/  /  /  /  / Ta oto Klasa S zużywa tylko 3 litry na 100 km
Mercedes S

Mercedes S

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena377 504 zł - 2 894 600 zł (aktualizacja: 2016-11-21)462 000 zł - 1 160 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO265 g/km - 279 g/km193 g/km - 279 g/km
Żużycie paliwa2,8 L/100km - 11,9 L/100km8,3 L/100km - 11,9 L/100km
 

Ta oto Klasa S zużywa tylko 3 litry na 100 km

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnull

Trzeci wariant hybrydowy w gamie nowej Klasy S (S 500 Plug-in Hybrid) ustanawia wzorce w zakresie wydajności oraz komfortu klimatycznego. Średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km to wynik, który jeszcze kilka lat temu uchodził w segmencie luksusowych limuzyn za nieosiągalny.

Gama hybrydowych odmian nowej Klasy S będzie tym samym obejmować trzy modele: S 400 Hybrid, S 300 BlueTEC Hybrid oraz właśnie S 500 Plug-in Hybrid. Każdy z nich jest wyposażony w drugą generację układu odzyskiwania energii podczas hamowania oraz inteligentny system zarządzania energią.

Podczas gdy akumulatory modeli S 400 Hybrid i S 300 BlueTEC Hybrid są ładowane w trakcie hamowania lub jazdy ze stałą prędkością oraz przez jednostkę spalinową, nowy Mercedes S 500 Plug-in Hybrid otrzymał dziesięciokrotnie pojemniejsze baterie z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu za pośrednictwem gniazda zlokalizowanego po prawej stronie tylnego zderzaka.

W rezultacie może on pokonać dystans około 30 km wyłącznie przy udziale elektrycznego silnika synchronicznego o mocy 109 KM i 340 Nm momentu obrotowego.

Kierowca S 500 Plug-in Hybrid ma do wyboru jeden z czterech trybów pracy układu hybrydowego:
- Hybrid
- E-Mode: jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego
- E-Save: energia zgromadzona w akumulatorach jest zachowywana w celu późniejszej jazdy w trybie elektrycznym
- Charge: akumulatory są ładowane podczas jazdy

W warunkach określonych przez przepisy homologacyjne Klasa S (jako pełna hybryda) emituje 69 gramów CO2 na kilometr, co odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 3 l/100 km. Tym samym model wyznacza w segmencie luksusowych limuzyn standardy, które jeszcze kilka lat temu uchodziły za nieosiągalne, i to bez wyrzeczeń w kwestii osiągów, przestrzeni czy zasięgu.

Dodatkowo, dzięki funkcji wstępnego programowania klimatyzacji wóz zapewnia najwyższy poziom komfortu klimatycznego.

Intelligent Hybrid jako przewidujący system zarządzania energią
Druga generacja hybrydowej Klasy S została wyposażona w jeszcze bardziej wydajny, przewidujący system zarządzania energią. Strategia działania hybrydowego układu napędowego uwzględnia nie tylko aktualne warunki i styl jazdy kierowcy, ale bierze pod uwagę również przebieg trasy (wzniesienia, zjazdy, zakręty oraz ograniczenia prędkości) na odcinku najbliższych ośmiu kilometrów.

Zarządzając procesem ładowania i rozładowywania akumulatorów, system Intelligent Hybrid korzysta z danych nawigacyjnych układu Comand Online. Może on np. zadecydować o skorzystaniu z rezerw energii elektrycznej podczas wjazdu na wzniesienie, aby później doładować baterie w trakcie zjazdu z wykorzystaniem rekuperacji.

Układ odzyskiwania energii podczas hamowania: silnik elektryczny jako alternator
Największy potencjał w ograniczaniu zużycia paliwa w przypadku układów hybrydowych tkwi w maksymalizacji odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Po naciśnięciu pedału hamulca wytracanie prędkości odbywa się początkowo z wykorzystaniem jednostki elektrycznej, a nie tarcz hamulcowych.

Nowa Klasa S jako pierwsza korzysta z rekuperacyjnego układu hamulcowego drugiej generacji (RBS), koordynującego niezauważalną współpracę konwencjonalnych hamulców z jednostką elektryczną pracującą w roli alternatora.

Pożądana przez kierowcę siła hamowania jest rejestrowana przez czujnik skoku pedału hamulca. Zależnie od warunków jazdy, za wytracanie prędkości wspólnie odpowiadają układ rekuperacji i tradycyjne hamulce. Ciśnienie w układzie hamulcowym tylnej osi jest kontrolowane przez RBS zgodnie z aktualnym potencjałem rekuperacji zespołu napędowego.

Dodatkowo, silnik spalinowy jest unieruchamiany za każdym razem, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością, a jednostka elektryczna wykorzystuje wtedy jego moment oporowy do rekuperacji. Bez wciśnięcia pedału hamulca nie generuje ona jednak żadnego momentu hamującego w celu doładowania baterii, toteż samochód może swobodnie "żeglować".

V-szóstka jest wykorzystywana do uzupełnienia poziomu energii w możliwie ograniczonym stopniu, wyłącznie w odpowiednich i najbardziej wydajnych punktach pracy.

Mercedes-Benz pionierem napędu hybrydowego w klasie aut luksusowych
Pierwszy na świecie hybrydowy zespół napędowy z seryjnymi akumulatorami litowo-jonowymi zadebiutował w 2009 roku w modelu S 400 Hybrid. Przez długi czas była to najbardziej oszczędna limuzyna z silnikiem benzynowym w klasie, a przy okazji najpopularniejsza hybryda w swoim segmencie. Na całym świecie wybrało ją około 20 000 klientów.

Nowa Klasa S kontynuuje hybrydową ofensywę Mercedes-Benz. Poza S 500 Plug-in Hybrid gama modelu obejmuje dwa inne warianty hybrydowe:
- S 400 Hybrid zużywa średnio jedynie 6,3 l/100 km (NEDC), o 20% mniej od poprzednika. Benzynową jednostkę o mocy 306 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego wspiera tu silnik elektryczny o mocy 27 KM i momencie równym 250 Nm.
- Do napędu S 300 BlueTEC Hybrid służy tandem złożony z 4-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra, mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz motoru elektrycznego dostarczającego moc 27 KM i 250 Nm momentu.
Model potrzebuje w cyklu mieszanym zaledwie 4,4 l/100 km i spełnia kryteria klasy energetycznej A+.

Niemiecki producent zaprezentuje opisaną wersję modelową S 500 Plug-in Hybrid podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafić ma do salonów sprzedaży w roku przyszłym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama