/  /  /  /  / Klasa G w szczytowej formie
Mercedes M

Mercedes M

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Klasa G w szczytowej formie

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnull

Produkowana nieprzerwanie od niemal 33 lat, Klasa G to wciąż konkurencja sama dla siebie. Kolejny rok z rzędu czytelnicy magazynu "Off Road" nagrodzili ją tytułem Off-roader of the Year 2012 i to w dwóch kategoriach: Luxury off-roader oraz Classic.

Nowa Klasa M, obecna na rynku dopiero od kilku miesięcy, zdążyła już zdobyć drugie miejsce w kategorii Luxury SUV oraz Newcomer.

W świecie samochodów terenowych Klasa G dorobiła się już statusu ikony. Od 1979 roku pozostaje stałym elementem gamy Mercedes-Benz, a jej oferta jest systematycznie rozwijana. Najnowsze wcielenie Klasy G to mieszanka najnowszej technologii i starannego wykończenia oraz wrodzonych cech modelu takich jak ekstremalna solidność i wybitne zdolności terenowe.

Już po raz dziewiąty Klasa G zdobyła uznanie czytelników magazynu "Off Road", którzy nagrodzili ją tytułem off-roadera roku. Kolejne wyróżnienia dołączają do bogatej listy nagród zgromadzonych w ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery.

Dziś Klasa G to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych modeli na off-roadowej scenie.

Rodzina Klasy G obejmuje trzy wersje nadwoziowe: Station Wagon z krótkim rozstawem osi, Station Wagon z długim rozstawem osi oraz kabriolet. Każdy z nich występuje z oszczędnym turobodieslem V6 z technologią BlueTEC o mocy 155 kW (210 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub z 5,5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 285 kW (388 KM) i 530 Nm momentu.

Flagowy model G 55 AMG, dostępny tylko z 5-drzwiowym nadwoziem, napędza doładowany motor V8 o mocy 373 kW (507 KM) i maksymalnym momencie obrotowym aż 700 Nm.

Niezrównane własności terenowe gwarantuje Klasie G najnowsza technologia z dziedziny układów napędowych i dynamiczne systemy kontroli prowadzenia. Seryjne wyposażenie modelu obejmuje permanentny napęd na cztery koła z reduktorem, elektroniczny system kontroli stabilności 4ETS, trzy blokady mechanizmów różnicowych uruchamiane za naciśnięciem przycisku oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-Tronic.

Klasa G Professional, nagrodzona w kategorii Classic, to odmiana użytkowa, zaprojektowana z naciskiem na terenową wytrzymałość. Doskonale sprawdza się w sytuacjach ekstremalnych (na przykład w rękach służb ratowniczych i miłośników off-roadowych wyzwań).

Chociaż pierwszej egzemplarze trzeciej generacji Klasy M dotarły do klientów dopiero późną jesienią ubiegłego roku, w plebiscycie organizowanym przez magazyn "Off Road" model zdobył już drugie miejsce w kategoriach Luxury SUV oraz Newcomer.

Mercedes Klasy M zwraca uwagę wydajnością i zużywa średnio o 25% mniej paliwa od poprzedników. Klasowy mistrz oszczędności, ML 250 BlueTEC 4Matic, potrzebuje w cyklu mieszanym jedynie 6 l/100 km (158 g CO2/km).

Nowa Klasa M kładzie nacisk również w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu oraz właściwości jezdnych (zarówno na asfalcie, jak i poza nim). Permanentny napęd na cztery koła, nowa architektura podwozia i innowacyjne systemy kontroli stabilności zapewniają kierowcy przyjemność z jazdy i stabilność rodem z samochodów o znacznie niżej położonym środku ciężkości.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama