/  /  /  /  / Mitsubishi a niemiecki raport zadowolenia klientów
Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Mitsubishi a niemiecki raport zadowolenia klientów

Mitsubishi|
null
© Mitsubishi
null

Firma Mitsubishi Motors zajęła trzecią lokatę w rankingu producentów samochodów w Niemczech, według badania firmy analitycznej J.D. Power & Associates oraz magazynu Auto Test.

Tegoroczna, jedenasta edycja raportu poziomu zadowolenia klientów branży motoryzacyjnej została stworzona w oparciu o 14 296 kwestionariuszy internetowych, zebranych od niemieckich klientów i dotyczących 31 marek. Średni wiek ocenianych pojazdów wynosił dwa lata, a badanie opinii prowadzono od stycznia do lutego bieżącego roku.

Warto przypomnieć, że badanie to opiera się na opiniach właścicieli o swych pojazdach oraz dealerach danych marek, a kwestionariusz dotyczy 67 atrybutów pogrupowanych w cztery kategorie określające stopień zadowolenia. Są to (w kolejności od najważniejszej kategorii):
- ogólna atrakcyjność pojazdu (27%), która obejmuje osiągi, stylistykę, wygodę oraz opcje wyposażenia;
- koszty użytkowania (25%), uwzględniające zużycie paliwa, opłaty ubezpieczeniowe oraz koszty obsługi serwisowej/napraw;
- jakość i niezawodność pojazdu (24%);
- stopień zadowolenia z poziomu usług oferowanych przez dealera marki (23%).

Zważywszy, iż średni stopień zadowolenia posiadaczy pojazdów w Niemczech utrzymywał się w 2012 roku na poziomie 782 punktów, wynik firmy Mitsubishi Motors o wartości 799 punktów oraz trzecia pozycja w rankingu producentów potwierdza reputację produktów tej marki jako niezawodnych, bezpiecznych i przewidywalnych w użytkowaniu.

Mitsubishi Colt LPG i Elegance 2012 już w ofercie

Jednym z największych odkryć przeprowadzonego w 2012 roku badania jest rozbieżność między oczekiwaniami klientów a rzeczywistym doświadczeniem związanym z posiadaniem pojazdu wśród osób, które kupując nowy samochód w Niemczech mogły skorzystać z rządowego programu dopłat i złomowania starych pojazdów.

Cytaty z raport J.D. Power & Associates oraz Auto Test: "Wyniki badania pokazują, iż poziom zadowolenia klientów, którzy kupili nowy samochód średnio dwa lata wstecz poprzez program dopłat i złomowania starych pojazdów, jest o 30 punktów indeksowych niższy od stopnia satysfakcji nabywców, którzy nie skorzystali z rządowego programu".

Nabywcy, z których wielu posiadało wcześniej samochód używany, miało wysokie oczekiwania dotyczące nowego pojazdu, spodziewając się bezproblemowego użytkowania oraz wzorcowej obsługi serwisowej. Klienci ci wykazywali również wysoką wrażliwość na cenę, a tacy nabywcy należą do najbardziej krytycznych grup konsumenckich.

Skoro program złomowania starych pojazdów w największym stopniu zwiększył wolumen sprzedaży w segmentach A i B, drugie miejsce modelu Colt w ranking pojazdów w segmencie małych samochodów potwierdza wysoką jakość i niezawodność pełnej oferty modelowej marki Mitsubishi, nie wyłączając tańszych modeli.

Ponadto, pochwała należy się również niemieckiej sieci dealerskiej firmy Mitsubishi Motors Deutschland, która dzięki rzetelnej obsłudze i wysokiej jakości usług spełniła surowe wymagania tamtejszych klientów, a w szczególności wysokie oczekiwania tych nabywców, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na zakup nowego pojazdu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama