodaną w odpowiedzi na opinie klientów nową, ciemną opcję wystroju wnętrza.

Nowa, produkowana w Wielkiej Brytanii gama pojazdów Nissan LEAF zostanie wprowadzona do europejskich salonów już w czerwcu.

Podsumowanie wyników sprzedaży w Norwegii (kwiecień 2013):
- Volkswagen Golf: 903 sztuk; udział rynkowy 6,5%
- Nissan LEAF: 455 sztuk; 3,3%
- Toyota Auris: 431 sztuk; 3,1%
- Toyota RAV4: 410 sztuk; 2,9%
- Mitsubishi Outlander: 387 sztuk; 2,8%
- Volvo V40: 369 sztuk; 2,6%
- Ford Focus: 325 sztuk; 2,3%
- Volkswagen Passat: 324 sztuk; 2,3%
- Volkswagen Tiguan: 316 sztuk; 2,3%
- Toyota Yaris: 297 sztuk; 2,1%
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama