/  /  /  / Reorganizują strategię przyszłej produkcji Sprintera
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Reorganizują strategię przyszłej produkcji Sprintera

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnull

Mercedes-Benz Vans pracuje już nad rozwiązaniami, które pozwolą sprostać wyzwaniom związanym z wprowadzeniem za kilka lat nowej generacji Sprintera. Oddział reorganizuje strategię produkcji modelu w długofalowej perspektywie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Aby sprostać przyszłym wzrostom zapotrzebowania, zakończone zostanie porozumienie z Volkswagen AG co do kontraktowej produkcji dużych aut dostawczych po jego wygaśnięciu z końcem 2016 roku.

Sprinter to najpopularniejszy model Mercedes-Benz Vans. Obecnie powstaje w liczbie około 150 000 egzemplarzy rocznie.

"Obie strony skorzystały na długofalowej współpracy. W przypadku nowej generacji Sprintera, nad którą właśnie pracujemy, będziemy potrzebować mocy produkcyjnych udostępnianych obecnie Volkswagenowi. Dlatego w przyszłości nasi pracownicy będą wytwarzać wyłącznie produkty naszych marek - tłumaczy Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Aktualnie najważniejszym rynkiem zbyt dla Mercedes-Benz Vans jest Europa, gdzie sprzedaje się około 60% łącznej produkcji. W ramach strategii Vans Goes Global prowadzone są działania sprzedażowe i produkcyjne na rynkach wschodzących w Ameryce Południowej oraz w Azji, jak również na rynku rosyjskim.

Dla przykładu, Sprinter od 2007 roku jest wytwarzany w Argentynie, a od 2011 roku w Chinach. Od 2010 roku model jest także montowany w USA (system CKD), a od lipca 2013 roku w Rosji, we współpracy z firmą GAZ.

W rezultacie globalna sieć produkcyjna Sprintera została już przygotowana do przyszłych wzrostów sprzedaży i produkcji nowej generacji pojazdów.

Mercedes-Benz rozpoczął produkcję aut dostawczych dla koncernu z Wolfsburga w 2005 roku przy okazji wprowadzania kolejnej generacji Sprintera. Do końca 2012 roku w zakładach Mercedes-Benz w Dusseldorfie i Ludwigsfelde wyprodukowano około 280 000 sztuk pojazdów Volkswagena.

Umowa o współpracy między producentami wygasa z końcem 2016 roku.

Dzięki Sprinterowi Mercedes-Benz jest rynkowym liderem w klasie średnich i dużych aut dostawczych w Europie (EU 24), z udziałem rynkowym na poziomie 18,1% (dane za 2012 rok).

W Ameryce Północnej sprzedaż Mercedes-Benz Vans rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek. Ten sukces jest częściowo zasługą strategii opartej na dwóch markach: Sprinter jest sprzedawany za oceanem zarówno jako pojazd Mercedes-Benz, jak i Freightliner. W 2012 roku znalazł on tam 21 500 nabywców, czyli o 19% więcej rok wcześniej.

Pod koniec kwietnia 2013 roku oddział Mercedes-Benz Vans zaprezentował nowego Sprintera. Model jest teraz produkowany w Dusseldorfie i Ludwigsfelde. Podobnie jak poprzednicy, wyznacza klasowe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa oraz wydajności.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają standardowo normę emisji spalin Euro VI, a pięć nowych systemów aktywnego bezpieczeństwa (w tym zupełne nowości w segmencie aut dostawczych) pozwalają w dalszej mierze ograniczać liczbę wypadków. Swoją światową premierę świętują: standardowy system Crosswind Assist oraz opcjonalne Collision Prevention Assist i Blind Spot Assist.

W pierwszej połowie 2013 Mercedes-Benz Vans sprzedał na całym świecie 122 059 pojazdów: to nieco więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (120 547 sztuk). Do tego wzrostu przyczyniły się wyniki uzyskane w Europie Wschodniej, Ameryce Łacińskiej i Chinach; zaważyły na nim jednak problemy gospodarcze na rynkach Europy Zachodniej.

W całym roku bieżącym Mercedes-Benz Vans wciąż spodziewa się jednak wzrostu sprzedaży oraz zysku EBIT względem roku 2012.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama