/  /  /  / Rekordowy wynik Mercedesa
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Rekordowy wynik Mercedesa

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
null

Mercedes-Benz zanotował najlepszy w historii lipcowy wynik sprzedaży - 116 790 aut (+20 proc.). W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. dostarczono klientom 811 227 samochodów, o 8,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Szczególny wpływ na te rezultaty miał sukces nowej Klasy E oraz modeli kompaktowych. Od początku roku Mercedes-Benz pozostaje najpopularniejszą marką premium w Niemczech i USA.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Pomimo trudnych warunków rynkowych w Europie, Mercedes-Benz zwiększył tutejszą sprzedaż w lipcu br. o 15,5 proc., do 54 096 aut, zyskując dodatkowe udziały w większości rynków. Popyt napędzają zwłaszcza kompaktowe modele z gwiazdą oraz nowa Klasa E. Największe wzrosty odnotowano w lipcu w Wielkiej Brytanii (+15,4 proc.), Belgii (+16,9 proc.) i Turcji (+192,1 proc.).

Nawet w przeżywających stagnację gospodarczą Niemczech Mercedes-Benz osiągnął rezultaty lepsze niż przed rokiem i z wynikiem 22 501 sztuk (+9,8 proc.) oraz 9,9-proc. udziałem w rynku pozostaje najpopularniejszą w kraju marką premium.
Podobnie jest w USA, gdzie firma sprzedała w lipcu 23 648 aut (+22,5 proc.), notując kolejny miesięczny rekord i zwiększając udział w rynku.

W regionie NAFTA od początku roku wzrost sprzedaży sięgnął 10,9 proc.

W regionie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz sprzedał w lipcu 31 146 pojazdów, o 1/4 więcej niż w analogicznym miesiącu 2012 roku.

W Japonii od stycznia do lipca br. dostarczono klientom 27 539 aut, co daje Mercedes-Benz tytuł najsilniejszej marki premium na tamtejszym rynku.

W Chinach sprzedaż samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła w lipcu br. o 31,2 proc., do 18 530 sztuk. Pod koniec ubiegłego roku Mercedes-Benz miał w Państwie Środka 260 dealerów w 115 miastach; w tym roku powstanie tam 75 nowych placówek, w tym 36 w miejscach, w których do tej pory firma nie była obecna. W nadchodzących latach sieć sprzedaży Mercedes-Benz będzie wzmacniana średnio o 50 nowych salonów rocznie.

Kompaktowe modele Mercedes-Benz są dzisiaj popularniejsze niż kiedykolwiek. W lipcu br. do klientów trafiło 28 787 egzemplarzy Klasy A, B i CLA, dwukrotnie więcej niż w tym samym miesiącu ub.r. Wielu ich nabywców po raz pierwszy wybrało Mercedesa - dla przykładu, 50 proc. właścicieli nowej Klasy A w Europie jeździło wcześniej autem innej marki.
Także nowa Klasa E okazała się wielkim sukcesem - w ubiegłym miesiącu wydano 21 051 egzemplarzy limuzyny i kombi, o 25,5 proc. więcej niż przed rokiem. To samo dotyczy odmiany coupe i kabriolet; ich sprzedaż w lipcu br. wzrosła o niemal jedną piątą.

Kolejne rekordy biją też SUV-y Mercedes-Benz, które w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. znalazły na świecie 181 380 nabywców, o 19,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Klasa M - najpopularniejszy z nich - od chwili premiery aktualnej generacji w 2011 roku pokonała już barierę 200 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Od trzech tygodni w europejskich salonach dostępna jest nowa Klasa S. Jeszcze przed premierą model zebrał ponad 20 tys. zamówień. Aby sprostać silnemu popytowi, jego produkcja będzie trwała przez całe lato.

Od początku roku do końca lipca klienci odebrali 59 546 smartów (przed rokiem: 63 713 sztuk). Elektryczny smart fortwo electric drive był liderem pod względem liczby rejestracji osobowych aut "z wtyczką" w Niemczech w pierwszej połowie 2013 roku. Fabryka smarta w Hambach przechodzi właśnie modernizację w związku z przygotowaniem do produkcji nowej generacji modelu fortwo. Auto zadebiutuje na rynku w 2014 roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama