/  /  /  / Nowa Klasa E i gama silnikowa
Mercedes

Mercedes

Zmień
Mercedes to jedna z najbardziej znanych niemieckich firm motoryzacyjnych. Należąca do koncernu Daimler marka, z siedzibą w Stuttgardzie, słynie przede wszystkim z wytwarzania samochodów osobowych zaliczanych do segmentu premium, choć w swojej ofercie ma również samochody dostawcze, ciężarowe oraz autobusy.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowa Klasa E i gama silnikowa

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jak przystało na Mercedesa, zmodernizowana Klasa E dostępna będzie z szeroką gamą wydajnych jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.

Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDirect o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedesa. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie.

Po raz pierwszy 4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.

Silnik jako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. W efekcie Klasa E zużywa według danych fabrycznych średnio 5,8 l/100 km (emisja CO2 na poziomie 135 g/km) i jest jedynym w segmencie modelem z klasą efektywności A.

Dodatkowo, nowe 4-cylindrowe jednostki benzynowe BlueDirect według Mercedesa spełniają już normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku.

Oto nowe oblicze Klasy E

Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDirect pod maską modelu E 400 (po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. Również ta jednostka spełniać ma normę Euro VI.

Wersje benzynowe:
- E 200: 4-cylindrowy; 1991 ccm; 135 kW (184 KM)/5500; 300 Nm/1200-4000    
- E 250: 4-cylindrowy; 1991 ccm; 155 kW (211 KM)/5500; 350 Nm/1200-4000    
- E 300: V6; 3498 cmm; 185 kW (252 KM)/6500; 340 Nm/3500-4500  
- E 300 4Matic (dane jak wyżej)
- E 350: V6; 3498 ccm; 225 kW (306 KM)/6500; 370 Nm/3500-5250
- E 350 4Matic (dane jak wyżej)    
- E 400*: V6; 2996 ccm; 245 kW (333 KM)/5250-6000; 480 Nm/1600-4000    
- E 400 4Matic* (dane jak wyżej)
- E 500: V8; 4663 ccm; 300 kW (408 KM)/5000-5750; 600 Nm/1600-4750    
- E 500 4Matic (dane jak wyżej)
* dane tymczasowe

Gama jednostek wysokoprężnych
Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC, wyposażonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI.

Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC Hybrid. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. E 300 BlueTEC Hybrid zużywa według producenta średnio 4,1 l/100 km, generując 107 gramów CO2 na kilometr.

Wersje wysokoprężne:
- E 200 CDI: 4-cylindrowy; 2143 ccm; 100 kW (136 KM)/2800-4600; 360 Nm/1600-2600
- E 220 CDI: 4-cylindrowy; 2143 ccm; 125 kW (170 KM)/3000-4200; 400 Nm/1400-2800
- E 250 CDI: 4-cylindrowy; 2143 ccm; 150 kW (204 KM)/3800; 500 Nm/1600-1800
- E 250 CDI 4Matic (dane jak wyżej)
- E 300 BlueTEC: V6; 2987 ccm; 170 kW (231 KM)/3800; 540 Nm/1550-2400
- E 350 BlueTEC: V6; 2987 ccm: 185 kW (252 KM)/3600; 620 Nm/1600-2400    
- E 350 BlueTEC 4Matic (dane jak wyżej)    
- E 300 BlueTEC Hybrid: 4-cylindrowy; 2143 ccm; 150 kW (204 KM)/4200; 500 Nm/1600-1800 (silnik elektryczny odpowiednio 19 kW (26 KM); 280 Nm)

Przekładnie
Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-Tronic Plus z selektorem Direct Select oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatnie wcielenie skrzyni 7G-Tronic Plus zapewnia znaczne korzyści w zakresie efektywności oraz łatwości utrzymania.

Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M: jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.

Dodatkową trakcję i stabilność zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych zapewniają wersje z napędem na obie osie 4Matic.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama