/  /  /  /  / MINI Paceman i gama silnikowa
MINI Roadster

MINI Roadster

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

MINI Paceman i gama silnikowa

MINI|
null
© MINI
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Od momentu premiery handlowej modelu MINI Paceman dostępne będą cztery warianty silnikowe. Klienci otrzymają wybór dwóch silników benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych, wszystkie 4-cylindrowe z pokaźnym zasobem mocy, której towarzyszy niskie zużycie paliwa i emisja spalin.

Technologia Minimalism zamontowana w standardzie we wszystkich modelach obejmuje odzyskiwanie energii hamowania, funkcjonowanie pomocniczych elementów według potrzeby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy oraz wskaźnik zmiany biegu, który podobnie jak funkcja Auto Start/Stop działa w tandemie z ręczną skrzynią biegów.

Wspólną cechą zasilania 1,6-litrowych silników benzynowych MINI Cooper S Paceman i MINI Cooper Paceman jest sterowanie zmiennym skokiem zaworu. W oparciu o technologię BMW Group Valvetronic system optymalizuje zarówno reakcje silnika, jak i jego wydajność. Pod maską modelu MINI Cooper S Paceman system łączy siły z turbosprężarką typu Twin-Scroll i bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby wygenerować maksymalną moc 184 KM przy 5500 obr. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm jest dostępny pomiędzy 1600 a 5000 obr.

Funkcja overboost jest do dyspozycji kierowcy w celu dostarczenia dodatkowego przyspieszenia, zwiększając moment obrotowy aż do 260 Nm na krótki czas między 1700 a 4500 obr. Wszystko to pozwala kierowcy MINI Cooper S Paceman przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy (automat: 7,8 sekundy), a prędkość maksymalna to 217 km/h (212 km/h).

MINI Paceman gotowy do premiery w Paryżu

Mimo takich osiągów średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi według danych fabrycznych tylko 6,1 litrów na 100 km (7,1), zaś emisja CO2 to tylko 143 g/km (166).

Rozwijając maksymalną moc 122 KM przy 6000 o/m i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, dostępnym od 4250 o/m, silnik zamontowany w MINI Cooper Paceman ma też to „coś”, co potrzeba do dostarczenia przyjemności z jazdy sportowej. Sprint 0-100 km/h trwa 10,4 s (automat: 11,5 s), a prędkość maksymalna to 192 m/h (184 km/h).

Średnie zużycie paliwa dla MINI Cooper Paceman w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,0 litra na 100 km (7,2), a emisja CO2 to 140 g/km (168).

Gama jednostek wysokoprężnych
Turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny i bezpośrednim wtryskiem Common Rail pozwala na jednostki napędowe MINI Cooper SD Paceman oraz MINI Cooper D Paceman momentalnie dostarczać moc, jak i niskie zużycie paliwa. Co więcej, aluminiowa budowa silników pozwala utrzymać wagę na imponująco niskim poziomie oraz łagodne prowadzenie.

Silnik montowany w wersji MINI Cooper SD Paceman wytwarza moc maksymalną 143 KM przy 4000 obr. z jego 2-litrowej pojemności. Maksymalny moment obrotowy 305 Nm może być uzyskany między 1750 a 2700 obr.

Powstała moc pozwala kierowcy Mini Cooper SD Paceman przyspieszyć do 100 km/h w 9,2 sekundy (automat: 9,4 sekundy), prędkość prędkość maksymalna to 200 km/h (197).

Wysoka wydajność dwóch mocniejszych silników wysokoprężnych znajduje odzwierciedlenie w średnim zużyciu paliwa w cyklu pomiarowym UE 4,6 litra na 100 km (5,7) według danych fabrycznych, a emisja CO2 to średnio 122 g/km (150).

MINI Cooper D Paceman także wyróżnia się równowagą pomiędzy siłą i oszczędnością. Jego jednostka napędowa ma pojemność 1,6 litra lub też 2,0 litrów przy automatycznej przekładni. Maksymalna moc wynosi 112 KM i jest dostępna od 4000 obr, podczas gdy maksymalny moment obrotowy 270 Nm serwowany jest pomiędzy 1750 a 2250 obr.

MINI Cooper D Paceman przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy (automat: 11,2 sekundy), a kierowca może jechać z maksymalną prędkością 187 km/h (182).

Jak deklaruje producent, średnie zużycie paliwa omawianej wersji Pacemana w cyklu pomiarowym UE to 4,4 l/100 km (5,6), przy emisji CO2 na poziomie 115 g/km (149).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - MINI Roadster