/  /  / Canter
Fuso Canter

Fuso Canter

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena99 762 zł - 118 387 zł (aktualizacja: 2011-01-01)
Emisja CO2287 g/km - 291 g/km
Żużycie paliwa15,0 L/100km - 16,0 L/100km
 
null
null
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation to, jak sama nazwa wskazuje, firma zajmująca się produkowaniem samochodów ciężarowych oraz autobusów. Należy ona do niemieckiego koncernu Daimler AG, lecz oparta jest na japońskiej myśli technologicznej i tradycji. Model Canter jest jedynym samochodem dostępnym w Polsce, a montowanym przez tą firmę. Pojazd ten zaliczany jest w oficjalnej segmentacji do średnich samochodów dostawczych (segment T). Produkcja Mitsubishi Fuso Canter rozpoczęła się już w roku 1963, a obecnie doczekaliśmy się już siódmej generacji tego auta, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Birmingham w 2005 roku. W porównaniu do poprzednika zmieniono oprócz stylistyki tylko kilka rzeczy. Pojawiły się silniki desla z technologią common-rail, lekko wydłużono niektóre wersje oraz zmodernizowano wnętrze pojazdu. Pojazd ten oferowany jest w czterech klasach masy, mieszczących się w przedziale od 3,5 do 7,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej. W Polsce oferowane są również cztery wersje rozstawu osi wynoszące od 2500 mm do 3850 mm (choć na świecie dostępna jest również wersja z rozstawem osi bliskim 4,5 metra), co oznacza, że całe nadwozie może przyjąć długość minimalną 4,90 metra, zaś maksymalną 6,69 metra. W największej wersji ładowność wynosi nawet 4890 kg. Przez cały okres produkcji, od 1963 roku, Mitsubishi Fuso Canter znalazł 3,5 miliona nabywców, zaś rok 2008 był wyjątkowy pod względem produkcji, gdyż z taśm montażowych zjechało 144 tysiące egzemplarzy. Samochody przeznaczone na rynek europejski produkowane są w Tramagal w Portugalii.

Mitsubishi Fuso Canter dostępny jest w dwóch wersjach, jako 2- lub 4-drzwiowe podwozie do zabudowy. Jednak do każdej z nich wybrać można kilka wariantów długości. Mimo, iż niektóre wersje mogą być prowadzono przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii B, czyli tylko na samochody o masie nie przekraczające 3,5 tony, to całość Cantera wygląda jak typowa, duża ciężarówka. W większości dominują płaskie powierzchnie i kąty proste, jednak wyróżnikiem są duże halogenowe reflektory przednie oraz panoramiczna, niemal pionowa szyba. W oczy rzuca się również trapezowa atrapa chłodnicy, na której umieszczono napis „FUSO CANTER”. Po ostatnich modernizacjach zmieniono również kolor logo producenta, w postaci trzech diamentów, które stały się srebrne zamiast czerwonych.

W pojeździe zastosowano nową technologię bezpieczeństwa kabiny RISE, która znajduje się także w kilku modelach osobowych marki Mitsubishi. Obejmuje ona wzmocnienia drzwi, wzmocnioną ramę podłogi kabiny, wspornik deski rozdzielczej absorbujący energię uderzenia, bezpieczną kolumnę kierownicy oraz elementy podwozia, które przy zderzeniu czołowym odkształcają się wzdłużnie. W wersjach przekraczających masę całkowitą 3,5 tony w standardzie znajduje się system antypoślizgowy ABS. Jako opcja dostępne są za to poduszki czołowe kierowcy i pasażera oraz system wspomagania hamowania BAS. Testy zderzeniowe EuroNCAP nie zostały przeprowadzone.

Głównymi konkurentami są wersje podwoziowe Fiata Ducato, Citroena Jumper, Mercedesa Sprinter, Renault Master, Volkswagena Transporter oraz Nissana Cabstar.
 

Canter najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Iveco Daily
Iveco Daily
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Renault Master
Renault Master
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama