/  /  /  / MINI Paceman i gama silnikowa
MINI

MINI

Zmień
Mini to jeden z najpopularniejszych i najbardziej charakterystycznych modeli w historii motoryzacji. Produkowany od 1959 aż do 2000 roku przez marki takie jak m. in. Austin, czy Rover dorobił się wielkiej rzeszy fanów. Na fali niesłabnącej popularności tego małego pojazdu powstała w 2000 roku marka o tej samej nazwie, oferująca klientom nowoczesne wcielenia auta.
Dowiedz się więcej o marce
 

MINI Paceman i gama silnikowa

MINI|
null
© MINI
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Od momentu premiery handlowej modelu MINI Paceman dostępne będą cztery warianty silnikowe. Klienci otrzymają wybór dwóch silników benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych, wszystkie 4-cylindrowe z pokaźnym zasobem mocy, której towarzyszy niskie zużycie paliwa i emisja spalin.

Technologia Minimalism zamontowana w standardzie we wszystkich modelach obejmuje odzyskiwanie energii hamowania, funkcjonowanie pomocniczych elementów według potrzeby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy oraz wskaźnik zmiany biegu, który podobnie jak funkcja Auto Start/Stop działa w tandemie z ręczną skrzynią biegów.

Wspólną cechą zasilania 1,6-litrowych silników benzynowych MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper Paceman jest sterowanie zmiennym skokiem zaworu. W oparciu o technologię BMW Group Valvetronic system optymalizuje zarówno reakcje silnika, jak i jego wydajność. Pod maską modelu MINI Cooper S Paceman system łączy siły z turbosprężarką typu Twin-Scroll i bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby wygenerować maksymalną moc 184 KM przy 5500 obr. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm jest dostępny pomiędzy 1600 a 5000 obr.

Funkcja overboost jest do dyspozycji kierowcy w celu dostarczenia dodatkowego przyspieszenia, zwiększając moment obrotowy aż do 260 Nm na krótki czas między 1700 a 4500 obr. Wszystko to pozwala kierowcy MINI Cooper S Paceman przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy (automat: 7,8 sekundy), a prędkość maksymalna to 217 km/h (212 km/h).

MINI Paceman gotowy do premiery w Paryżu

Mimo takich osiągów średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi według danych fabrycznych tylko 6,1 litrów na 100 km (7,1), zaś emisja CO2 to tylko 143 g/km (166).

Rozwijając maksymalną moc 122 KM przy 6000 o/m i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, dostępnym od 4250 o/m, silnik zamontowany w MINI Cooper Paceman ma też to „coś”, co potrzeba do dostarczenia przyjemności z jazdy sportowej. Sprint 0-100 km/h trwa 10,4 s (automat: 11,5 s), a prędkość maksymalna to 192 m/h (184 km/h).

Średnie zużycie paliwa dla MINI Cooper Paceman w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,0 litra na 100 km (7,2), a emisja CO2 to 140 g/km (168).

Gama jednostek wysokoprężnych
Turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny i bezpośrednim wtryskiem Common Rail pozwala na jednostki napędowe MINI Cooper SD Paceman oraz MINI Cooper D Paceman momentalnie dostarczać moc, jak i niskie zużycie paliwa. Co więcej, aluminiowa budowa silników pozwala utrzymać wagę na imponująco niskim poziomie oraz łagodne prowadzenie.

Silnik montowany w wersji MINI Cooper SD Paceman wytwarza moc maksymalną 143 KM przy 4000 obr. z jego 2-litrowej pojemności. Maksymalny moment obrotowy 305 Nm może być uzyskany między 1750 a 2700 obr.

Powstała moc pozwala kierowcy Mini Cooper SD Paceman przyspieszyć do 100 km/h w 9,2 sekundy (automat: 9,4 sekundy), prędkość prędkość maksymalna to 200 km/h (197).

Wysoka wydajność dwóch mocniejszych silników wysokoprężnych znajduje odzwierciedlenie w średnim zużyciu paliwa w cyklu pomiarowym UE 4,6 litra na 100 km (5,7) według danych fabrycznych, a emisja CO2 to średnio 122 g/km (150).

MINI Cooper D Paceman także wyróżnia się równowagą pomiędzy siłą i oszczędnością. Jego jednostka napędowa ma pojemność 1,6 litra lub też 2,0 litrów przy automatycznej przekładni. Maksymalna moc wynosi 112 KM i jest dostępna od 4000 obr, podczas gdy maksymalny moment obrotowy 270 Nm serwowany jest pomiędzy 1750 a 2250 obr.

MINI Cooper D Paceman przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy (automat: 11,2 sekundy), a kierowca może jechać z maksymalną prędkością 187 km/h (182).

Jak deklaruje producent, średnie zużycie paliwa omawianej wersji Pacemana w cyklu pomiarowym UE to 4,4 l/100 km (5,6), przy emisji CO2 na poziomie 115 g/km (149).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama