/  /  /  /  / Nowy Mercedes Antos i gama silnikowa
Mercedes S

Mercedes S

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena377 504 zł - 2 894 600 zł (aktualizacja: 2016-11-21)462 000 zł - 1 160 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO265 g/km - 279 g/km193 g/km - 279 g/km
Żużycie paliwa2,8 L/100km - 11,9 L/100km8,3 L/100km - 11,9 L/100km
 

Nowy Mercedes Antos i gama silnikowa

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnullnull

Nowy Mercedes-Benz Antos oferuje bogaty wybór silników wysokoprężnych BlueEfficiency Power, obejmujący trzy najnowsze 6-cylindrowe silniki rzędowe zgodne z normą spalinową Euro 6 o pojemności 7,7 litra, 10,7 litra oraz 12,8 litra.

Ich moc wynosi od 238 KM do lżejszych zastosowań przy pojedynczych składach aż do 510 KM do ciężkich samochodów ciężarowych z naczepą lub ciągników siodłowych z naczepą w wymagających warunkach topograficznych.

Szczególnie kompaktowy i lekki jest nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 936. Wśród zastosowanych innowacyjnych rozwiązań technicznych warto wymienić: maksymalne ciśnienie wtryskowe o wartości aż 2400 barów lub pierwszy na świecie regulowany wydechowy wałek rozrządu.

Silnik Mercedes-Benz OM 936 jest dostępny w pięciu wersjach mocy i momentu obrotowego:
- 175 kW (238 KM) przy 2200 obr./min; 1000 przy 1200–1600 obr./min
- 200 kW (272 KM) przy 2200 obr./min; 1100 przy 1200–1600 obr./min
- 220 kW (299 KM) przy 2200 obr./min; 1200 przy 1200–1600 obr./min
- 235 kW (320 KM) przy 2200 obr./min; 1300 przy 1200–1600 obr./min
- 260 kW (354 KM) przy 2200 obr./min; 1400 przy 1200–1600 obr,/min

Również nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy, OM 470 o pojemności 10,7 litra zalicza się już do silników klasy heavy duty. Bazuje on na rozwiązaniach zastosowanych w serii OM 471, takich jak system wtryskowy X-Pulse. Ten kompaktowy silnik jest wydajny, a przy tym o wiele lżejszy niż jego poprzednik.

Silnik OM 470 jest dostępny w czterech wersjach (kolejno moc i moment obrotowy):
- 240 kW (326 KM) przy 1800 obr./min; 1700 Nm przy 1100 obr./min
- 265 kW (360 KM) przy 1800 obr./min; 1800 Nm przy 1100 obr./min
- 290 kW (394 KM) przy 1800 obr./min; 1900 Nm przy 1100 obr./min
- 315 kW (428 KM) przy 1800 obr./min; 2100 Nm przy 1100 obr./min

Najwyższy poziom techniki motoryzacyjnej w nowym Antosie reprezentuje przedstawiony w ubiegłym roku sześciocylindrowy silnik szeregowy Mercedes-Benz OM 471. Jest on dostępny w następujących wersjach mocy i momentu obrotowego:
- 310 kW (421 KM) przy 1800 obr./min; 2100 Nm przy 1100 obr./min
- 330 kW (449 KM) przy 1800 obr./min; 2200 Nm przy 1100 obr./min
- 350 kW (476 KM) przy 1800 obr./min; 2300 Nm przy 1100 obr./min
- 375 kW (510 KM) przy 1800 obr./min; 2500 Nm przy 1100 obr./min

Wszystkie silniki są zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Dysponują wtryskiem typu Common Rail i systemem odprowadzania spalin. Oczyszczanie spalin następuje w technologii SCR z wtryskiem AdBlue, jak również podłączonym katalizatorem oksydacyjnym i filtrem cząstek stałych.

Maksymalna wydajność jest oczywista w przypadku nowej generacji silników BlueEfficiency Power. Wszystkie silniki zapewniają najwyższą trwałość i niezawodność, wysoką kulturę pracy, niskie zużycie paliwa, AdBlue i oleju silnikowego, jak również dbałość o środowisko oraz długie okresy międzyprzeglądowe, które wynoszą do 120 000 km do wymiany oleju.

W pełni zautomatyzowana przekładania dla wszystkich wariantów
Przeniesienie energii następuje zawsze przez w pełni zautomatyzowaną i szybką przekładnię Mercedes PowerShift 3, z ośmioma lub dwunastoma biegami. Nowy Antos umożliwia połączenie bardzo kompaktowych silników, jak np. OM 936, z wielostopniowymi przekładniami, co korzystnie wpływa na warunki jazdy, również w razie pełnego załadunku samochodów ciężarowych lub ciągników siodłowych z odpowiednimi zespołami napędowymi, zoptymalizowanymi pod kątem ładowności.

Szczególnie ważne w transporcie dystrybucyjnym, który wiąże się z częstym poruszanie się w przestrzeni miejskiej i potrzebą manewrowania na wąskich stanowiskach rozładunkowych, jest przekładnia z funkcją pełzania: przy włączonym biegu kierowca może regulować prędkość pojazdu wyłącznie poprzez pedał hamulca.

Zautomatyzowane przekładnie można w razie potrzeby obsłużyć manualnie za pomocą obsługiwanej intuicyjnie dźwigni przekładni kierowniczej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama