/  /  /  / Rekord BMW Group w pierwszym półroczu
MINI

MINI

Zmień
Mini to jeden z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych modeli w historii motoryzacji. Produkowany od 1959 aż do 2000 roku przez marki takie jak m. in. Austin, czy Rover dorobił się wielkiej rzeszy fanów. Na fali niesłabnącej popularności tego małego pojazdu powstała w 2000 roku marka o tej samej nazwie, oferująca klientom nowoczesne wcielenia auta.
Dowiedz się więcej o marce
 

Rekord BMW Group w pierwszym półroczu

BMW|
null
© BMW
null

Firma BMW Group sprzedała więcej pojazdów w pierwszych sześciu miesiącach tego roku niż w jakimkolwiek innym analogicznym okresie w całej swojej historii, dostarczając klientom łącznie 900 539 samochodów. To o 8,1% więcej niż w zeszłym roku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Firma osiągnęła także drugi najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w historii, wydając klientom na całym świecie 172 516 modeli marki BMW, MINI i Rolls-Royce w czerwcu tego roku (wzrost o 4%).

Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: "Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnych wyników sprzedaży w pierwszej połowie roku. Firma BMW Group pobiła kolejny rekord sprzedaży w czerwcu i w pierwszych sześciu miesiącach roku, dlatego liczymy na ustanowienie rekordu sprzedaży za cały rok 2012".

"W najbliższych miesiącach w ofercie pojawią się nowe modele, za sprawą których w drugiej połowie roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży. Jako największy producent samochodów premium na świecie musimy dbać o utrzymanie odpowiedniego poziomu jakości na rynkach w Europie, Azji i Ameryce Północnej i Południowej, a także dążyć do wzrostu wydajności na wszystkich kontynentach i rynkach, zarówno tych dużych, jak i małych".

Rekordowa sprzedaż BMW Group w Polsce

W omawianym miesiącu firma BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach. W Europie sprzedaż wzrosła o 1,5% do 92 686 pojazdów. Sprzedaż w okresie od początku roku do końca czerwca utrzymała się na zeszłorocznym poziomie. Łącznie w Europie wydano klientom 437 066 samochodów (-0,1%).

Oczekuje się, że BMW Serii 3 Touring, które stanowi dwie trzecie wolumenu sprzedaży BMW Serii 3 na rodzimym rynku w Niemczech, dodatkowo ożywi sprzedaż na rynku w Europie w momencie premiery we wrześniu tego roku.

Wyniki marki BMW
Marka BMW sprzedała w czerwcu 139 869 samochody (+4,0%). Sprzedaż od początku roku do końca czerwca osiągnęła wartość 747 064 pojazdów, co oznacza wzrost o 8,3%.

W pierwszych sześciu miesiącach roku największą popularnością cieszyło się BMW Serii 5, które sprzedało się w liczbie blisko 90 000 egzemplarzy; to o 51,0% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2011. Trzydrzwiowa wersja BMW Serii 1 uzupełni gamę modelową BMW we wrześniu.

W pierwszym półroczu sprzedaż BMW Serii 3 Limuzyna wzrosła do 135 976 sztuk, co oznacza zwyżkę o 15,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Popyt na BMW X3 również utrzymywał się na wysokim poziomie: w pierwszych sześciu miesiącach roku wydano klientom 74 098 pojazdów, czyli o 38,4% więcej niż w ubiegłym roku.

W omawianym okresie sprzedaż BMW Serii 6 wzrosła aż o 222,0%, co oznacza, że oddano w ręce klientów 10 346 samochodów. Odświeżone modele BMW Serii 7 oraz BMW X1 będą dostępne na wielu rynkach na świecie jeszcze w lipcu tego roku i dodatkowo wpłyną na wzrost sprzedaży samochodów BMW.

Wyniki marki MINI
Sprzedaż samochodów marki MINI wzrosła w omawianym miesiącu o 3,9% i wyniosła 32 337 egzemplarzy. Od początku roku do końca czerwca 2012 samochody MINI trafiły do 151 875 klientów. Oznacza to wzrost o 7,0% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku.

Jedną ze składowych tak dobrego wyniku była niesłabnąca popularność modelu MINI Countryman, który w pierwszych sześciu miesiącach roku sprzedał się w liczbie 49 588 sztuk. Oznacza to wzrost o 23,4% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011.

W pierwszej połowie roku marka MINI zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach azjatyckich, łącznie z Chinami kontynentalnymi, gdzie sprzedano 11 356 pojazdów (+34,5%) oraz Japonią, gdzie wydano klientom 8 332 auta (+32%). W pierwszych sześciu miesiącach roku marka MINI odnotowała w Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży o 7,5% (32 059 samochodów).

Wyniki marki Rolls-Royce
Firma Rolls-Royce kontynuuje pasmo sukcesów prognozowane na początku bieżącego roku. W okresie od stycznia do końca czerwca producent luksusowych samochodów sprzedał 1 600 aut, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (1 592 sztuki).

Rolls-Royce liczy na kolejny rekordowy rok z uwagi na wprowadzenie we wrześniu do produkcji modelu Phantom serii II, którego sprzedaż na światowych rozpocznie się niedługo potem.

Sprzedaż motocykli
W pierwszych sześciu miesiącach roku firma BMW Motorrad sprzedała 59 189 pojazdów, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku (-2,3%). W czerwcu dostarczono klientom 10 271 motocykli, czyli o 13,2% mniej niż w zeszłym roku.

Firma BMW Mottorad oczekuje, iż w drugiej połowie roku sprzedaż wzrośnie i liczy na nowy rekord rocznej sprzedaży.

Husqvarna kończy szósty miesiąc roku z wynikiem sprzedaży 5 235 motocykli, co oznacza wzrost o 48,3%. Czerwcowy wynik marki to 815 dostarczonych motocykli, co oznacza wzrost o 81,1%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama