/  /  /  / Nagroda Euro NCAP Advanced dla Outlandera
Mitsubishi

Mitsubishi

Zmień
Firma Mitsubishi założona została w Japonii, w 1870 roku przez Yataro Iwasaki i na początku była firmą żeglugową. Przez lata działała na różnych polach, m. in. w przemyśle stoczniowym oraz lotniczym, aby w 1918 roku wyprodukować pierwszy samochód, model A. W 1970 roku, z działu zajmującego się produkcją pojazdów w koncernie Mitsubishi Heavy Industries, wydzielona została odrębna marka- Mitsubishi Motors.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nagroda Euro NCAP Advanced dla Outlandera

Mitsubishi|
null
© Mitsubishi
null

System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro NCAP Advanced.

Technologie zapobiegania kolizjom oraz łagodzenia ich skutków to w dzisiejszych czasach najważniejsze elementy wyznaczające poziom bezpieczeństwa samochodów. Dlatego od 2010 roku przyznaje się nagrody Euro NCAP Advanced producentom, którzy wprowadzają na rynek nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, mające istotny wpływ na jego poprawę.

Dla każdego zgłoszonego rozwiązania Euro NCAP wyznacza panel niezależnych ekspertów, którzy dokonują jego oceny na podstawie materiałów dostarczonych przez producenta. Dzięki logicznej i wnikliwej analizie sposobu opracowania, testowania oraz uwierzytelnienia danej technologii, a także za sprawą wszelkich istniejących danych z rzeczywistego użytkowania, można określić przypuszczaną skuteczność i sprawność działania danego systemu bezpieczeństwa.

Jeśli założenia producenta mają mocne odzwierciedlenie w przebadanym materiale, Euro NCAP nagradza technologię podobnie jak to właśnie miało miejsce z systemem zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) firmy Mitsubishi Motors.

5 gwiazdek dla Outlandera
Jako kolejny element dowodzący zaangażowania firmy Mitsubishi Motors w poprawę bezpieczeństwa na drogach, system FCM zadebiutował w 2012 roku w modelu Outlander, nagrodzonym 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd wyposażony był również w szeroką gamę innych systemów bezpieczeństwa takich jak aktywny tempomat (ACC) czy system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), które pojawią się także w przyszłych modelach marki.

W uzasadnieniu wydanym przez Euro NCAP czytamy: "System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors nagrodzony przez Euro NCAP stanowi dobry przykład na to, jak niektórzy producenci samochodów dbają o ograniczenie liczby wypadków oraz ich ofiar na drogach, oferując klientom automatyczne systemy hamowania".

Obok systemów ACC oraz LDW nagrodzony przez Euro NCAP system zapobiegania kolizjom czołowym to kolejne rozwiązanie potwierdzające nieustanne zaangażowanie firmy Mitsubishi w rozwój  rozmaitych inicjatyw i innowacji związanych z poprawą bezpieczeństwa, których kolejnym przykładem może być struktura nadwozia RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), udoskonalone systemy bezpieczeństwa aktywnego czy regularnie wprowadzane na rynek, nowe systemy bezpieczeństwa biernego.

System zapobiegania kolizjom czołowym FCM
System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) wykorzystuje ten sam radar (77 GHz) co aktywny tempomat (ACC). FCM to system wykrywający przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywujący hamulce w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków.
 
Gdy pojawia się ryzyko kolizji czołowej, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz świetlnym na zespole zegarów, jednocześnie zwiększając ciśnienie w układzie hamulcowym.

Jeśli kierowca zacznie hamować, wspomaganie hamowania awaryjnego (BA) zostanie uruchomione wcześniej niż w normalnych warunkach jazdy.

Jeśli ryzyko kolizji staje się bardzo wysokie, aktywuje się dwuetapowa funkcja automatycznego hamowania:
- w pierwszym etapie nastąpi stosunkowo spokojne przyhamowanie pojazdu, które ma na celu wywołanie odpowiedniej reakcji kierowcy;
- w drugim etapie następuje zdecydowana, automatyczna aktywacja układu hamulcowego aby uniknąć, bądź złagodzić skutki zderzenia.

Skuteczne wsparcie ze strony systemu FCM ma miejsce, gdy pojazd porusza się z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h i zbliża się nieruchomej przeszkody. W przypadku innych poruszających się pojazdów system FCM również może pomóc uniknąć wypadku, jeśli różnica prędkości między Outlanderem a innymi pojazdami nie wynosi więcej niż 30 km/h.

Przy większych różnicach prędkości system FCM nie jest w stanie zapobiec kolizji, ale przyczyni się do ograniczenia jej skutków.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama