/  /  / Sprinter
Mercedes Sprinter

Mercedes Sprinter

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena110 946 zł - 162 852 zł (aktualizacja: 2016-06-01)103 443 zł - 153 135 zł (aktualizacja: 2016-06-01)
Emisja CO2173 g/km - 317 g/km176 g/km - 317 g/km
Żużycie paliwa6,6 L/100km - 13,3 L/100km6,7 L/100km - 13,3 L/100km
 
Mercedes Sprinter to największy pojazd w gamie samochodów niemieckiego producenta. Pojawiając się na rynku miał on zastąpić słynnego poprzednika model T1. Przy okazji jest to pierwszy samochód dostawczy, który otrzymał własną nazwę. Pierwsze modele z fabryk wyjechały w 1995 roku i osiągnęły duży rynkowy sukces. Do odbiorców przez okres 10 lat trafiło ponad 1,3 miliona egzemplarzy, a kluczem do sukcesu była niezawodność, która pozwalała przejechać nawet 900 tysięcy kilometrów. Druga generacja została zaprezentowana na salonie samochodów dostawczych w Amsterdamie w marcu 2005 roku, zaś do sprzedaży trafił w kolejnym roku. Była to konstrukcja powstała we współpracy z Volkswagenem, a wynikiem całego procesu był oprócz Sprintera również VW Crafter. W Ameryce model ten sprzedawany jest pod marką Dodge’a oraz Freightlinera. Nowy Mercedes Sprinter jest większy od swojego poprzednika niemal pod każdym względem. Model ten posiada 4 wersje długości oraz 3 wersje wysokości i może on przyjąć długość w zależności od wersji od 5,24 metra do nawet 7 metrów i 34,5 centymetra. W różnych więc konfiguracjach pojazd oferuje przestrzeń ładunkową od 7,5 do aż 17 m3. Równocześnie występuje w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do 5 ton, zaś maksymalna ładowność wynieść może 2710 kg. Z nowości technicznych w Sprinterze zastosowano nowy adaptacyjny system stabilizacji toru jazdy ESP, który samodzielnie wylicza położenie środka ciężkości pojazdu, który ulega przemieszczeniom wraz z ruchem ładunku. Model ten, oprócz popularności rynkowej, otrzymał wiele nagród, w tym najcenniejszy tytuł „Furgon roku 2006” (wraz z VW Crafterem). Sprinter produkowany jest w zakładach w Ludwigsfelde i Dusseldorfie w Niemczech, Santiago Tianguistenco w Meksyku oraz w Ladson w stanie Południowa Karolina w USA.

Cała stylistyka Mercedesa Sprintera została podporządkowana właściwościom użytkowym, przez swoim wyglądem pojazd ten przypomina pudełko. Jednak jest to standardowa cecha samochodów dostawczych. Konstruktorzy pozwolili sobie jednak na zastosowanie pewnych wyróżników, którym na pewno jest rozszerzające się wcięcie w karoserii, rozpoczynające się drzwiach przednich i ciągnące się aż do końca auta. Wyraźnie również zaznaczono nadkola oraz duże, przednie reflektory pomiędzy którymi umieszczono masywny grill i logo producenta. Sprinter dostępny jest w 4 wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy furgon, 5-drzwiowy minibus, oraz 2- i 4-drzwiowe podwozie do zabudowy.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo bierne i czynne jest porównywalne z samochodami osobowymi. W standardzie znajduje się bowiem poduszka czołowa kierowcy, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP, asystent hamowania BAS oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR. Jako opcja dostępna jest poduszka pasażera, a także poduszki boczne oraz w przypadku wersji, w których istnieje drugi rząd siedzeń dodatkowo kurtyny powietrzne. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Mercedesa Sprintera są Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano, Peugeot Boxer oraz Volkswagen Crafter.
 

Sprinter najczęściej porównywany z

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Ducato
Fiat Ducato
Fuso Canter
Fuso Canter
Renault Master
Renault Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama