/  /  / Lancer
Mitsubishi Lancer

Mitsubishi Lancer

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg100.jpg101.jpg102.jpg200.jpg201.jpg
Mitsubishi Lancer to najbardziej popularny samochód w całej gamie aut japońskiego producenta. Pierwsza generacja tego auta zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Tokio już w 1972 roku, zaś do sprzedaży weszła w roku następnym. Przez wiele lat był on połączony z innym modelem Mitsubishi, Coltem .Od czasu debiutu doczekaliśmy się już ośmiu generacji. Najnowsza została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku. Powstała ona na bazie auta koncepcyjnego o nazwie „Concept-X”, które zostało pokazane szerokiej publiczności już w 2005 roku w Tokio. Model ten został stworzony na płycie podłogowej znanej z modelu Outlander, dzięki czemu Lancer w najnowszej odmianie jest niemal pod każdym względem większy od swojego poprzednika. Jego długość wzrosła o 7,5 cm, szerokość o 6,5 cm zaś wysokość o 11,5 cm. Wersja hatchback (nazywana sportback) jest dodatkowo dłuższa od wersji sedan o 1,5 cm oraz wyższa o 2,5 cm. Mimo, że zaliczany jest do klasy niższej średniej (segment C) to swoimi wymiarami plasuje się nawet pomiędzy segmentem C i D. W całej swojej, ponad 30 letniej, historii wyprodukowanych zostało ponad 6 milionów egzemplarzy. Produkcja tego modelu odbywa się w fabryce Mizushima położonej w Okazaki w Japonii.

Nowy Mitsubishi Lancer dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy hatchback sportback. Wersja hatchback pojawiła się w sprzedaży rok po premierze wersji sedan, czyli w roku 2008. Nadwozie zostało zaprojektowane przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe i rozpoczęło nową linię stylistyczną japońskiego producenta o nazwie „Jet Fighter”, inspirowanej przez myśliwce odrzutowe produkowane przez koncern Mitsubishi. Przednia część auta przypomina nos rekina, co znacznie podkreśla sportowy charakter. Równie ważnym elementem stylistycznym jest trapezowy grill. Model posiada również bardzo wyraźnie zaznaczoną linię boczną, która zaczyna się przy przednich reflektorach i ciągnie się aż do końca pojazdu. W wersji hatchback standardowo montowany jest również tylny spoiler dachowy w kolorze nadwozia.

Podobnie jak wszystkie najnowsze samochody Mitsubishi, również Lancer wykorzystuje nadwozie typu RISE, o podwyższonej odporności na zderzenia, radykalnie zwiększające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych. Już w najbardziej podstawowej wersji w standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny powietrzne oraz poduszka kolanowa kierowcy. Ponadto seryjnie montowany jest system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. W testach zderzeniowych EuroNCAP Mitsubishi Lancer otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek, osiągając 81% punktów za ochronę dorosłych, 80% za ochronę dzieci, 34% za bezpieczeństwo pieszego oraz 71% za wspomaganie bezpieczeństwa. Słabo wypadła ochrona klatki piersiowej w przypadku zderzenia ze słupem oraz ochrona kręgów szyjnych przy zderzeniu tylnym.

Konkurencję dla Mitsubishi Lancera stanowi Opel Astra, Skoda Octavia, Ford Focus, Fiat Bravo, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee’d, VW Jetta, Toyota Corolla oraz Renault Megane.

 

Lancer najczęściej porównywany z

Reklama