/  /  /  /  / Mitsubishi Pajero Sport kosztuje od 137 990 złotych
Mitsubishi Pajero Sport

Mitsubishi Pajero Sport

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mitsubishi Pajero Sport kosztuje od 137 990 złotych

MMC Car Poland|
null
© Mitsubishi
nullnullnullnullnullnullnullnull

W polskich salonach spod znaku trzech diamentów można już składać zamówienia na model Mitsubishi Pajero Sport. Jest to terenowy, atrakcyjnie wyglądający samochód z napędem na cztery koła.

Mitsubishi Pajero Sport jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 137 990 zł oraz jako Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 159 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Za dopłatą 5000 zł klienci mogą też wyposażyć swój egzemplarz w skórzaną tapicerkę siedzeń.

Samochód i lakier jest objęty pełną gwarancją producenta: do 3 lat lub 100 000 km lub 2 lata bez limitu kilometrów.

Generalny importer podkreśla, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić omawiany model Mitsubishi.

Pajero Sport zbudowano w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Z kolei zastosowanie w przedniej strukturze ramy elementów pochłaniających energię uderzenia oraz innych elementów zwiększających bezpieczeństwo przyczynia się do poprawy wydajności zderzeniowej. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100% i 50% wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji, co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć wibracje przenoszone na nadwozie.

Sztywniejsza rama zwiększa również niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach.

Nowe Mitsubishi Pajero Sport jest o rozmiar większe od poprzednika: długość całkowita wynosi 4695 mm (w porównaniu z 4620 mm u poprzednika), szerokość całkowita 1815 mm (1775 mm); wysokość całkowita 1800 mm (1730 mm), natomiast rozstaw osi to 2800 mm. Większe wymiary nadwozia gwarantują bardziej przestronną i komfortową kabinę pasażerską.

Większą stabilność zarówno podczas jazdy po utwardzonej, jak i nieutwardzonej nawierzchni zapewnia z kolei rozstaw osi powiększony w stosunku do poprzednika o 75 mm.

Mitsubishi Pajero Sport jest wyposażone w silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra High Power z systemem bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silnik o mocy 178 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. oraz 350 Nm przy 1800-3500 obr./min. dla wersji z przekładnią automatyczną odznacza się dobrymi osiągami, niezawodnością i gwarantuje niski poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

Mitsubishi jest dostępne z 5-biegową skrzynią automatyczną z trybem Sport lub 5-biegową przekładnią manualną. Oprócz komfortowej, w pełni automatycznej funkcji pracy 5-biegowy automat z trybem Sport oferuje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń.

Pajero Sport wykorzystuje opracowany przez Mitsubishi Motors układ napędowy Super Select 4WD, który powstał na bazie filozofii projektowania układów typu AWC (All-Wheel Control) i słynie z niezawodności oraz wysokiej sprawności terenowej. Poprzez dostarczenie maksymalnej wartości momentu obrotowego do kół o najwyższej przyczepności układ zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy po wszystkich nawierzchniach i we wszystkich warunkach drogowych.

System Super Select 4WD wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy, aby odpowiednio dostosować otwarcie przepustnicy i prędkość jazdy do warunków eksploatacji.

Wyboru poszczególnych trybów pracy można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h.

Pajero Sport porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17, które w połączeniu z dobrymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem zapewniają wysoką wydajność podczas jazdy w terenie.

Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm; podobną zdolnością pokonywania przeszkód terenowych odznacza się SUV Pajero, który słynie na całym świecie z wiodących w klasie osiągów offroadowych.

Mitsubishi Pajero Sport oferowane jest w Polsce z kompletem 6 poduszek bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe), systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami oraz mocowaniami fotelików dziecięcych Isofix.

16-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe montowane przy przedniej osi zapewniają krótką drogę hamowania i doskonałe wyczucie pedału hamulca. Z tyłu zastosowano z kolei 16-calowe, wentylowane hamulce tarczowo-bębnowe.

Mitsubishi wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów z zakresu przewozu osób i bagaży, oferując możliwość wszechstronnej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia ładunkowa. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm.

W ten sposób łatwo zaadaptować kabinę pasażerską, oferując maksymalną ilość miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu lub powiększając przestrzeń ładunkową w bagażniku do maksymalnych rozmiarów. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków.

Pojemność bagażnika Pajero Sport to 714 litrów przy 5 osobach aż do 1813 litrów przy złożonym drugim rzędzie siedzeń.

Pajero Sport wyposażono w łatwą w czyszczeniu impregnowaną tapicerkę siedzeń oraz wodoodporną podłogę bagażnika, dzięki czemu pojazd doskonale sprawdzi się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i podczas wypraw terenowych.

Przyciski umieszczone przy kole kierownicy pozwalają kierowcy na sterowanie funkcjami systemu audio bez odrywania rąk od kierownicy.

Mitsubishi Pajero Sport może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony.

Na długiej liście standardowego wyposażenia tego samochodu znajdują się także m.in. przednie i tylny reflektor przeciwmgielny, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio.

W wersji Intense Plus AT znalazły się ponadto między innymi magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja i tempomat.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama