/  /  /  /  / Nowy Mercedes-Benz GL (część druga)
Mercedes GL

Mercedes GL

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Mercedes-Benz GL (część druga)

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes-Benz
nullnullnull

Pięć modeli w różnych klasach. Mercedes oferuje dziś najszerszą gamę SUV-ów na świecie. Poza Klasą GL paleta obejmuje średniej wielkości GLK, Klasę R, Klasę M oraz klasyczną terenówkę, czyli Klasę G. Dziś SUV-y to 1/5 światowej sprzedaży Mercedes-Benz.

Zastosowanie wydajnościowego pakietu BlueEfficiency i nowoczesnych jednostek napędowych umożliwiło znaczne ograniczenie apetytu nowego modelu. Zasilany silnikiem wysokoprężnym GL 350 BlueTEC 4Matic zużywa średnio 7,4 l/100 km (o około 20% mniej od poprzednika), a do tego już dzisiaj spełnia normę emisji Euro VI.

W przypadku GL 500 4Matic BlueEfficiency, napędzanego benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa BlueDirect o mocy 300 kW (408 KM), zużycie paliwo spadło o około 18%.

Poza standardową funkcją ECO start/stop, pakiet BlueEfficiency obejmuje nową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-Tronic Plus, inteligentne zarządzanie osprzętem silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy i opony o zoptymalizowanych oporach toczenia.

Dodatkowo, GL 350 BlueTEC został uzbrojony w system selektywnej redukcji katalitycznej SCR.

Nowy Mercedes-Benz GL (część pierwsza)

Ograniczone zużycie paliwa to również zasługa niskiego współczynnika oporu powietrza (Cd = 0,35) i niższej od poprzednika masy własnej (w przypadku modelu GL 350 BlueTEC 4Matic różnica wynosi niemal 100 kilogramów). W ramach diety, przednie i tylne wahacze oraz maskę silnika i błotniki wykonano z aluminium, a belkę wzmacniającą deski rozdzielczej z magnezu.

Inżynierowie skupili się także na zaprojektowaniu lżejszej szyby czołowej, układu wydechowego oraz elektrycznego wspomagania kierownicy i hamulca pomocniczego. Do produkcji osprzętu silnika posłużyły tworzywa sztuczne, a do serwa hamulcowego wspomniane już aluminium.

Komfort pierwszej klasy na drodze i w terenie
Niższa masa własna to nie tylko mniejszy apetyt, ale i lepsze prowadzenie. Zrelaksowane, bezpieczne zachowanie w każdych warunkach jest jednym z atutów nowej Klasy GL. Dość wspomnieć, że poziom niepożądanych hałasów, wibracji i drgań dorównuje temu z Klasy S. Odpowiada za to wyjątkowo sztywne nadwozie, zoptymalizowana architektura układu napędowego, dopracowane wyciszenie kabiny i aerodynamika nadwozia oraz nowe nastawy zawieszenia.

Wyposażenie standardowe obejmuje zawieszenie pneumatyczne Airmatic z systemem identyfikacji ładunku. Opcjonalny układ Active Curve z aktywnymi stabilizatorami w zarodku dusi przechyły nadwozia w zakrętach, potęgując przyjemność z jazdy (bez uszczerbku na komforcie).

Każda Klasa GL uzbrojona jest w stały napęd na cztery koła 4Matic z asystentem ruszania pod górę, systemem Downhill Speed Regulation (DSR) oraz specjalnym programem terenowym. Pakiet On&Offroad oferuje sześć zróżnicowanych trybów jazdy, dwustopniową skrzynię rozdzielczą z reduktorem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz rozbudowane zawieszenie Airmatic z funkcją zwiększenia prześwitu do 285 mm i głębokością brodzenia 600 mm.

Rozbudowana gama wariantów wyposażenia
Nowy Mercedes-Benz GL dysponuje znacznie szerszym w porównaniu do poprzednika zakresem wyposażenia. Obejmuje on m.in. układy Attention Assist, Collision Prevention Assist, Crosswind Assist oraz system ochrony pieszych z aktywną maską. Seryjne są również elementy funkcjonalne, takie jak elektrycznie otwierana tylna klapa Easy-Pack, elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzana tapicerka Artico z elektrycznie sterowanymi przednimi fotelami, a także system multimedialny Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem MP3, portem USB, gniazdem AUX-IN oraz interfejsem Bluetooth i klawiaturą telefoniczną.

Model GL 500 4Matic BlueEfficiency dysponuje także układem Active Parking Assist, Intelligent Light System (ILS), bezkluczykowym dostępem Keyless-Go, trójstrefową klimatyzacją automatyczną Thermotronic, multikonturowymi przednimi fotelami z funkcją masażu i pakietem Memory. Nowością jest system Easy-Entry: za naciśnięciem przycisku siedzenia środkowego rzędu chowają się, ułatwiając dostęp do dwóch ostatnich foteli.

Za pośrednictwem opcjonalnego systemu multimedialnego Comand Online z nowoczesnym menu 3D, pasażerowie Klasy GL po raz pierwszy mogą korzystać z internetu. Na życzenie Comand Online występuje w kombinacji z nagłośnieniem Harman/Kardon lub Bang & Olufsen BeoSound AMG, zdolnym zaspokoić najbardziej audiofilskie wymagania.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Mercedes GL