/  /  /  /  / Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG
Mercedes SL

Mercedes SL

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena483 000 zł - 1 173 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2172 g/km - 270 g/km
Żużycie paliwa7,3 L/100km - 11,6 L/100km
 

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG

Mercedes-Benz|
null
© AMG
nullnullnullnull

Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG czeka już na linii startu. Kolejna odsłona roadstera wyróżnia się lekką konstrukcją i zużywa o 30% mniej paliwa od poprzednika. Moc 537 KM lub 564 KM przy masie własnej równej 1845 kg zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 generuje moc 395 kW (537 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartości te szybują do odpowiednio 415 kW (564 KM) oraz 900 Nm.

Wynik? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 sek, a od 0 do 200 km/h - 12,9 lub 12,6 sek. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie) lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance (również ograniczona elektronicznie).

Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC), a więc o 30% mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

W pogoni za mocą i wydajnością, widlastą "ósemkę" (oznaczenie M157) wyposażono w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Zoptymalizowany pod względem masy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu odpowiada za niepowtarzalną "ścieżkę dźwiękową".

Inteligentna, lekka konstrukcja
Wyraźnie zmniejszone zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdzięcza głównie lekkiej konstrukcji, wykorzystującej aluminiowe nadwozie, nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale i znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali jeszcze lżejszy magnez, a do słupków A wysokowytrzymałe rury stalowe.

Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Masa klapy, zaprojektowanej specjalnie dla SL 63 AMG, spadła względem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg.

Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG waży 1845 kg (o 125 kg mniej od swojego poprzednika).

Zawieszenie AMG z układem Active Body Control
Lekka konstrukcja nie dotyczy jedynie nadwozia SL 63 AMG. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia  tylnego. Redukcja masy nieresorowanej zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności.

Inżynierowie z Mercedes-AMG pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego SL 63 AMG. W fazie opracowania i testów układu jezdnego największy nacisk położono na precyzję prowadzenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zadecydować, czy preferuje sportowe nastawy z ograniczonymi do minimum przechyłami nadwozia (tryb "Sport”), czy też woli subtelną charakterystykę trybu "Comfort", stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras.

Aby osiągnąć właściwą dla modeli AMG dynamikę jazdy, w SL 63 AMG zwiększono negatyw kół i całkowicie zmienioną elastokinematykę zawieszenia.

Sportowa przekładnia AMG Speedshift MCT
Także charakter skrzyni biegów kierowca może dostosować do swoich potrzeb. 7-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT pracuje w jednym z czterech trybów: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S " (Sport plus) oraz "M" (Manual). W trybie "C" aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Kolejne przełożenia załączane są gładko i przy niższych prędkościach obrotowych. Ruszanie odbywa się wtedy zazwyczaj z drugiego biegu.

W kolejnych trybach skrzynia pracuje z większą werwą, a funkcja ECO start/stop pozostaje uśpiona. Przekładnia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz Race Start.

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG
Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.

SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu (na życzenie dostępne w kolorze matowej czerni, z wykończonym na wysoki połysk rantem) pomagają ograniczyć masę nieresorowaną.

Design
Kolejny roadster spod szyldu AMG już na postoju zdradza swój potencjał. Napięte linie SL-a wzbogaciły się wydatne wloty powietrza i charakterystyczne dla modeli AMG oświetlenie LED w przednim zderzaku, tylny spojler i wydatny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu oraz o dyskretny emblemat "V8 BITURBO", skryty w skrzelach przednich błotników.

Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja "Edition 1". SL 63 AMG "Edition 1" uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku Airscarf, pakiet AMG Performance, ekskluzywną tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub niewinnej bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie harman/kardon Logic 7 oraz czarną podsufitkę designo. Pokryte unikalnym lakierem designo magno crystal silver nadwozie spoczywa na kutych obręczach AMG w kolorze matowej czerni. W kabinie czeka zestaw welurowych wykładzin designo ze skórzanym obszyciem.

Zwycięska formuła
Najmocniejsze odmiany SL-a należą do najpopularniejszych modeli z Affalterbach. SL 55 AMG z doładowanym motorem V8 znalazł w latach 2001-2007 rekordową liczbę 21 500 nabywców i do dziś pozostaje najlepiej sprzedającym się autem spod szyldu AMG.

W latach 2008-2011 sprzedano niemal 5 000 egzemplarzy SL 63 AMG, zasilanego wolnossącym silnikiem V8. Łącznie sprzedaż obu wersji sięgnęła ponad 26 500 sztuk.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes SL