/  /  /  / Napęd ALL4 w kolejnych modelach MINI
MINI

MINI

Zmień
Mini to jeden z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych modeli w historii motoryzacji. Produkowany od 1959 aż do 2000 roku przez marki takie jak m. in. Austin, czy Rover dorobił się wielkiej rzeszy fanów. Na fali niesłabnącej popularności tego małego pojazdu powstała w 2000 roku marka o tej samej nazwie, oferująca klientom nowoczesne wcielenia auta.
Dowiedz się więcej o marce
 

Napęd ALL4 w kolejnych modelach MINI

MINI|
null
© MINI
null

Od lipca napęd ALL4 dostępny będzie w dwóch kolejnych modelach: MINI Cooper Countryman oraz MINI Cooper Paceman. Oznacza to, że liczba samochodów marki MINI z napędem na cztery koła wzrosła do dziesięciu.

Nowe wersje dostępne będą standardowo z sześciostopniową przekładnią manualną, ale można je będzie również zamówić z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Lepsza przyczepność, większa stabilność jazdy oraz szersze możliwości to korzyści wynikające z posiadania stałego napędu na cztery koła. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca może w pełni panować nad pojazdem na ośnieżonej, piaszczystej bądź śliskiej powierzchni. Ponadto napęd taki zapewnia lepszą przyczepność na krętych drogach.

Sercem układu napędowego ALL4 jest elektromagnetyczny centralny mechanizm różnicowy, a zasada działania opiera się na stałym, płynnym rozdziale mocy na obie osie. Elektroniczny układ sterujący napędem ALL4 zintegrowano z jednostką sterującą układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC), dzięki czemu moment napędowy błyskawicznie trafia tam, gdzie jest w danej chwili najbardziej potrzebny.

W nowych wersjach modeli MINI Cooper Countryman ALL4 oraz Cooper Paceman ALL4 układ napędowy czterech kół przenosi moc z czterocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 1,6 litra (122 KM) między koła przedniej i tylnej osi.

Moment obrotowy silnika o wartości 160 Nm (190 Nm w wersjach z przekładnią automatyczną) gwarantuje optymalną dynamikę przy 4250 obr./min.

Dzięki temu MINI Cooper Countryman ALL4 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy (z przekładnią automatyczną: 11,7 sekundy) i może rozpędzić się do 184 km/h (182 km/h).

Wysoka wydajność silnika oraz układu przeniesienia napędu, a także szerokie zastosowanie rozwiązań technologicznych Minimalism skutkuje niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo i niskim poziomem emisji. MINI Countryman ALL4 zadowala się według danych fabrycznych średnio 6,9 l paliwa na 100 kilometrów (z przekładnią automatyczną: 7,5 litra/100 km) w cyklu testowym UE, emitując przy tym 167 gramów CO2 na kilometr (175 g/km).

MINI Cooper Paceman ALL4 potrzebuje 11,8 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h (z przekładnią automatyczną: 11,6 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi tu 185 km/h (183 km/h), a zużycie paliwa i poziom emisji CO2 w cyklu testowym UE utrzymuje się na podobnym poziomie co w modelu MINI Cooper Countryman ALL4.

Rozszerzenie gamy modelowej obejmuje po cztery nowe wersje obu modeli, tzn. MINI Countryman i Paceman, których wszystkie odmiany można będzie w przyszłości zamówić z napędem ALL4.

Dotychczas napęd ten dostępny był w modelach Cooper S Countryman ALL4 oraz Cooper S Paceman ALL4 (184 KM), Cooper SD Countryman ALL4 oraz Cooper SD Paceman ALL4 (143 KM), a także Cooper D Countryman ALL4 i Cooper D Paceman ALL4 (112 KM).

Topowe modele sportowe MINI John Cooper Works Countryman oraz MINI John Cooper Works Paceman z silnikami o mocy 218 KM standardowo posiadają napęd na cztery koła.

Od czasu debiutu rynkowego modelu MINI Countryman firma sukcesywnie zdobywa nowe obszary rynku i zyskuje nowych klientów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama