Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
001.jpg
© Mitsubishi
001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg050.jpg051.jpg052.jpg053.jpg054.jpg055.jpg056.jpg057.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg
Mitsubishi Colt to najmniejszy i jednym z najpopularniejszych przedstawicieli w całej europejskiej gamie japońskiego producenta. Jego europejska historia rozpoczęła się już w roku 1978, kiedy to w Genewie zaprezentowano jego pierwszą generację. Przez wiele lat swojego istnienia zmieniała się jego przynależność do segmentu rynkowego, budowa oraz zależność od większego brata, modelu Lancer. Szósta generacją, która pojawiła się na rynku w 2004 roku była przełomowa niemal pod każdym względem. Została w pełni stworzona pod kątem rynku europejskiego, powstała jako pierwszy pojazd przy współpracy Mitsubishi z DaimlerChrysler, była również powrotem auta do klasy małych aut miejskich (czyli do segmentu B) oraz była po raz pierwszy produkowana również poza Japonią. Obecnie na rynku dostępna jest już siódma odmiana, która została zaprezentowana podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu w 2008 roku. Została ona oparta na generacji numer 6, z którą dzieli 35% części. Pomimo tego różni się zdecydowanie od poprzednika, przede wszystkim wyglądem. Jest również dłuższa o 7 cm, a także węższa o 2 milimetry i niższa o 3 milimetry. Wśród licznych nagród jakie model ten otrzymał jest tytuł „Najlepszego samochodu roku 2005” według magazynu „Auto Motor i Sport”, „Złota kierownica” w Niemczech, „Samochód Roku” w Danii oraz Rumunii. Dodatkowo jest to jedno z najbardziej niezawodnych aut, co potwierdzają wyniki rankingu ADAC i DEKRY, w których w Mitsubishi Colt był najmniej awaryjnym autem w klasie aut małych i mini w 2008 roku. Pojazd ten produkowany jest w Fabryce Nagoya w Okazaki w Japonii, w fabryce NedCar w Born w Holandii, zaś sportowa wersja Ralliart jest również składana w zakładach Pininfarina w Turynie.

Mitsubishi Colt dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Jego stylizacja to wyraźne odniesienie do pozostałych modeli japońskiego producenta, a w szczególności do modelu Lancer. Model ten wykorzystuje kierunek stylizacyjny o nazwie „Jet Fighter”, którego wyróżnikiem jest trapezowy grill oraz skośne reflektory. Ogólnie całość otrzymała bardziej dynamiczny i sportowy charakter, który podkreślany jest dodatkowo przez wznoszącą się linię bocznych szyb. Tył zaś przypomina konstrukcje minivanów i przypomina pudełko. Ciekawie umieszczone zostały za to tylne światła stopu, mieszczące się obecnie poniżej tylnej szyby, zaś klapa bagażnika otwierana jest klamką przypominającą te z normalnych drzwi bocznych.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa podróżnych jest podobne do innych, niezbyt drogich aut z tej klasy. W standardzie znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania EBD oraz system wspomagania hamowania BAS z systemem sygnalizacji nagłego hamowania. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze aktywną stabilizację toru jazdy i kontrolę trakcji (ASTC) oraz kurtynowe i boczne przednie poduszki bezpieczeństwa. Na nowej generacji Mitsubishi Colta nie przeprowadzono dotychczas testów zderzeniowych EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Mitsubishi Colt są Fiat Punto, Ford Fusion, Hyundai i20, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda Fabia, Seat Ibiza oraz Volkswagen Polo.
 

Colt najczęściej porównywany z

Citroen C3
Citroen C3
Fiat Punto
Fiat Punto
Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Rio
Nissan Micra
Nissan Micra
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama