/  /  / 370Z
Nissan 370Z

Nissan 370Z

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Cena182 700 zł - 235 700 zł (aktualizacja: 2016-04-01)
Emisja CO2245 g/km - 262 g/km
Żużycie paliwa10,5 L/100km - 11,2 L/100km
 
Nissan 370Z Coupe 2009
© Nissan
Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Coupe 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z Roadster 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009Nissan 370Z 2009
Nissan 370Z to  kontynuacja linii poprzednich modeli spod znaku litery Z. W Japonii samochody te znane są jako rodzina Fairlady Z. Ich historia rozpoczęła się już w roku 1969 za sprawą Datsun 240Z, a następnie Nissanów 300ZX, oraz ostatniego 350Z. Obecnie dostępny na rynku model 370Z to już siódma generacja tych sportowych aut, o podwyższonych osiągach i ulepszonych właściwościach jezdnych. Model ten zadebiutował podczas salonu samochodowego w Los Angeles w 2008 roku, a w kolejnym roku trafił do sprzedaży w salonach na całym świecie. Zaliczany jest on do klasy średniej (Segment D) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych. Jednak tak naprawdę 370Z to głęboko zmodyfikowany poprzednik, model 350Z. Auto wciąż bazuje na tej samej płycie podłogowej, jednak jego rozstaw osi zmniejszono o 10 cm, zaś długość pojazdu zmalała o 7 cm. Zwiększyła się jedynie szerokość, ale jedynie o 3 cm. Nadwozie Nissana 370Z zostało w wielu punktach wzmocnione i pod względem podatności na skrętność uzyskano średnio 25% poprawę w porównaniu do poprzednika. Inną nowością jest zastosowanie przedniego zawieszenia bazującego na podwójnych wahaczach wykonanych z kutego aluminium, przykręcanych do aluminiowej ramy pomocniczej. Z tyłu zaś wbudowano dodatkowe wzmocnienia w kształcie litery V, a o prowadzenie kół dba czterowahaczowa konstrukcja. Dzięki zastosowaniu w wielu miejscach nadwozia elementów aluminiowych udało się odchudzić auto o 43 kg. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w Tochigi w Japonii.

Nissan 370Z to auto nadwyraz sportowe i widać to od samego początku. Świadczy o tym przede wszystkim długa maska oraz stosunkowo krótka przestrzeń użytkowa. Bryła tego 3-drzwiowego coupe według zamierzeń miała przynosić jak najwięcej skojarzeń z modelem 240Z. Jest nim chociażby jedna z najbardziej charakterystycznych cech, czyli subtelnie unosząca się linia tylnego okienka bocznego, tworząca kształt trójkąta. Nadwozie ma bardzo aerodynamiczny kształt, który oprócz przetłoczeń na masce akcentuje jeszcze mocno opadający dach oraz mocno wysklepione nadkola. Dopełnieniem agresywnego wizerunku są reflektory w kształcie bumerangów i przedni zderzak z wcięciami, a wszystko to podkreśla sylwetkę z wyraźnie nisko położonym środkiem ciężkości.

Oprócz tego, że Nissan 370Z to auto bardzo sportowe, to przy okazji bardzo dobrze wyposażone. W standardzie znajdują się poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Dodatkowo kierowcę wspomaga system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR, system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS, system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP, elektroniczny korektor hamowania tylnej osi EBV oraz system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR. Na modelu 370Z nie przeprowadzono dotychczas testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Nissan 370Z konkurować na rynku może z Porsche Cayman, a także z, należącym co prawda do klasy niżej, BMW Z4 i Mercedesem CLC.

 

370Z najczęściej porównywany z

BMW Z4
BMW Z4
Ford Mustang
Ford Mustang
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Renault Megane
Renault Megane
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama