/  /  / Cabrio
MINI Cabrio

MINI Cabrio

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
032.jpg
© MINI
032.jpg001.jpg002.jpg003.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg021.jpg022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg026.jpg027.jpg028.jpg029.jpg030.jpg031.jpg110.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpgZegar Always Open Timer106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg
MINI Cabrio to jedyny kabriolet w klasie małych aut miejskich (segment B) w grupie aut sportowo-rekreacyjnych wśród aut premium. Wersja bez dachu po raz pierwszy pojawiła się 3 lata po debiucie reaktywowanego MINI przez niemiecki koncern BMW, czyli na wiosnę 2004 roku. Pierwsza generacja, która produkowana była do 2008 roku znalazła 164 tysięcy nabywców. Druga generacja tego auta została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Detroit na początku roku 2009, zaś do sprzedaży weszła już w kwietniu tego samego roku. W porównaniu do poprzednika auto tylko nieznacznie wydłużyło się, pozostałe wymiary pozostały niemal identyczne. Przez obecne wymiary Cabrio prezentują się następująco, długość 3,70 metra, szerokość 1,68 metra oraz wysokość 1,41 metra. Auto prezentuje również duży jak na swoją klasę rozstaw osi, wynoszący 2,47 metra. Jednak w związku z dodatkowymi wzmocnieniami, które zwiększają jego sztywność, model ten jest o niemal 100 kg cięższy niż jego odpowiednik w wersji hatchback. Nowe MINI Cabrio charakteryzuje się także sporymi możliwościami bagażowymi. Maksymalnie przestrzeń ta może wynosić 660 litrów, jednak po złożeniu dachu spada automatycznie do 125 litrów. Owy miękki, tekstylny dach z funkcją przesuwania, wykonany jest z materiału, a cały proces jego składania lub rozkładania zajmuje zaledwie 15 sekund. Nowością jest funkcja zabezpieczająca podróżnych w przypadku wywrócenia się pojazdu. Samochód wyposażony został bowiem w czujnik przewrócenia, który w razie takiego zdarzenia wysuwa aluminiowy pałąk ochronny umieszczony za tylnymi fotelami. MINI Cabrio produkowane jest w zakładach mieszczących się w Oksfordzie w Anglii.

Swoim wyglądem MINI Cabrio wyraźnie nawiązuje do normalnej wersji hatchback, w szczególności jeżeli chodzi o przód auta. Dlatego też wszystkie elementy i proporcje pokazują przynależność do rodziny MINI. Sylwetka pojazdu jest uwypuklona, zaś uformowane powierzchnie karoserii nadają niemal roadsterowy wygląd. Po rozłożeniu dachu okazuje się, że linia dachu oraz linia szyb bocznych jest tak jak w przypadku hatchbacka płaska. Charakterystycznymi elementami są przede wszystkim okrągłe przednie reflektory oraz sześciokątny grill. Na masce wyraźnie zaznaczony jest również wlot powietrza nadający jeszcze bardziej sportowego charakteru.

O bezpieczeństwo podróżnych dbają takie same systemy jak w przypadku wersji z zamkniętym dachem. W standardzie montowane są poduszki czołowe kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne przednie. Ponadto w każdej wersji znajduje się system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS oraz system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy. Za dodatkową opłatą potencjalny klient nabyć może jeszcze system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. Dotychczas nie przeprowadzono na MINI Cabrio testów zderzeniowych niezależnej organizacji EuroNCAP.

   Jako, że jest to jedyny kabriolet w swojej klasie to MINI Cabrio nie ma nominalnego konkurenta.
 

Cabrio najczęściej porównywany z

Abarth 500C
Abarth 500C
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
BMW 2
BMW 2
BMW Z4
BMW Z4
MINI Countryman
MINI Countryman
Nissan Juke
Nissan Juke
Opel Cascada
Opel Cascada
Reklama