/  /  /  /  / Najmocniejsza limuzyna w klasie. Nowy Mercedes S 65 AMG
Mercedes S

Mercedes S

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa LuksusoweSportowo Rekreacyjne / Klasa Luksusowe
Cena377 504 zł - 2 894 600 zł (aktualizacja: 2016-11-21)462 000 zł - 1 160 500 zł (aktualizacja: 2016-11-21)
Emisja CO265 g/km - 279 g/km193 g/km - 279 g/km
Żużycie paliwa2,8 L/100km - 11,9 L/100km8,3 L/100km - 11,9 L/100km
 

Najmocniejsza limuzyna w klasie. Nowy Mercedes S 65 AMG

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Dwanaście cylindrów, dwie turbosprężarki, moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy Mercedes-Benz S 65 AMG to najpotężniejsza limuzyna w swojej klasie.

Limuzyna gotowa na przyszłość: jej 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo zużywa mniej paliwa i jest zgodna z normą Euro VI. Sportowe zawieszenie AMG z funkcją Road Surface Scan jako pierwsze na świecie skanuje drogę przed autem, a dwie kolejne innowacje (wyświetlacz head-up oraz gładzik/touchpad) zapewniają jeszcze wyższy komfort i bezpieczeństwo.

S 65 AMG to jedyny niemiecki samochód o wysokich osiągach z silnikiem V12. Pierwsza generacja modelu pojawiła się w 2003 roku, a druga była produkowana w latach 2006-2013.

"Krótko po udanym debiucie S 63 AMG odsłaniamy nowe wcielenie S 65 AMG. Unikalna limuzyna o wysokich osiągach to propozycja dla naszych lojalnych i wymagających klientów. Najwyższy poziom ekskluzywności i dynamiki gwarantują jej fascynującą tożsamość - podkreśla Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Nowości rynkowe 2014

6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo generuje moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przewaga S 65 AMG wyraża się także w osiągach: model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Atutem jego 12-cylindrowego silnika jest nie tylko potężna siła napędowa w całym zakresie obrotów, ale i wyrafinowane brzmienie, typowe dla AMG. Już teraz spełnia on wymogi normy emisji spalin Euro VI, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku.

W porównaniu z poprzednią generacją modelu średnie zużycie paliwa S 65 AMG spadło według danych fabrycznych o 2,4 l/100 km, do 11,9 l/100 km (cykl NEDC).

Krótka charakterystyka 6-litrowej jednostki V12 biturbo:
• podwójne turbodoładowanie
• aluminiowa skrzynia korbowa
• kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej
• wieloiskrowy zapłon, dwie świece na cylinder
• intercooler powietrze-woda z obiegiem niskotemperaturowym
• system zarządzania alternatorem
• funkcja ECO start/stop
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama