/  /  /  /  / Pierwszy Mercedes bez ani jednej żarówki
Mercedes S

Mercedes S

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena377 504 zł - 2 894 600 zł (aktualizacja: 2016-11-21)462 000 zł - 1 160 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO265 g/km - 279 g/km193 g/km - 279 g/km
Żużycie paliwa2,8 L/100km - 11,9 L/100km8,3 L/100km - 11,9 L/100km
 

Pierwszy Mercedes bez ani jednej żarówki

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
null

Wraz z premierą najnowszej Klasy S Mercedes całkowicie przestawia się na technologię LED: w aucie nie będzie ani jednej żarówki. Kolejny przełom to funkcjonalność nowego systemu oświetlenia. Z myślą o tych, którzy podążają za samochodem, nocą lub w korku tylne światła hamowania będą świecić mniej intensywnie.

Widoczność ulegnie poprawie za sprawą dwóch zmodyfikowanych systemów wspomagających: Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus.

Na pokładzie nowej Klasy S nie będzie ani jednej żarówki. Jak zapowiada producent, ponad 190 diod LED przejmie zadanie oświetlenia drogi, samochodu, kabiny i bagażnika. "Długa żywotność i temperatura barwowa odpowiadająca światłu dziennemu skutecznie przemawiają na korzyść technologii LED - podkreśla Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. "Nasi inżynierowie dokonali jednak wielkiego postępu, w którym liczy się również wydajność. W porównaniu do konwencjonalnych lamp głównych zużycie energii spadło bowiem o jedną czwartą".

Dla przykładu nowe, energooszczędne światła mijania LED potrzebują 34 W; znacznie mniej od żarówek halogenowych (120 W) czy lamp ksenonowych (84 W; wszystkie wartości dotyczą jednego pojazdu). Oznacza to oszczędność 0,05 l/100 km lub 21 gramów CO2 na kilometr w porównaniu do samochodu z tradycyjnymi żarówkami halogenowymi.

Efektywność zwiększają dodatkowo wydajne diody LED oraz nowo opracowany moduł projekcyjny, w którym odbite promienie światła odbijają się raz jeszcze.

Nawet bazowy model nowej limuzyny ma całkowicie LED-owe oświetlenie. Dodatkowe funkcje systemu ILS (Intelligent Light System), takie jak Adaptive Highbeam Assist Plus, będą dostępne na życzenie.

Światła drogowe bez oślepiania
Po raz pierwszy system Adaptive Highbeam Assist Plus pozostawia włączone długie światła na stałe. Inni uczestnicy ruchu wykryci w stożku światła są maskowani i w ten sposób chronieni przed oślepieniem. Jeśli kamera systemu zarejestruje nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, dostosuje emisję światła do konkretnej sytuacji.

W konsekwencji kierowca nie musi wyłączać świateł drogowych: może korzystać z ich pełnego zasięgu bez cienia irytacji czy narażania innych użytkowników drogi.

Adaptive Highbeam Assist Plus również korzysta z nowej kamery stereoskopowej. Jeśli rozpozna ona pojazd nadjeżdżający z przeciwka, uruchomi mechanizm w lampach samochodu, maskujący część diod LED odpowiadających za światła drogowe, chroniąc przed oślepianiem kierowców aut, które znalazły się w stożku emitowanego światła. Jeśli układ wykryje je poza obszarem, który może zostać zamaskowany, automatycznie przełączy światła drogowe na mijania.

Identyfikuje on również zjawisko samo-oślepiania spowodowane na przekład przez tablice odblaskowe i odpowiednio maskuje reflektory.

Adaptive Highbeam Assist Plus bazuje na systemie Adaptive Highbeam Assist, wprowadzonym przez Mercedesa w 2009 roku. Adaptive Highbeam Assist przełącza światła drogowe na mijania, jeśli jego kamera wykryje nadjeżdżające z przeciwka pojazdy. Dodatkowo, system adaptacyjnej kontroli świateł mijania pozwala na płynną zmianę trybu oświetlenia i nie męczy wzroku.

Uciążliwe dla innych? Już nie - tylne lampy z kontrolą intensywności świecenia
Nowa Klasa S jest wyjątkowo "taktowna" dla innych uczestników ruchu i w inny sposób. Jako pierwsza na świecie będzie wyposażona w tylne światła o wszechstronnej funkcjonalności: intensywność działania świateł hamowania i kierunkowskazów dostosowana jest do aktualnego stanu jazdy i poziomu oświetlenia (dzień/noc).

Przykład? Jeśli kierowca wciśnie pedał hamulca podczas oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie, światła hamowania będą świeciły mniej intensywnie, aby uniknąć oślepiania kierowców w autach z tyłu. Zakres dystrybucji światła został rozszerzony, aby lampy spełniały wymogi prawne i spełniały swoją funkcję.

Wykrywanie przechodniów i zwierząt nocą
Po raz pierwszy Night View Assist Plus jest w stanie wykryć nie tylko przechodniów znajdujących się w niebezpiecznej odległości przed samochodem, ale także zwierzęta. Trzecia generacja systemu automatycznie przełącza widok na panelu zegarów z prędkościomierza na krystalicznie czysty obraz nocnego podglądu w celu ostrzeżenia kierowcy przed niebezpieczeństwami na nieoświetlonym obszarze. Sylwetki wykrytych przechodniów i zwierząt są odpowiednio oznaczone.

Ponadto, specjalny moduł przednich lamp może ostrzec przechodniów poprzez wielokrotne błyski świateł, które jednocześnie zwracają uwagę kierowcy. Funkcja wykrywania pieszych jest teraz dostępna również w obszarze zabudowanym.

Dodatkowy czujnik podczerwieni na przednim wlocie powietrza uzupełnia sprawdzoną technologię nocnego podglądu Mercedes-Benz. Jest on w stanie wykryć przechodniów w odległości do 160 metrów przed autem oraz zwierzęta takie jak jelenie, konie czy bydło w odległości do 100 metrów.

Dwa osobne źródła światła w przednich lampach oświetlają obszar przed samochodem niewidzialnym światłem podczerwonym. Pozwala to zamocowanej na przedniej szybie kamerze na podczerwień generować czysty obraz w skali szarości, wyświetlany na panelu zegarów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama