/  /  /  /  / MINI WRC zadebiutuje w sezonie 2011
MINI Countryman

MINI Countryman

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena88 600 zł - 154 393 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO2111 g/km - 175 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 7,5 L/100km
 

MINI WRC zadebiutuje w sezonie 2011

BMW|
MINI Countryman WRC
© MINI
MINI Countryman WRCMINI Countryman WRCMINI Countryman WRC

MINI WRC zostało opracowane przez firmę Prodrive w oparciu o MINI Countryman. Pojazd został wyposażony w silnik stosowany w produkowanych seryjnie modelach MINI, przebudowany przez BMW Motorsport według najnowszych regulacji FIA. Prodrive odpowiedzialny za współpracę z zespołem MINI WRC będzie zaopatrywał także prywatne teamy w Mistrzostwach Świata, w klasie S2000.

„Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to szczyt rajdowych marzeń, idealna platforma do zademonstrowania ducha współzawodnictwa naszej marki” mówi Ian Robertson, Członek Zarządu Grupy BMW odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Doświadczenie jest bardzo istotne w sportach samochodowych. Z tego powodu niezwykle ważne jest, abyśmy nauczyli się jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie, aby dotrzymać kroku naszej konkurencji. Nowe przepisy oznaczają, że droga na szczyt jest łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Chcemy dać się we znaki rywalom, tak szybko, jak to możliwe”.

Zespół MINI WRC podczas pierwszego startu w WRC w sezonie 2011 będzie pokładał nadzieje w doświadczonych kierowcach. Kris Meeke (Wielka Brytania) i jego pilot Paul Nagle (Wielka Brytania) dowiedli swoich umiejętności w imponującym stylu, dodając do listy osiągnięć pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Intercontinental Rally Challenge (IRC) w 2009 roku. Daniel „Dani” Sordo (Hiszpania), startujący wraz z nowym pilotem Carlosem del Barrio (Hiszpania) w 2011 r., ma długoletnie doświadczenie w mistrzostwach świata. 84 występy w WRC zakończone 29 razy na podium to wystarczający dowód na to, że ten były kierowca stajni Citroëna ma wszelkie predyspozycje do walki o najwyższe miejsca.

MINI jest stałym bywalcem rajdów. W przeszłości odniesienie sukcesu w popularnych dyscyplinach sportów motorowych odgrywało kluczową rolę w kreowaniu wizerunku marki. Trzy zwycięstwa w Rajdzie Monte Carlo w latach 60. stały się podstawą legendy MINI Cooper S. MINI brało także udział w Rajdowych Mistrzostwach Europy, w których triumfowało niezliczoną ilość razy.

„MINI może być dumne z sukcesów odniesionych w rajdach”, mówi dr Wolfgang Armbrecht, starszy wiceprezes MINI ds. zarządzania marką. „Nawet obecnie istnieje spora grupa wielbicieli MINI, dla której MINI i sporty samochodowe stanowią jedność. WRC jest idealną platformą komunikacyjną dla MINI Countrymana, w oparciu o które powstało MINI WRC.”

Mini WRC zostało skonstruowane w oparciu o nowe regulacje dotyczące samochodów klasy WRC, startujących w rajdowych mistrzostwach świata od sezonu 2011. Głównym powodem zmian w regulaminie była konieczność obniżenia kosztów. Nowe przepisy zakładają, że samochody klasy WRC będą tworzone z wykorzystaniem technologii zastosowanej w autach klasy S2000. W porównaniu do poprzedniego sezonu, samochody WRC zbudowane według najnowszej specyfikacji posiadają zmniejszony do 1.6l, turbodoładowany silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, którego moc oscyluje wokół 300KM. Kolejną różnicą jest zakaz stosowania aktywnego centralnego dyferencjału. Skrzynia biegów( sekwencyjna) jak i elementy przeniesienia napędu muszą pochodzić od niezależnych konstruktorów. Minimalna waga samochodu została obniżona do 1200 kg.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama