Mitsubishi L200

Mitsubishi L200

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Mitsubishi
nullnullnullnullnullnullnullzerzak t.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGelektryka szyb.JPGfotel kier.JPGkanapa.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklima.JPGkoło.JPGkomp pokł.JPGlampa p.JPGlampa tył.JPGlewy bok.JPGlewy p.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGosłona p.JPGpasy.JPGpodłoketnik t.JPGprawy bok.JPGprawy p.JPGprawy tył.JPGprzeciwmg.JPGprzód.JPGradio.JPGschowek.JPGskrzynia biegów.JPGtył.JPGwlew pal.JPGwlot pow.JPGzagłówek.JPGzderzak p.JPGzegary.JPGdeska bok.JPGDSC_2736.JPGDSC_2737.JPGDSC_2738.JPGDSC_2752.JPGDSC_2753.JPGDSC_2731.JPGDSC_2732.JPGDSC_2733.JPG
Mitsubishi L200 zaliczany jest do lekkich samochodów dostawczych w grupie pickup-ów. Model ten kontynuuje tradycje japońskiego koncernu w produkowaniu samochodów użytkowych, która rozpoczęła się już w 1946 roku, kiedy to powstał Mizushima, czyli pierwszy niewielki samochód dostawczy. W późniejszym czasie pojawił się również bezpośredni poprzednik L200, czyli Colt Pickup. W latach 70-tych Mitsubishi postanowiło jednak połączyć stylistykę samochodów osobowych z możliwościami przewozowymi pickup-ów. W projekt zaangażowany został również koncern Chrysler, który w ówczesnym czasie sprzedawał produkty japońskiej firmy pod własnym szyldem. Efektem tych prac było powstanie w 1978 roku modelu Forte, który na rynkach eksportowych oznaczony został jako L200. W kolejnych latach model ten ewoluował w kierunku terenowej i sportowej półciężarówki, o wyposażeniu porównywalnym z samochodami osobowymi. Najnowsza, czwarta już, generacja zadebiutowała w Tajlandii w 2005 roku, zaś europejska premiera odbyła się w Bolonii w grudniu tego samego roku. Nowe Mitsubishi oferuje zastosowany w modelu Pajero stały napęd na cztery koła z systemem Super Select, który pozwala kierowcy na użycie tego rozwiązania niezależnie od warunków na drodze, bez ryzyka nadmiernego zużycia opon. Samochód ma również nowe, niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi typu A-arm i sprężynami śrubowymi, zaś tylne to sztywny most z resorami piórowymi. Wymiary skrzyni ładownej wynoszą 1,32 metra długości oraz 1,47 metra szerokości, co pozwala na przewożenie 1 europalety. Maksymalna ładowność pojazdu wynosi 895 kg. Produkcja modelu odbywa się w zakładach Mitsubishi położonych w Laem Chabang w Tajlandii.

Mitsubishi L200 swój wygląd czerpie z auta koncepcyjnego o nazwie Mitsubishi Pajero Evo 2+2 concept oraz z wyścigowego Mitsubishi Pajero Evolution. W porównaniu do poprzednika, auto posiada niemal identyczne wymiary, za to koncepcja stylistyczna jest zupełnie inna. Zamiast kantów pojawiły się zaokrąglenia i obłe kształty. W sposób bardzo gustowny, poprzez stworzenie kształtu fali, połączono dwa oddzielne segmenty, czyli kabinę pasażerską oraz skrzynię. Z przodu auta wyróżnia się wyraźnie grill w kształcie „Mount Fuji”, który jest podzielony na dwie części przez trójkątny element zderzaka z umieszczonym logiem producenta. Jednak najbardziej charakterystycznym elementem są olbrzymie, wystające nadkola. W Polsce pojazd ten sprzedawany jest jedynie jako 4-drzwiowy pickup z podwójną kabiną.

Jak w dużej części samochodów użytkowych, tak i w modelu L200, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa podróżnych nie należy do najbogatszych. W podstawowej wersji w standardzie znajduje się bowiem tylko poduszka czołowa kierowcy i pasażera oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. Dopiero w droższych wersjach pojawia się jeszcze system stabilizacji toru jazdy ESP i układ kontroli trakcji ASR. W testach zderzeniowych EuroNCAP Mitsubishi L200 otrzymało 4 z 5 możliwych gwiazdek. Bardzo słabo oceniona została ochrona klatki piersiowej kierowcy.

Do konkurencji Mitsubishi L200 zalicza się Nissana Navara, Isuzu D-Max oraz Ford Ranger.

 

L200 najczęściej porównywany z

Ford Ranger
Ford Ranger
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Reklama