Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena63 990 zł - 95 990 zł (aktualizacja: 2016-11-04)
Emisja CO2119 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa4,6 L/100km - 5,8 L/100km
 
null
© IBRM Samar, autor: Jakub Ziąbka
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Mitsubishi ASX to pierwszy przedstawiciel japońskiej marki wprowadzający w życie nową strategię, dzięki której firma przestać ma się kojarzyć jako producent samochodów klasy SUV o ograniczonej ofercie zwykłych modeli, w tym crossoverów. Wcześniej ścieżkę przecierał model Outlander, dzięki któremu udało się pozyskać zupełnie nowych dla marki klientów. Ten należący do klasy niższej średniej (segment C), w grupie aut terenowo-rekreacyjnych, samochód łączy w sobie cechy przestronnego vana z możliwościami typowych pojazdów SUV. Jeszcze jako wersja koncepcyjna o nazwie Concept-cX, został zaprezentowany we Frankfurcie w 2007 roku. Wersja produkcyjna była jednak już o 20 cm większa, nieco wyższa i szersza  i zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku. Do polskich salonów auto trafiło na początku drugiej połowy tego samego roku. W modelu tym japońska marka wprowadziła również wiele rozwiązań, które mają skojarzyć producenta z działaniami proekologicznymi. Dlatego też silniki wykonane są w całości z aluminium i spełniają normy emisji spalin Euro V, posiadają system Start&Stop, a także system kontroli odzysku energii. Mitsubishi ASX produkowany jest w japońskiej fabryce położonej w Okazaki.

ASX występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, którą jest 5-drzwiowy SUV. Wygląd zewnętrzny nawiązuje do pozostałych modeli producenta. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą charakterystycznej osłony chłodnicy „Jet Fighter”, która nawiązuje do myśliwca F-2. Dzięki temu auto posiada bardzo atrakcyjną i dynamiczną stylistykę. Od większego brata, modelu Outlander, wyróżnia się głównie za sprawą krótszego zwisu przedniego, a co za tym idzie również krótszej maski, co sprawia wrażenie, iż jest to samochód typu hatchback. O przynależności do klasy aut terenowo-rekreacyjnych świadczy z kolei dość masywny zderzak. Z tyłu głównym założeniem stylistycznym było jednoczesne obniżenie i poszerzenie sylwetki. Dodatkowo między wąskimi, „skośnymi” kloszami tylnych lamp poprowadzono wyraziste, aerodynamiczne przetłoczenie oraz umieszczono tam trapezoidalne wgłębienie na tablicę rejestracyjną.

W Mitsubishi ASX zastosowano rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, które zostały sprawdzone w pozostałych modelach japońskiej marki. Kabina pasażerska została stworzona zgodnie z technologią RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), a jej elementy rozpraszają i pochłaniają energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu oraz kontrolują proces odkształcania kabiny. W skład wyposażenia wchodzi z kolei 7 poduszek powietrznych, w tym poduszki czołowe, boczne, kurtynowe dla 2 rzędów siedzeń, a także poduszka kolanowa kierowcy. Spośród systemów elektronicznych w aucie znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, aktywna kontrola trakcji TCL i stabilizacji pojazdu ASC, a także układ wspomagania hamowania. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Mitsubishi ASX otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek

Głównymi konkurentami Mitsubishi ASX jest Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Hyundai ix35, a także Volkswagen Tiguan.

 

ASX najczęściej porównywany z

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Opel Mokka
Opel Mokka
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Reklama