/  /  / i-MiEV
Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Mitsubishi Imiev
© Mitsubishi
Mitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi ImievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-MievMitsubishi i-Miev
Mitsubishi iMiEV jest pierwszym samochodem tego producenta napędzanym jedynie przez silnik elektryczny. Ekologiczny samochód Mitsubishi powstał na bazie modelu koncepcyjnego “i” z 2003 roku, a jego produkcją zajmuje się japońska fabryka w Mizushimie. Silnik został umieszczony centralnie, a jego moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Ze względu na zastosowane źródło napędu oraz wynikający z tego faktu zasięg, wynoszący maksymalnie ok 150km, iMiEV może być traktowany jedynie jako mały miejski samochód. Występujący tylko w wersji 4 drzwiowej iMiEV, ma 3,475m długości, 1,47m szerokości oraz rozstaw osi wynoszący 2,55m. Przestrzeń bagażowa wynosi 227l, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do poziomu 860l. Mitsubishi iMiEV zasilany jest 88 akumulatorami litowo-jonowymi, które zostały umieszczone pod podłogą, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości. Silnik Mitsubishi iMiEVa wytwarza 66 KM, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 189Nm dostępny jest przy niskich obrotach. Zaletą zastosowania elektrycznego źródła napędu poza aspektami ekologicznymi jest kultura pracy. Silnik pracuje cicho i nie wytwarza dużych wibracji. Dodatkowo iMiEV w wersji europejskiej może pracować w dwóch trybach. W pierwszym  został zwiększony odzysk energii przy hamowaniu silnikiem, natomiast w drugim odzysk energii przy hamowaniu został zredukowany, co pozwala pełniej wykorzystać możliwości silnika. Ładowanie samochodu przy wykorzystaniu tradycyjnego gniazda 230V/ 16 trwa ok 6 godzin. Czas ten można skrócić do ok 40 min, w przypadku zastosowania terminalu szybkiego ładowania. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, a uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w wyświetlacz informujący kierowcę o aktualnym stanie baterii, który graficznie prezentuje moc aktualnie pobieraną z akumulatorów oraz status systemu odzysku energii. iMiEV posiada automatyczną skrzynię biegów, która może pracować w paru trybach:  P (Parking), R (Reverse – bieg wsteczny), N (Neutral – bieg jałowy) oraz D (Drive – jazda do przodu). Przednie zawieszenie zostało wyposażone w kolumny McPhersona oraz stabilizator przechyłów, natomiast tylne zawieszenie korzysta z osi De Dion prowadzonej przez 3 drążki. Układ hamulcowy składa się z 14 calowych tarcz wentylowanych montowanych na przód oraz 8 calowych hamulców bębnowych z tyłu.

Standardowo samochód został wyposażony w 6 poduszek bezpieczeństwa (czołowa kierowcy + czołowa pasażera + 2 x poduszki boczne +2 x kurtyny) oraz w systemy kontroli stabilności jazdy (ASC), kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, asystenta hamowania awaryjnego, a także mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Mitsubishi iMiEV otrzymał 4 gwiazdki.

Samochód ze względy na swoją specyfikację, na chwilę obecną nie ma bezpośredniego konkurenta na rynku.

 

i-MiEV najczęściej porównywany z

Reklama