/  /  /  / Stacja Mercedes w Warszawie hitem lata
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Stacja Mercedes w Warszawie hitem lata

MBPL|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnull

6 października był ostatnim dniem działania Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu. Letni pawilon był otwarty przez 78 dni, ale tyle czasu wystarczyło, aby zainteresować mieszkańców stolicy i odnieść wielki medialny sukces.

W ciągu 11 tygodni Stację Mercedes odwiedziło około 20 000 ludzi. Fan-page na Facebooku (bez żadnych kampanii specjalnych) polubiło ponad 6 000 fanów. Przyciągnęła ich nie tylko oryginalna, konceptualna architektura budynku zaprojektowanego przez pracownię WWAA w miejscu, gdzie do niedawna stały nieestetyczne garaże, ale także smaczne menu oraz niebanalny program artystyczny: około 80 ciekawych wydarzeń/warsztatów, projekcji filmowych, prezentacji, designu, koncertów oraz spotkań z ciekawymi postaciami.

Wśród gości stacji nie zabrakło ludzi filmu (Grażyna Torbicka, Marcin Dorociński, Artur Reinhart, Dorota Kędzierzawska, Mateusz Damięcki, Michał Żebrowski), sportowców (Mateusz Kusznierewicz, Przemek Miarczyński, Iwona Guzowska), artystów (Paweł "Swanski" Kozłowski, Maurycy Gomulicki, Szymon Kobylarz, Simone Ruess i Rafał Dominik) czy innych znanych i lubianych (np. Jurek Owsiak, Anna Mucha).

W Stacji nie brakowało również atrakcji dla miłośników motoryzacji. Na Powiślu gościły zarówno najnowsze modele spod znaku srebrnej gwiazdy jak nowa Klasa S, kompaktowa CLA czy  ciężarowy Actros. Regularnie pojawiali się także fani zabytkowych Mercedesów: Stacja gościła liczne „Kubusie”, „Skrzydlaki”, kultowe „Beczki” i legendarne „Pagody”, których właściciele chętnie opowiadali historie swoich skarbów.
 
Stacja Mercedes dawała jednak nie tylko możliwość zapoznania wejścia w świat marki przy dobrym espresso. Obecność mobilnych sprzedawców oraz pojazdów testowych umożliwiała spontaniczne jazdy testowe i wiele ciekawych rozmów.

Odzew przewyższył oczekiwania organizatorów: bywalcy Stacji odbyli ponad 600 jazd testowych, a kilku nawet pijąc kawę… zdecydowało się kupić Mercedesa. Do tego należy doliczyć niemal 1 000 leadów, czyli potencjalnych klientów.

Klubokawiarnia Mercedesa wywołała również bardzo duże zainteresowanie mediów. Wśród ponad 730 publikacji największą grupę stanowiły informacje zamieszczane w internecie i mediach społecznościowych, na bieżąco podających aktualny program i zapowiadających najbliższe wydarzenia.

Nie zabrakło jednak również materiałów w prasie, radiu a nawet telewizji, chętnie pokazujących nowe miejsce na kulturalnej mapie Warszawy, a zarazem prezentujących nowoczesne podejście do marketingu w motoryzacji.

Tymczasowe pawilony (Pop-up-Stores) w centrum miasta, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają na celu lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Całość jest częścią zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży "Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience".

Łączy ona nowe podejście w marketingu, sprzedaży i serwisie i ma na celu pozyskanie nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych już klientów.

Stacja na Powiślu była (obok Hamburga) pilotażowym projektem Mercedesa. W projekcie po raz pierwszy wykorzystywani zostali mobilni doradcy, służący informacją na miejscu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama