/  /  /  /  / Nowy Mitsubishi Outlander z bliska
Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Mitsubishi Outlander z bliska

Mitsubishi|
null
© Mitsubishi
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Podczas marcowej wystawy w Genewie szerokiej publiczności zaprezentowano model Mitsubishi Outlander nowej generacji. W pracach nad samochodem duży nacisk położono na takie aspekty jak poszanowanie środowiska naturalnego oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Outlander nowej generacji ma długość 4655 mm i wielkością jest zbliżony do swojego poprzednika. Kontynuuje także dobrą tradycję Mitsubishi, będąc samochodem tworzonym z użyciem najnowocześniejszych technologii, według zasady „solidność – bezpieczeństwo – prostota” widocznej już w jego wyglądzie. Łączy on zdecydowane kształty z gładkością powierzchni nadwozia, podobnie jak zapowiadające go samochody Concept PX-MiEV oraz Concept PX-MiEV II.

Nowy Outlander przekonuje wyglądem: podwyższoną sylwetkę z delikatnie ukształtowanymi błotnikami podkreślono wysoko przebiegającymi przetłoczeniami boków nadwozia a w niczym niezakłóconych powierzchniach silnie nakreślono linie okien. Wyposażony w innowacyjny układ napędowy i pozbawiony tanich chwytów stylistycznych Outlander zapewnia dobre osiągi, komfort i bezpieczeństwo, bezcenne szczególnie podczas długich podróży.

Pozbawiony krzykliwości, ale zdecydowany wygląd zewnętrzny uzyskano między innymi projektując wąski, aerodynamicznie ukształtowany wlot powietrza, z chromowanymi liniami w kształcie kija hokejowego wykonanymi tak, by wyglądały jak wyfrezowane z jednego kawałka metalu, zbiegającymi się na środku wokół trzech diamentów, a z drugiej strony zamkniętymi wąskimi, ciekawie ukształtowanymi reflektorami nadającymi przedniej partii samochodu „kociego spojrzenia”.

Ta sama wysoka dbałość o estetykę dotyczy projektu wnętrza, do budowy którego zastosowano materiały wysokiej jakości (np. wykładziny materiałowe, miękkie w dotyku powierzchnie, srebrne lub drewniane akcenty, dodatki w lustrzanej czerni). Uzyskano dzięki temu deskę rozdzielczą pozwalającą kierowcy lepiej koncentrować się na prowadzeniu samochodu, dając mu także możliwość korzystania z elementów sterujących ergonomicznie rozmieszczonych na ramionach kierownicy oraz z łatwych do odczytania wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości.

Podobnie jak w poprzednim modelu, mocną stroną Outlandera nowej generacji będzie możliwość przewozu 5 lub 7 osób w komfortowym i bezpiecznym wnętrzu. Nie rezygnując z dotychczasowych zalet samochodu, wzmocniono je i dodano nowe, korzystając między innymi z możliwości stwarzanych przez coraz potężniejsze możliwości rozbudowanych systemów elektronicznych.

Poszanowanie środowiska naturalnego:
- udoskonalono silniki benzynowe oraz Clean Diesel
Dla przykładu, w Europie nowy Outlander będzie dostępny z dwoma silnikami:
a. MMC “4J11” – silnik benzynowy 2.0 MIVEC o mocy 110 kW (150 KM) z całkowicie nowym układem rozrządu,
b. MMC “4N14” – silnik 2.2 Clean Diesel o mocy 110 kW (150 KM) z wieloma innowacjami (w tym wyjątkowo niskim stopniem sprężania 14,9:1) i licznymi udoskonaleniami pozwalającymi na łączenie wysokich osiągów z niskim poziomem emisji spalin,
- z całkowicie nowym systemem Automatic Stop & Go,
- z całkowicie nową 6-biegową przekładnią automatyczną,
- z obniżoną masą (m.in. poprzez optymalizację struktury nadwozia i użycie wytłoczek z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości).

Wszystko to pozwoliło znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin poniżej zakładanej wstępnie emisji CO2 do 130 g/km.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
- zastosowanie adaptacyjnego tempomatu (Adaptive Cruise Control)
System ten pozwala na utrzymywanie bezpiecznej odległości za poprzedzającym pojazdem, nawet w czasie bardzo wolnej jazdy, przy dużym nasileniu ruchu,
- zastosowanie systemu zapobiegania kolizjom czołowym (Forward Collision Mitigation)
System ten wykrywa przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywuje hamulce, by pomóc w uniknięciu zderzenia z przeszkodą.
- zastosowanie systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning)
System ten ostrzega kierowcę wysyłając akustyczne i wizualne sygnały, gdy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu na drodze.
- zastosowanie ksenonowych reflektorów Super-HiD Wide Vision
Uzyskano snop światła w przybliżeniu 1,4 razy mocniejszy od konwencjonalnych reflektorów ksenonowych HID, zapewniając jasność 1350 lumenów i oświetlając bardzo duży obszar wynoszący sumarycznie 80° x 2 (zamiast 42° x 2 w przypadku typowych reflektorów ksenonowych HiD).

Komfort podróżowania
- zastosowanie dwustrefowej klimatyzacji,
- cichsze, lepiej wytłumione wnętrze,
- komfortowy trzeci rząd siedzeń z podziałem 50/50, zastępujący stosowane wcześniej osobne składane siedzenia,
- zastosowanie materiałów wysokiej jakości, które w dotyku i wyglądzie reprezentują poziom stosowany w samochodach premium segmentu D.

Inteligentna wszechstronność
- po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń uzyskano długość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 1690 mm (o 335 mm więcej w porównaniu do poprzedniego Outlandera),
- płaska powierzchnia przestrzeni ładunkowej po złożeniu siedzeń,
- jako wyposażenie opcjonalne zaproponowano jednoczęściowe, sterowane elektrycznie drzwi przestrzeni bagażowej.

Więcej wygody
- wyświetlacz systemu audio otrzymał funkcję wyświetlania obrazu z kamery cofania,
- zgodnie z oczekiwaniami klientów teleskopowa kolumna kierownicy z regulacją wzdłużną i poprzeczną

Po genewskiej premierze Outlander nowej generacji zostanie wprowadzony do sprzedaży latem 2012 roku w Rosji i krótko potem w Europie, a następnie w Australii, Chinach i Ameryce Północnej.

Nowe horyzonty
Jeszcze w trakcie roku fiskalnego 2012, korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej, na jakiej zbudowano nowego Outlandera, oraz możliwości rozmieszczenia na jej pokładzie komponentów elektronicznych, MMC uzupełni gamę dostępnych układów napędowych o oparty o wersję z napędem elektrycznym samochód hybrydowy P-HEV.

Tworząc taką wersję Outlandera skorzystano z bogatych doświadczeń firmy Mitsubishi w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła. Przewidziano pozostawienie kierowcy wyboru jednego z trzech trybów działania układu napędowego:
- elektryczny (dwa silniki elektryczne 4WD EV)
- hybrydowy szeregowy (dwa silniki elektryczne 4WD EV z zasilaniem z generatora prądu napędzanego silnikiem spalinowym)
- hybrydowy równoległy (dwa silniki elektryczne 4WD EV przy wyższych prędkościach wspierane silnikiem spalinowym napędzającym koła przednie – silniki elektryczne bez pośrednictwa przekładni pomagają uzyskać bardzo dobre przyspieszenie).

Wyposażenie nowej generacji samochodu Outlander w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie bardzo zadowalającego zasięgu i jednocześnie bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II, czyli umożliwiając przejechanie bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama