/  /  / SLS AMG
Mercedes SLS AMG

Mercedes SLS AMG

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Super Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
nullMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMGMercedes SLS AMG
Mercedes SLS AMG to super sportowy samochód, który jest następcą legendarnego modelu 300 SL Gulwing, a zarazem w gamie niemieckiej marki zastąpił Mercedesa SLR McLaren. Auto zadebiutowało podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w roku 2009, zaś w sprzedaży pojawiło się w roku kolejnym. Znane jest przede wszystkim z tego, że odpowiednio przerobiony model używany jest jako samochód bezpieczeństwa w wyścigach Formuły 1. Konstruktorzy aby jak najbardziej obniżyć wagę pojazdu zastosowali w konstrukcji nadwozia i podwozia tylko i wyłącznie aluminium, podczas gdy np. wał korbowy wykonany jest z włókna węglowego. Dlatego też, mierzący 4638 mm długości i 1939 mm szerokości, SLS waży 1620 kg. Pod maską znalazł się 6,3 litrowy silnik znany wcześniej z najmocniejszych modeli oznaczonych jako AMG, który jednak został poddany przebudowie, dzięki czemu rozwija moc 571 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego. Jednocześnie napęd przenoszony jest na tylną oś, a na szybką jazdę pozwala sportowe zawieszenie z aluminiowymi podwójnymi wahaczami, a także niemal równe rozłożenie ciężaru samochodu na przód i tył oraz niski środek ciężkości. Sama nazwa auta jest skrótem od niemieckich słów „Super-Leicht”, czyli wyjątkowo lekki oraz angielskiego „sporting”, co podkreśla sportowe aspiracje. Produkcja tego modelu odbywa się w Sindelfingen w Niemczech, w przeciwieństwie do poprzednika, który produkowany był w Wielkiej Brytanii.

Mercedes SLS występuje tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 2-drzwiowe coupe. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to auto sportowe o czym świadczy w szczególności duża szerokość oraz niewielki prześwit. Stylistycznie auto nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gulwing, co wyrażone jest za sprawą stosunkowo dużej maski i małego zwisu tylnego. Ta pierwsza, o długości niemal 2 metrów jest odwołaniem do konstrukcji lotniczych. W przedniej części najbardziej charakterystycznym elementem jest duży grill, po środku którego umieszczono logo marki oraz chromowaną poprzeczną listwę. Podobnie jak w znanych poprzednikach drzwi otwierane są ku górze, a część pasażerska sprawia wrażenie stanowiska obserwacyjnego. Dzieje się tak za sprawą płaskich szyb bocznych oraz stromej szyby przedniej.

W skład wyposażenia standardowego z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego wchodzi m.in. system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, asystent układu hamulcowego BAS, trzy stopniowy system stabilizacji toru jazdy ESP, układ kontroli trakcji ASR, a także zestaw poduszek powietrznych, w którego skład wchodzą adaptacyjne poduszki czołowe, boczne, kurtynowe, a także poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera. Dotychczas na modelu SLS AMG nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Wśród konkurentów Mercedesa SLS AMG znajduje się m.in. Lamborghini Gallardo, Aston Martin Vantage i DB9 oraz Bentley Continental.
 

SLS AMG najczęściej porównywany z

Bentley Continental
Bentley Continental
Ferrari F12berlinetta
Ferrari F12berlinetta
Ferrari FF
Ferrari FF
Ferrari California
Ferrari California
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Porsche 911
Porsche 911
Toyota GT 86
Toyota GT 86
Reklama