/  /  / Mini
MINI Mini

MINI Mini

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
109.jpg
© MINI
109.jpg01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg136.jpg001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg102.jpg130.jpg131.jpg132.jpg133.jpg134.jpg135.jpg007.jpg001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg
MINI to pojazd produkowany pod marką MINI przez niemiecki koncern BMW. Pojazd ten nawiązuje do legendarnego brytyjskiego modelu Mini, który należał do koncernu British Motor Corporation, a sprzedawany był pod nazwą Austin 7 lub Mini Morris. Historia tego auta rozpoczęła się w 1959 roku i trwała aż do roku 2000, ale w wiele elementach znacząco się od niego różni. Przede wszystkim są dużo większe i cięższe niż poprzednik. Dlatego też uznaje się, że nowe MINI zapoczątkowało nowy model, a pojazdy, które pojawiły się w 2001 roku należały do pierwszej generacji. MINI sklasyfikowane zostało w klasie małych miejskich aut (segment B). W listopadzie 2006 roku zaprezentowano drugą generację tego auta, która pojawiła się jako rocznik modelowy 2007. Aby samochód jeszcze lepiej wypadał w testach zderzeniowych jego wielkość została nieznacznie powiększona. Długość wzrosła o 6,5 cm do 3,70 metra. Zmniejszono za to o 0,5 cm szerokość oraz wysokość, które obecnie wynoszą odpowiednio 1,68 i 1,41 metra. Mini drugiej generacji jest pokrewne z BMW serii 1, z którym dzieli wiele wspólnych części, zaś silniki zamontowane pod maską powstały przy współpracy z koncernem PSA (właścicielem marki Peugeot i Citroen). Auto osiągnęło duży sukces rynkowy i to nawet pomimo dość wysokiej ceny, jak za tak małe auto. Od początku produkcji w 2001 roku sprzedano ponad 1,4 miliona egzemplarzy. Ostateczny montaż modelu Mini odbywa się w zakładach w Oxford, jednak części nadwozia produkowane są w fabryce w Swindon, zaś silniki w Halms Hall. Całość produkcji ulokowana jest jednak w Anglii.

MINI swoim wyglądem nawiązuje do legendarnego poprzednika i mimo, iż linie nadwozia zostały znacząco uspokojone i wygładzone, to już na pierwszy rzut oka wiadomo z jakim pojazdem ma się do czynienia. Model ten występuje w jednej wersji nadwozia, którą jest 3-drzwiowy hatchback. Charakterystycznymi cechami dla MINI jest przede wszystkim sześciokątna atrapa chłodnicy, a także okrągłe reflektory. Innymi ważnymi elementami jest wyrazista krzywizna maski silnika oraz wlot powietrza podkreślający dynamiczny charakter. Pozostała część auta, poza mocno zaznaczonymi nadkolami, praktycznie niczym się nie wyróżnia. Linia szyb bocznych oraz dachu jest prosta i niemal równoległa do siebie.

MINI MINI zostało wyposażone w elementy zapewniające bezpieczeństwo jak przystało na auto z grupy premium, czyli bardzo bogato. W standardzie znajduje się 6 poduszek powietrznych, dwie czołowe dla kierowcy i pasażera, dwie boczne przednie oraz 2 kurtynowe. Ponadto w każdej wersji znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS oraz system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP. Za dodatkową opłata dostępny jest również system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalna ilość 5 gwiazdek. Jednak jak większość aut z tej klasy nie chroni w sposób odpowiedni kolan i ud kierowcy.

Konkurentem dla MINI MINI jest przede wszystkim Alfa Romeo MiTo, a także Lancia Ypsilon.
 

Mini najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Audi A1
Audi A1
Fiat 500
Fiat 500
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
MINI Countryman
MINI Countryman
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Reklama