/  /  /  / NOWOŚCI | Nowy Mercedes Klasy S w oficjalnej odsłonie
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

NOWOŚCI | Nowy Mercedes Klasy S w oficjalnej odsłonie

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Z trzema inżynierskimi priorytetami w zakresie bezpieczeństwa, wydajności oraz luksusu nowa Klasa S poszerza granice technologii na wielu płaszczyznach. Ten samochód to znacznie więcej niż tylko flagowy projekt dla marki Mercedes-Benz.

I tak jak w przypadku każdego poprzedniego pokolenia Klasy S, klienci oczekują  że nowy model będzie ustanawiać standardy w całej branży motoryzacyjnej, zachowując tytuł "najlepszego samochodu świata".

"Nasze aspiracje nie skupiały się tylko na bezpieczeństwie czy estetyce, mocy lub wydajności, komforcie albo dynamice. Podsumowuje je hasło The Best Or Nothing (najlepsze albo nic), pod każdym względem. Żaden inny samochód nie reprezentuje tej obietnicy skuteczniej niż Klasa S - podkreśla Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG oraz szef Mercedes-Benz Cars.

Perfekcję aż po ostatni szczegół wyraża The Essence of Luxury, czyli esencja luksusu, zauważalna zwłaszcza w kabinie. Fotele, klimatyzacja, obsługa, multimedia czy wygoda i bezpieczeństwo w tylnym rzędzie siedzeń - nowe pomysły, ich drobiazgowa realizacja oraz najwyższy poziom postrzegalnej jakości ucieleśniają standardy, które inżynierowie Mercedes-Benz ustanowili dla nowej Klasy S.

Także liczne systemy wspomagające czynią Klasę S jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną. To, co zaczęło się 10 lat temu od systemu Pre-Safe i było kontynuowane dzięki wprowadzeniu układu Distronic Plus, teraz wchodzi w zupełnie nowy wymiar: komfort i bezpieczeństwo łączą się w jedno. Ich technologiczną syntezę Mercedes określa jako Intelligent Drive.

Wydajność Klasy S brzmi niemal utopijnie: aby zrealizować strategię Efficient Technology, w ciągu 10 lat Mercedes-Benz prawie o połowę ograniczył zużycie paliwa w klasie mocy 150 kW: do 4,4 l/100 km. Współczynnik oporu powietrza nowego modelu (cd=0,24) wyznacza nieznane dotychczas wzorce w segmencie.

Wariant S 300 BlueTEC Hybrid idzie nawet o krok dalej i dzięki dodatkowej optymalizacji aerodynamicznej osiąga wynik równy 0,23.

Najnowszy okręt flagowy ze Stuttgartu to także pierwszy na świecie samochód pozbawiony jakiejkolwiek żarówki: ich rolę w całości przejęły diody LED.

Design
Aby podkreślić ambicje nowej Klasy S, wlot powietrza jest teraz większy i ma trójwymiarowy kształt. Nadwozie z długą maską, opadającą linią dachu i subtelnie nachyloną tylną klapą reprezentuje  klasyczne proporcje limuzyny, a jednocześnie nawiązuje rysami do sportowych coupe.

Dynamiczny profil Klasy S zdobi charakterystyczna linia, opadająca łagodnie od przedniego do tylnego pasa (znak rozpoznawczy Mercedes-Benz). Dyskretna gra wypukłych i wklęsłych powierzchni wydłuża optycznie karoserię, zaś szerokie tylne nadkola nadają jej atletyczny wizerunek.

Emocje i spokój: tak w skrócie można scharakteryzować elegancki tylny pas nowej Klasy S. Wysiłki projektantów skupiły się tu również na zagadnieniach aerodynamiki, którym służy jego lekkie nachylenie. Tylne światła zostały gładko wkomponowane w bryłę nadwozia, a szyba ma zaokrąglone narożniki i wtapia się w słupki.

Oświetlenie LED
Około 100 lat po wprowadzeniu elektrycznego oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz przechodzi całkowicie na technologię LED. Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki. Pionierską rolę inżynierów ze Stuttgartu podkreśla wielofunkcyjność nowego oświetlenia: przykładowo, z myślą o innych uczestnikach ruchu po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED.

Zależnie od wyposażenia, liczba ta uwzględnia:
• przednie lampy: w każdej nawet 56 LED-ów
• tylne lampy: do 35 diod w jednej plus 4 diody świateł przeciwmgłowych
• wnętrze (wraz z nastrojowym oświetleniem): około 300 diod LED

Widoczność poprawiają rozbudowane systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowe kamerze stereo oraz czujnikom radarowym Klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia i jeszcze lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze.

Układ napędowy
W pierwszym roku produkcji Klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie odmiany zapewniają najlepszą w klasie wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20% niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI.

Dodatkowo, modele S 400 Hybrid oraz S 350 BlueTEC są zgodne z klasą wydajności A, a S 300 BlueTEC Hybrid z jeszcze bardziej rygorystyczną klasą A+.

"Nowa Klasa S legitymuje się zużyciem paliwa, które jeszcze kilka lat temu zdawało się utopią, zwłaszcza w limuzynach - zapewnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. "A to dopiero początek naszej inicjatywy Green Leadership (zielone przywództwo). Wkrótce do sprzedaży trafi wariant S 500 Plug-In Hybrid, czyli pierwsza Klasa S zużywająca mniej niż 4 l/100 km.

Tym samym gama silnikowa Klasy S będzie obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne, hybrydy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz (po raz pierwszy) wariant hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka.

Układ jezdny
Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli Road Surface Scan zauważy nierówności z pomocą kamery stereo, Magic Body Control natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze. Innowacyjny system zawieszenia dostępny jest jako opcja dla modeli z jednostkami 8-cylindrowymi.

Standardowe wyposażenie nowej Klasy S obejmuje układ aktywnego tłumienia Adaptive Damping System ADS Plus oraz udoskonaloną wersję w pełni pneumatycznego zawieszenia Airmatic.

Design wnętrza
Projekt wnętrza nowej Klasy S to ucieleśnienie klasycznej, stonowanej, a jednocześnie ultranowoczesnej limuzyny. Najwyższy komfort przestrzeni i obsługi spotyka się tu ze zmysłową elegancją. Instrumenty w horyzontalnym porządku potęgują optyczną szerokość kabiny.

Starannie dobrane materiały i ich kolorystykę dopasowano do ekskluzywnej atmosfery. Drewniane okładziny, metalizowane powierzchnie przycisków pokrytych perłową farbą w trzech odcieniach oraz aluminiowe przełączniki podkreślają znakomitą jakość: wnętrze nowej Klasy S sprawia wrażenie wykutego z jednej bryły metalu.

Pasażerowie tylnych siedzeń również podróżują w pierwszej klasie: design i architektura foteli, paneli drzwi oraz elementów obsługi reprezentuje ten sam najwyższy standard, który czeka na kierowcę i pasażera z przodu.

Opcjonalny pakiet First Class Rear z konsolą centralną Business pozwala skoncentrować się na wydajnej pracy. Obejmuje on wygodne schowki, rozkładany stolik i pozwala na integrację słuchawki telefonicznej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama