/  /  /  /  / Nowy Mercedes A w Polsce od września
Mercedes SL

Mercedes SL

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena483 000 zł - 1 173 000 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO2172 g/km - 270 g/km
Żużycie paliwa7,3 L/100km - 11,6 L/100km
 

Nowy Mercedes A w Polsce od września

null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowej generacji Mercedes Klasy A zadebiutuje w Polsce 15 września, ale możliwe jest wcześniejsze zamawianie modelu w salonach. Cena auta na naszym rynku zaczyna się od poziomu 89 900 zł.

Kiedy w roku 1997 Mercedes A wyjechał na drogi było to wydarzenie graniczące z trzęsieniem ziemi w motoryzacyjnym świecie. Mercedes mający przedni napęd i wielkość poniżej 4 metrów wydawał się nieporozumieniem. Tymczasem trafił w gust klientów, którzy szukali prestiżu godnego „gwiazdy ze Stuttgartu”, ale w samochodzie na tyle małym, aby można nim bezstresowo poruszać się w mieście. Widząc w tym segmencie potencjał i wymagania klientów przygotowano nową klasę A (rok 2004) i nieco większą klasę B (rok 2005). Ostatnim krokiem w tej układance jest zmiana karoserii wersji Mercedesa Klasy A którą zaprezentowano w Genewie br.

Założenie producenta było bardzo proste: duża przestrzeń, warunkująca rodzinne podróże, będzie w typoszeregu B, a Klasa A sięgnie po innego klienta. Oferta nie jest skierowana bowiem do dotychczasowych użytkowników, ceniących wielkość przestrzeni we wnętrzu i komfortowe wyższe miejsca siedzące. To oferta dla klientów szukających … Audi A3 i BMW1. Okazało się bowiem, ze dotychczasowa Klasa A nie trafiała do klientów oczekujących „sportowego, zadziornego stylu”, ale do osób o większym spokoju i stonowanych emocjach. Obecna Klasa A ma to zmienić. Wizualnie stylistom zabieg ten udał się znakomicie.

Klasa A intryguje od pierwszego spojrzenia. Jej nadwozie jest niższe od poprzedniczki (długość/szerokość/wysokość: 4292/1780/1433 mm), a dodatkowo sportowe aspiracje podkreślają:  pocięty wlotami powietrza przedni pas w kształcie litery V, dominująca nad nim trójramienna gwiazda Mercedesa i design przednich lamp z światłami LED do jazdy dziennej. Zresztą nie tylko przód sugeruje sportowe DNA. Wyraźnie zaakcentowane krawędzie podkreślają wzajemną grę wklęsłych i wypukłych powierzchni.

Także otwierając drzwi i zaglądając do wnętrza, nikt nie poczuje się rozczarowany. Kokpit jest połączeniem sportowego stylu karoserii i elegancji oferowanej przez produkty firmy. Deska rozdzielcza ma wyraźny profil skrzydła z wyodrębnionymi dwoma częściami: dolną - z zestawem instrumentów sterowania wykonanej z tworzywa  dającego efekt trójwymiarowej struktury i górną  – idealnie gładką , bez żadnych dodatków i przeprofilowań. Wzrok siedzących przykuwają zwłaszcza galwanizowane otwory wentylacyjne, kształtem przypominające turbiny lotnicze, lśniąca, czarna oprawa wyświetlacza systemu telematycznego oraz poręczna, trójramienna kierownica. Przekręcamy kluczyk w stacyjce i … jeszcze jeden sportowy akcent: zegary szybkościomierza i obrotomierza są idealnie na godzinie „6” jak w samochodach wyścigowych.

Ta dbałość o szczegóły, to efekt projektowa przez specjalistów AMG. Oczywiście nie ograniczyli się oni do wprowadzenia jedynie sportowych dodatków do stylistyki. Całego swego kunsztu użyli zaś w modelu „A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport”. Pojazd może być bowiem wyposażony alternatywnie w trzy silniki benzynowe 1,6 (115 KM -A180), i 2,0 (156KM-A200 i 211KM-A250) i trzy wysokoprężne:  A180 CDI (90 KM), A200 CDI (136 KM) i A250CDI (170KM).

Ale to najmocniejszy diesel i najmocniejsza benzyna stały się obiektem udoskonaleń AMG oznaczonych Sport. Model ten  porusza się na 18-calowych, lekkich obręczach AMG, zaopatrzonych w ogumienie 235/40 R18, a wersje otrzymały osobno zestrojone przez specjalistów z AMG elementy przedniej osi zawieszenia (różne masy silników). Dodatkowo na kołach są polakierowane na czerwono zaciski hamulców, a ekspresję modelu podkreślają spojlery z czerwonymi akcentami. Kontrast czerwieni i czerni trwa również w kabinie - karminowe przeszycia zdobią wieniec kierownicy oraz fotele i pasy bezpieczeństwa. Ten sam kolor ma również dyskretne podświetlenie oraz obręcze otworów wentylacyjnych.

Płyta podłogowa (ta sama co w prezentowanej rok temu Klasie B) została zaprojektowana, aby spełnić wymogi z zakresu wytrzymałości i skręcania, jak w samochodach sportowych. W efekcie podczas szybkiej jazdy nagle uderzenie kołem w dziurę w jezdni nie przeniesie się na płytę podłogową, a jedynie na element nieresorowany (koło). Tym samym zapewniono komfort jazdy, gdyż do wnętrza nie docierają drgania przy przejeździe przez dziurawe ulice (niestety w przypadku sztywnego sportowego zawieszenia jest gorzej), a przy tym zapewniona jest stateczność kierunkowa i nawet na śliskiej nawierzchni uderzenie w dziurę nie spowoduje niekontrolowanego poślizgu. Dodatkowo niżej niż w poprzedniku,  mieszczony środek ciężkości i 4- wahaczowa oś tylna sprawiają, że pojazd porusza się jak po szynach i naprawdę trudno go wytrącić z równowagi (opcjonalnie dostępny jest Direct Steer, który na trasie sprawia, iż model zachowuje się jak wersja wyścigowa).

W Polsce samochody pojawią się w salonach 15 września, ale możliwe jest wcześniejsze zamawianie modelu w salonach. Auto kosztuje na naszym rynku od 89 900 zł (A180-115KM) do 124 900 zł (A250 – 211 KM). W przypadku wersji diesel CDI ceny zaczynają się od 101 000 zł.

Bogusław Korzeniowski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes SL